کد خبر: ۹۵۹۸۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۲ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۵
کارشناس کتب درسی آموزش و پرورش فارس :

توزیع کتب ابتدایی از ۲۱ شهریور ماه در فارس / کمبود کتاب درسی نداریم

کارشناس کتب درسی آموزش و پرورش فارس از آماده توزیع بودن کتب ابتدایی از روز یکشنبه ۲۱ شهریور ماه خبر داد و گفت : توزیع کتب سوم فنی و حرفه ای و کاردانش در مناطق صورت گرفته و دانش آموزان مقطع دهم فنی و حرفه ای و کاردانش نیز در روزهای آینده انجام میگیرد.

به گزارش شیرازه  مجید پیشرو کارشناس کتب درسی آموزش و پرورش فارس  به جزئیات زمانبندی توزیع کتب درسی اشاره کرد و گفت: کتب مقاطع ابتدایی، پیش دانشگاهی و فنی و حرفه ای و همچنین پایه دهم علوم و معارف اسلامی از طریق آموزش و پرورش توزیع می شود و دیگر مقاطع تحصیلی با مراجعه به مکان های توزیع کتاب، نسبت به تهیه آن اقدام نمایند.

پیشرو از آماده توزیع بودن کتب ابتدایی از روز یکشنبه ۲۱ شهریور ماه خبر داد و افزود: توزیع کتب سوم فنی و حرفه ای و کاردانش در مناطق صورت گرفته و دانش آموزان مقطع دهم فنی و حرفه ای و کاردانش نیز در روزهای آینده انجام میگیرد.

وی به آمار کتب درسی در پایه های مختلف اشاره کرد و گفت: در پایه ابتدیی حدودا ۳ میلیون جلد کتاب و در مقطع پیش دانشگاهی حدودا ۲۵۰ هزار جلد کتاب و پایه های فنی و حرفه ای و کاردانش حدودا ۴۲۰ هزار جلد کتاب توزیع خواهد شد.

کارشناس کتب درسی آموزش و پرورش فارس به ثبت نام الکترونیکی جهت دریافت کتب درسی اشاره کرد و گفت: دانش آموزان مقطع ابتدایی و پیش دانشگاهی جهت دریافت کتب درسی خود قبلا در سایت www.irtextbook.ir ثبت نام کتب خود را انجام داده بودند که با مراجعه به مدارس جهت تحویل آن اقدام میکنند.

ir book

پیشرو  ادامه داد: یکی از مزیت های ثبت نام دانش آموزان در سامانه  مذکور را میتوان به آمار دقیق تر کتب درسی جهت چاپ و نشر کتاب ها بدانیم که خود این کار از قطع بی رویه درختان جهت تولید کاغذ جلوگیری می نماید.

وی خطاب به دانش آموزان، معلمان و کسانی که کتاب نیاز دارند یادآورشد: دانش آموزان مقاطع ابتدایی، هفتم، هشتم، نهم، دهم و پیش دانشگاهی که موفق به دریافت کتب خود نشدند میتوانند به سایت مذکور مراجعه و از طریق فروش کتاب تک جلدی درخواست خود را ثبت نمایند تا از طریق اداره پست نسبت به ارسال آنها اقدام گردد.

پیشرو

کارشناس کتب درسی آموزش و پرورش فارس در پایان ضمن رد هرگونه کمبود کتاب درسی در مقاطع مختلف اظهار داشت: پیش بینی های لازم جهت مدیریت توزیع انجام گرفته و چنانچه دانش آموزان با خرابی یا مشکل در کتاب مواجه شوند، می توانند با مراجعه به مراکز تحویل کتاب، آن را مرجوع و معادل آن دریافت کنند.

منبع:  پایگاه تحلیلی خبری موج ما


نظرات بینندگان