کد خبر: ۹۶۲۲۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۵ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۵

طرح ابلاغ الکترونیک دادگستری رونمایی شد/ ثبت نام 14 هزار استان فارسی در این طرح

طی مراسمی با حضور مسئولان قوه قضایی و مسئولان دادگستری فارس، طرح ابلاغ الکترونیک دادگستری رونمایی شد.
به گزارش شیرازه، معاون آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه در مراسم رونمایی از طرح ابلاغ الکترونیک در شیراز با اشاره به پیشتازی استان فارس در حوزه جامع و کلان ابلاغ الکترونیکی بیان کرد: این طرح یکی از هشت طرح کلان مهم و ملی در حوزه عدالت الکترونیکی است که در استان فارس کلید خورد.

حجت الاسلام حمید شهریاری با بیان اینکه این طرح در نیمه راه است، اظهار داشت: در بین این طرحها دو طرح مهم و اساسی در قوه شکل گرفت که می تواند تحول بزرگی را در حوزه رسیدگی رقم بزند.

وی با اشاره به تقدیر رییس قوه قضاییه از استان فارس برای پیشگام بودن در اجرای طرح ابلاغ الکترونیک بیان کرد: ایجاد دفاتر خدمات الکترونیکی برای استفاده از ظرفیت خصوصی نقطه عطفی برای خدمات رسانی به مردم است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود پیرامون طرح ابلاغ اوراق الکترونیکی اظهار داشت: تسریع کارهای مردم در داخل سازمان یکی از مهمترین موضوعاتی است که با اجرایی شدن این طرح دنبال می شود البته شاید هنوز در خود دستگاه آمادگی کامل نباشد اما این منافاتی ندارد که خدمات الکترونیکی به مردم ارائه ندهیم.

علی القاصی مهر رییس کل دادگستری فارس در این مراسم گفت: در دهه های اخیر همواره شاهد پیشرفت و ارتقای همه جانبه عملکرد دستگاه قضایی در بخشهای مختلف بوده ایم.

وی با اشاره به اینکه در حوزه فناوری اطلاعات قوه قضاییه پیشرفتهای زیادی داشته، بیان کرد: در راستای تسریع در امر رسیدگی به مردم و خدمات دهی به آنها اقدامات زیادی انجام شده که به عنوان نمونه می توان به راه اندازی سیستم مدیریت پرونده قضایی و سامانه های جانبی اشاره کرد که این امر یک تحول اساسی در نظام مدیریتی قوه به وجود آورده است.

رییس کل دادگستری فارس با اشاره به اینکه امروز دستگاه قضایی مسیر قله های پیشرفت را طی می کند، افزود: در مقایسه با دیگر دستگاه ها قوه قضاییه سرآمد است و این پیشرفت و ارتقا ظرفیت بزرگی را ایجاد کرده است .

وی اطاله دادرسی را یکی از مسائل و معضلات دستگاه قضایی عنوان کرد و افزود: در آسیب شناسی برای این معضل مشخص شد عوامل متعددی از جمله انسانی، سازمانی و... در این معضل دخیل بوده که تا به حال این مشکل ان طور که مورد خاص و هدف بوده بر طرف نشده است.

القاصی مهر ابلاغ اوراق قضایی را یکی از راهکارهای موثر در کاهش اطاله دادرسی عنوان کرد و اظهار داشت: با رسمیت شناختن و اعتبار بخشی از ابلاغ الکترونیک شاهد یک تغییر و تحول اساسی در فرایند رسیدگی شده ایم.

رییس کل دادگستری فارس با اشاره به اینکه تاکنون۱۴ هزار نفر در سطح استان ثبت نام و ۱۰ درصد ابلاغ الکترونیکی بوده، گفت: استان فارس در حوزه فناوری همواره به عنوان یکی از استانهای پیشرو در سطح کشور بوده و در این خصوص مقامهای نخست را داشته است.


منبع: مهر
نظرات بینندگان