کد خبر: ۹۷۷۳۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۸ - ۱۵ مهر ۱۳۹۵
شهید محمد اثری نژاد:

از امام و انقلاب پشتیبانی جدی و عملی کنید

شهید محمد اثری نژاد در بخشی از وصیت خو د نوشت : وصیت اینجانب به همه کسانی که مرامی شناسند یا این وصیتنامه بدست آنان می رسد و می خوانند این است که از امام و انقلاب پشتیبانی جدی و عملی نمایند و از دادن مال و جان دریغ نکنند.

به گزارش شیرازه به نقل از سایت خبری مرودشت نا، در یکی از روزهای سال 1335 در روستای حسین آباد کامفیروز کودکی متولد شد که نامش را محمد گذاشتند، "محمد اثری نژاد".

محمد آموزش های ابتدایی را در زادگاهش سپری و با موفقیت به پایان رسانید و سپس عازم تهران شد.

محمد به خاطر تامین هزینه های خود و خانواده، کمک خرج شد و روزها کار می کرد و شب ها به تحصیل می پرداخت و قبل از شروع دوره متوسطه به ناچار ترک تحصیل نمود.

نتیجه تصویری برای محمد اثری نژاد

مرگ جانگداز مادر باعث شد که محمد به تنهایی بار مشکلات خانواده را به دوش گیرد.

وی در سال 1357 با دختری پارسا و پاکدامن ازدواج کرد و روزهای آغازین زندگی مشترک شان با پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی همراه شد.

او عضو ثابت و فعال تظاهرات و مبارزات و راهپیمایی های مردمی بود و جزء اولین کسانی بود که پس از پیروزی انقلاب، به خیل سربازان جان بر کف سپاه پیوست.

مدتی از عضویتش در نیروی مذکور نمی گذشت که به واسطه آتش افروزی های گروه های ضد انقلاب در منطقه کردستان، راهی این منطقه شد.  

با شروع جنگ تحمیلی عازم جبهه های نبر حق علیه باطل شد و این بار سنگر مبارزه اش جبهه های جنوب بود. وی در جبهه ها حضوری فعال داشت و از عهده مسئولیت های مختلف برآمد تا اینکه مسئولیت تدارکات قرارگاه نجف در سال 1362 به وی محول شد. فرماندهی لجستیک نیروی دریایی سپاه و نهایتاً جانشینی تدارکات پایگاه دریایی قرارگاه خاتم، آخرین مسئولیت شهید در زمان شهادت بود.

محمد اثری نژاد در والفجر هشت پروازی ملکوتی کرد و روح این شهید بزرگوار 12 اسفند 1364 در نبرد با دشمن از زندان تن رهایی یافت.

وصیت نامه شهید محمد اثری نژاد

فرازی از وصیت نامه شهید:

"انا لله و انا الیه راجعون 

شهادت می دهم که خدا یکی است و همه چیز به قدرت اوست و اوست که ارحم الراحمین است، حیات و ممات همه وهمه چیز در دست توانایی اوست وبخواست اوست و همه ما از او هستیم و باید به سوی او بر گردیم.

توصیه و سفارش می کنم همه را به فراگیری و خواندن زیاد  و عمل کردن به آیات شریفه قرآن کریم و بدانید هر که با قرآن انس گرفت و عمل کرد رستگار خواهد شد و در دنیا خواهد توانست بر مادیات و هوای نفسانی خود غلبه پیدا کند و شهادت می دهم که تا حضور حجت خدا حضرت مهدی(عج) که ان شاء الله بزودی خداوند بر مومنان منت گذاشته و ظهور او را می رساند و جهان را پر از عدل و داد می کند ...، توصیه ام به جوانان و به خصوص به برادران پاسدار این است که سعی کنند که هر کاری را انجام می دهند و می خواهند انجام دهند بقصد قربت و فقط برای خدا انجام دهند و انگشت روی ضعف های دیگران نگذارند

.....وصیت اینجانب به همه کسانی که مرامی شناسند یا این وصیتنامه بدست آنان می رسد و می خوانند این است که از امام و انقلاب پشتیبانی جدی و عملی نمایند و از دادن مال و جان دریغ نکنند که سعادت دنیا و آخرت آنان در گروهمین تبعیت از امام و پشتیبانی از این انقلاب است و بدانند که این انقلاب صددرصد اسلامی است و هدف آن پیاده کردن حکم خداوند و دستورات اسلام وسنت پیامبراست"

تشییع شهید محمد اثری نژاد

خاطره ای از شهید:

روز اول عملیات والفجر ۸ بود، قرار بود حدود چهارهزار گلوله کاتیوشا را از اروند کنار به فاو منتقل کنیم. میان جعبه های گلوله ایستاده بودیم که حدود ۶۰، ۷۰ هواپیما عراقی امد. ترس عجیبی در تنم پیچید. محمد ترس ما را که دید گفت: چرا می ترسید، مگر بالاتر از شهادت هم هست. اگر قرار به شهادت باشد که اینجا شهید می شویم، اگر هم نباشد، اگر در وسط خرج تی ان تی هم باشیم و منفجر شود، اسیبی نمی بینیم!

دیگر از هیچ نمی ترسیدیم...

مستند سنگر تدارکات

00:06

01:34


برچسب ها: شهید ، اثری نژاد
نظرات بینندگان