کد خبر: ۹۵۹۵۵
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۰ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۵
آيت‌الله ایمانی با اشاره به قرارداد Faft:

مجلس سر پیچ خطرناکی قرار گرفته است/چطور می‌شود دست به سوی رژیم کودک کش آل سعود دراز کرد

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس گفت: چطور می‌شود دست محبت به سوی کشوری دراز کرد که با وجود کشته شدن ۷ هزار حاجی نه تنها یک عذرخواهی ساده هم نمی‌کند، طلبکار می‌شود، انسان‌هایی دراز کرد که تمام وجودشان خون گرفته و جز آدم کشی و جنایت چیزی دیگری حالی‌شان نمی‌شود.
به گزارش شیرازه، آیت‌الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی‌فقیه در استان فارس و امام‌جمعه شیراز، در خطبه‌های امروز نماز جمعه این شهر خطاب به نمایندگان مجلس گفت: مردم ما هوشیار و نمایندگان مجلس نسبت به این قراردادی که به نام اقدام مشترک مالی مطرح‌شده است و ظاهر و پوشش خوبی هم دارد بیدار باشند.

وی با طرح این پرسش که «اصراری که امریکا و دول غربی درباره این طرح دارند به خاطر چیست ؟» افزود: الآن نشانه‌های این طرح آشکار شده است، آنچه از تحریم‌ها در برجام بنا بود برداشته شود، از طریق این قرارداد دارد اعمال می‌شود.

آیت‌الله ایمانی اظهار داشت: بر اساس این طرح، از سوی بانک‌های داخلی داریم تحریم داخلی می‌شویم، یعنی بانک‌های داخلی خودمان مراکز امنیتی و دفاعی خودمان را تحریم می‌کنند.

وی با تأکید بر لزوم هوشیاری مجلس نسبت به این طرح ادامه داد: مجلس هوشیار باشد این‌چنین نیست که قرارداد گلستان و ترکمانچای هم آن روز مثل امروز وضعیتش آشکار بوده باشد، مجلس وظیفه دارد دقت و بررسی بکند و تمام نکات ریز و درشت این قرارداد را مورد ارزیابی قرار بدهد و واقعاً اگر به ضرر مملکت است اجازه پیوستن به آن را ندهد.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس بیان داشت: آن‌هایی که اهل نظرند می‌گویند امریکا با هدف قطع ارتباط مالی با خط مقاومت و شناسایی راه‌هایی که ایران درگذشته تحریم‌ها را دور زده، خواستار پیوستن ایران به این طرح‌شده است تا اگر در صورت افزایش تحریم‌ها جلوی ما را بگیرند.

وی ادامه داد: شناسایی و مشخص شدن هویت بازرگانان ایرانی و شرکای خارجی آنان که در کالاهای استراتژیک در این مدت یار و مددکار نظام بودند، از دیگر اهداف این طرح است.

آیت‌الله ایمانی خاطر نشان کرد: بعضی از بانک‌هایی که این قرارداد را امضا کردند به بعضی از نهادهای امنیتی و دفاعی نامه داده‌اند و گفتند ما با شما نمی‌توانیم معامله بکنیم یعنی تحریم از سوی بعضی از بانک‌های داخلی نسبت به نهادهای امنیتی و دفاعی شروع شده است.

وی تصریح کرد: مجلس سر پیچ خطرناکی قرار گرفته است، نسل آینده درباره کار امروز مجلس به قضاوت خواهد نشست و امید است مجلس شورای اسلامی وظیفه خودش را به نحو شایسته انجام بدهد.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به حادثه غمبار منا در سال گذشته بیان داشت: یک سال از شهادت بیش از هفت هزار حاجی در حال احرام در مسیر انجام عبادت خدا و اطاعت از پروردگار عالم به خاطر تعمد و یا عدم رسیدگی آل سعود به شهادت رسیدند.

وی ادامه داد: ظاهر قضیه این است که عمد در کار بوده است؛ جنایات آل سعود در اسلام آن‌قدر عمیق و گسترده شده است که دیگر جای هیچ‌گونه درنگ نگذاشته است؛ یمن، سوریه، عراق، بحرین و حتی منافقین ورشکسته که یک جنازه سیاسی از آن‌ها در فرانسه باقی‌مانده است.

آیت‌الله ایمانی تأکید کرد: دیگر امیدی به اصلاح آل سعود نیست، اما متأسفانه برخی افراد می‌گویند خوب است ما به سراغ آل سعود برویم و اگر ما دست محبت به سوی آن‌ها دراز کنیم آن‌ها به سوی ما می‌آیند، آل سعودی که کارگزاران امریکا و اسرائیل و رژیمی کودک کشند، چقدر ما باید این مسائل را با سادگی از کنارش بگذریم.

وی ادامه داد: چطور می‌ِشود دست محبت به سوی حکومتی دراز کرد که هفت هزار حاجی عرب، سنی، شیعه و دیگر مذاهب اسلامی، زیر آفتاب داغ عربستان می‌میرند و یک ظرف آب به آن‌ها نمی‌رسانند.

آیت‌الله ایمانی تأکید کرد: چطور می‌شود دست محبت به سوی کشوری دراز کرد که با وجود کشته شدن ۷ هزار حاجی نه تنها یک عذرخواهی ساده هم نمی‌کند، طلبکار می‌شود، انسان‌هایی دراز کرد که تمام وجودشان خون گرفته و جز آدم کشی و جنایت چیزی دیگری حالی‌شان نمی‌شود.

وی در پایان گفت: امروز باید تمام بزرگان دنیای اسلامی به پا خیزند و تکلیف حرمین شریفین و حج را معین کنند، باید کمیته حقیقت‌یاب تشکیل بشود، متأسفانه از سال گذشته گفته شد و این کار تا به امروز انجام‌نشده است.

باید حقوق شهدای ما پیگیری بشود، در تمام مجامع بین‌المللی از حقوق شهدایمان دفاع کنیم و دنیای اسلام باید به فکر خانه خدا و مراسم حج بیفتد، و خانه خدا را از شر افرادی که قرآن مجید هم به عنوان شجره خبیثه و هم به عنوان شجره ملعونه یادکرده است، نجات دهد.

نظرات بینندگان