کد خبر: ۹۶۲۵۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۷ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۵

تكذيب خبر استفاده از ته ستون تخت‌جمشيد به‌عنوان جا كفشي!

روابط عمومي اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان فارس، خبر استفاده از ته ستون تخت‌جمشيد به‌عنوان جاكفشي كه در برخي سايت‌هاي مجعول و شبكه‌هاي مجازي منتشر شده بود را تكذيب كرد.
به گزارش شیرازه، روابط عمومي اداره كل ميراث فرهنگي فارس با ارسال يك ايميل، نسبت به انتشار خبري مبني بر استفاده از يك ته ستون تخت‌جمشيد به‌عنوان جاكفشي، ضمن تكذيب چنين رخ‌دادي، بر پيگيري قانوني موضوع تاكيد كرد.

روابط عمومي ميراث فرهنگي فارس با قدرداني از حساسيت مردم فهيم ايران و استان فارس نسبت به حفاظت از آثار ميراثي و تاريخي، تاكيد كرد كه اخباري قابل اعتنا بوده و مي‌توان آنها را مستند و مستدل دانست و پيگيري كرد كه از طريق رسانه‌هاي رسمي داخلي منتشر شده باشد.

در اين توضيح، روابط عمومي ميراث فرهنگي فارس توضيح داده است كه تصوير منتشر شده از ته ستون تخت‌جمشيد كه به‌‌عنوان جاكفشي استفاده مي‌شود، مربوط به 5 سال قبل بوده كه در آن زمان اين ته‌ستون به‌دليل اجراي تعميرات در بخشي از اين بناي جهاني، به يكي از اتاق‌هاي نمازخانه قديمي مجموعه منتقل و نگهداري مي‌شده است.

در اين خبر با تصريح اينكه به هیچ عنوان این اثر به جا کفشی نمازگزاران تبدیل و تخریبی در آن ايجاد نشده است، يادآوري شده كه پس از تكميل تعميرات، ستون مربوطه به محل اصلي خود انتقال داده شده است.

به گزارش ايسنا، چندي پيش تصويري از يك ته‌ستون مربوط به اثر جهاني تخت‌جمشيد در فضاي مجازي منتشر شد كه انتشار دهندگان مدعي شده بودند اين قطعه ارزشمند به‌عنوان جاكفشي در نمازخانه تخت‌جمشيد استفاده مي‌شود.


منبع: ایسنا
نظرات بینندگان