کد خبر: ۹۸۱۰۱
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۴ - ۲۰ مهر ۱۳۹۵
عضو شورای عالی حوزه های علمیه:

مقابله جدی با بدعت ها ضروری است/ باید با تبیین مسائل عقلانی عاشورا در مقابل دشمنان جبهه گیری کرد

آیت الله مقتدایی تصریح کرد: ماه محرم به ویژه دهه نخست آن یکی از بهترین زمان ها برای هدایت مردم به ویژه نسل جوان و نیز دوری از گرداب گناه از طریق سوار شدن بر کشتی نجات است.

به گزارش شیرازه به نقل از صاحب نیوز، قائم مقام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تسلیت ایام شهادت سیدالشهدا(ع) و یاران عاشورایی اش اظهار کرد: گرچه ماه محرم ماه عزا و مصیبت اهل بیت(ع) است، اما همین ماه دارای برکات و دستاوردهایی است که از آن می شود برای اصلاح جامعه و هدایت مردم به سمت فضایل و دوری از رذایل اخلاقی و انسانی به برکت دستگاه عظیم اباعبدالله الحسین (ع) استفاده کرد.

آیت الله مرتضی مقتدایی افزود: در واقع ماه محرم در کنار غم و مصیبت عظمایی که دارد ، در آن درب های رحمت و فیض الهی به سوی امت اسلامی گشوده می شود و به همین خاطر است که از امام حسین(ع) به عنوان مصباح هدایت و سفینه نجات یاد شده است.

عضو خبرگان رهبری همچنین خاطرنشان کرد: از این حیث کسی که حقیقتاً بر کشتی نجاتی چون خیمه و خرگاه امام حسین(ع) بنشیند و در خودسازی خود جدی هم باشد، بی شک از گرداب های گناه و معصیت رهایی خواهد یافت و به ساحل امن آرامش واقعی می رسد.

وی با اشاره به این که البته دشمنان برای همین دستگاه عظیم انسان ساز نیز توطئه و نقشه کشیده اند، گفت: اساساً یکی از مهم ترین رسالت های وعاظ و مداحان امام حسین(ع) در برهه کنونی مقابله جدی و هدفمند با بدعت ها و انحرافات در عزاداری ها و هر آن چیزی است که ما را از حقیقت پیام نهضت عاشورا غافل می کند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه همچنین با بیان این که از جمله برکات و دستاوردهای مجالس امام حسین(ع) احیای دین و باقی ماندن مردم بر صراط مستقیم الهی است ، گفت: آنچه ضرورت دارد این که ما باید با بصیرت حسینی و توجه همزمان برای ارتقای شور و شعور عاشورایی، مردم را با حقایق جهان امروز به خصوص مسایل جهان اسلام آگاه کنیم و از سویی می بایست مسایل حماسی و عقلانی عاشورا گفته شود تا بهتر بتوان در مقابل دشمنان اسلام جبهه گیری کرد.

نظرات بینندگان