کد خبر: ۹۸۶۰۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۰ - ۲۸ مهر ۱۳۹۵
رییس اداره ورزش و جوانان شیراز مطرح کرد:

سرانه ورزشی هر شهروند کمتر از نیم‌متر است

رئیس اداره ورزش و جوانان شیراز گفت: 52 مکان ورزشی و ۴۰۰ باشگاه خصوصی در سطح شیراز در حال فعالیت می باشند که با احتساب همه اینها از لحاظ سرانه ورزشی فقیرترین شهر استان می باشیم.

به گزارش شیرازه به نقل از پایگاه تحلیلی خبری موج ما هفته تربیت بدنی همه ساله از ۲۶ مهر تا دوم آبان به منظور آشنایی جامعه با اهمیت و اثرات کاربرد ورزش در زندگی فردی و اجتماعی، اشاعه و توسعه و ترویج ورزش در خانه و خانواده و هدایت و ارشاد جامعه به ورزش‏‌های همگانی برگزار می‏شود.

سالاری در این گفتگو به اهمیت ورزش در جامعه پرداخت و اظهار داشت: به جهت ارج نهادن و تاثیر ورزش در حوزه های مختلف به صورت نمادین یک روز در تقویم ملی این روز نامگذاری می شود که نشان دهنده اهمیت این مقوله می باشد ولی برای جامعه ورزشی هر روز، روز ورزش و تربیت بدنی است.

وی ادامه داد: حوزه فعالیت در شهر شیراز بسیار گسترده می باشد بگونه ای که ۲۰ هیئت در لیگ های کشوری و رده های سنی مختلف خردسالان، نوجوانان و بزرگسال فعالیت می کند.

شیراز از لحاظ سرانه ورزشی فقیرترین شهر استان

سالاری از رایگان بودن تمامی اماکن ورزشی در اولین روز از هفته ورزش خبر داد و گفت: ۵۲ مکان ورزشی و ۴۰۰ باشگاه خصوصی در سطح شیراز در حال فعالیت می باشند که با احتساب همه اینها از لحاظ سرانه ورزشی فقیرترین شهر استان می باشیم؛ چراکه سرانه ورزشی هر شهروند در شیراز کمتر از نیم متر می باشد.

رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان شیراز افزود: متولی امر ورزش بر عهده اداره ورزش و جوانان است و اگر مشارکت سایر نهادها از جمله شهرداری، آموزش و پرورش و کمیته تربیت بدنی نیروهای مسلح نبود تحقق بخشیدن امر ورزش ناممکن می شد و انصافا شورای چهارم شهر شیراز با اولویت دادن به ورزش چه در بخش سخت افزار و چه کمک رسانی به هیئت های ورزشی از تاثیرگذاران این حوزه می باشند.

توسعه ورزش همگانی اولویت سازمان است

وی بیان داشت: اولویت این سازمان، توسعه ورزش همگانی می باشد و شعار این سازمان در راستای ورزش آسان، ارزان و سهل الوصول برای شهروندان می باشد.

سالاری ضمن اشاره به برگزاری مسابقات المپیک و پارالمپیک و درخشش قهرمانان شیرازی در این عرصه از میزبانی ۴ رویداد بین المللی و ۱۷ مسابقات کشوری در سطح استان خبر داد که هدف از این امر توسعه توریست ورزشی بیان داشت.

رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان شیراز توانمند بودن مدیران هیئت های ورزشی در شیراز را از ذخائر استان دانست و افزود: چشم انداز ورزش شیراز در سال ۱۴۰۰ قرارگرفتن به عنوان شهر آرمانی ورزش و جوانان کشور است.

وی همچنین فعالیت حوزه ورزش در سطح مدارس را بسیار حائز اهمیت دانست و اذعان داشت: در ایام تابستان با هماهنگی ۴ ناحیه آموزش و پرورش فراخوان استعداد یابی در حوزه شنا و فوتبال زیر نظر کارشناسان این امر انجام گرفته است.

سالاری در پایان علت کمرنگ بودن فعالیت ورزشی در حوزه خانواده را در ضعف نگرش و فرهنگ افراد دانست و خاطر نشان کرد: نقش رسانه ها در این حوزه بیشتر متمرکز بر ارائه جذابیت های ورزشی بوده بطوریکه افراد بیش از آنکه یک ورزشکار باشند، یک ورزش دوست محسوب می شوند.
برچسب ها: ورزش ، جوانان ، شهروند
نظرات بینندگان