کد خبر: ۹۸۹۵۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۰ - ۰۲ آبان ۱۳۹۵
رئيس دانشگاه پيام نور استان فارس اعلام كرد:

تسهيلات جديد دانشگاه پيام نور براي تحصيل داوطلبان كارشناسي در شهرهاي فارس

ثبت نام داوطلبان تحصيل در مقطع كارشناسي دانشگاه پيام نور شهرهاي فارس آغاز و تا 24 آبان ماه ادامه دارد.
به گزارش شیرازه، دکتر قرائتی رئيس دانشگاه پيام نور استان فارس با اعلام اين خبر، اظهارداشت: ثبت نام متقاضيان براي اولين بار به صورت حضوري در 44 مركز وواحد دانشگاه پيام نوراستان فارس انجام مي شود كه متقاضيان در 1095 رشته ومحل مي توانند نسبت به ثبت نام خود اقدام نمايند.

دكتر قرائتي درباره شرايط ثبت نام نيزخاطرنشان كرد: كليه متقاضيان اعم از داوطلباني كه در آزمون سراسري سال 1395 ثبت نام نموده و يا ثبت نام نكرده اند، مي توانند در اين فراخوان نام نويسي نمايند. همچنين داوطلباني كه در كنكور سراسري قبول شده و ثبت نام ننموده اند نيز مجاز به نام نويسي در اين دوره مي باشند.

وي مهلت ثبت نام در تكميل ظرفيت وبدون آزمون كارشناسي دانشگاه پيام نور را 24 آبان ماه اعلام كرد وگفت: با توجه به مراجعات و درخواست‌هاي مكرر متقاضيان ورود به دانشگاه پيام نور و نيز مذاكرات دانشگاه با سازمان سنجش و آموزش عالي كشور مقرر شده است كه داوطلبان در فرصت ياد شده از طريق مراجعه حضوري به دانشگاه هاي پيام نور، با در دست داشتن مدارك مربوط فرآيند ثبت نام و پذيرش را انجام دهند.

قرائتي افزود: پذيرش اين دانشجويان براي نيم سال اول تحصيلي جاري است اما اين فرصت براي آن دسته از داوطلباني كه حداكثر تا تاريخ ۳۰ دي‌ماه موفق به اخذ مدرك پيش‌دانشگاهي و يا كارداني شوند، نيز فراهم است كه بتوانند در رشته و يا رشته‌هاي تحصيلي مربوط متقاضي شوند و شروع كلاس‌هاي آنها از بهمن ماه خواهد بود. براي متقاضيان مشمول نظام وظيفه نيز معافيت تحصيلي صادر خواهد شد.

وي با بيان اينكه اطلاعات بيشتر براي ثبت نام و همچنين مدارك مورد نياز در سايت دانشگاه پيام نور استان فارس(farspnu.ac.ir)قرار دارد، تاكيد كرد: هر داوطلب منحصراً مي‌تواند در يك گروه آزمايشي و يك كدرشته محل متقاضي شود و درصورتي كه كد رشته محلي ظرفيتش در يك مركز و واحد تكميل شده باشد امكان ثبت نام داوطلب در مراكز ديگر استان و حتي استان‌هاي همجوار وجود دارد كه بعد از گذراندن يك ترم تحصيلي دانشجو مي تواند از طريق اخذ مهماني به مركز مورد نظر خود بازگردد.

دانشگاه پيام نور موجبات و امكان ادامه تحصيلات دانشگاهي براي علاقه‌مندان به ويژه در مناطق محروم را فراهم آورده و تربيت بخشي از نيروهاي متخصص جامعه را بر عهده گرفته است .

دانشگاه پيام نور به‌عنوان بزرگترين دانشگاه دولتي كشور، در زمينه آموزش باز و مجازي رتبه دوم آسيا و ششم جهان را به خود اختصاص داده و طبق اعلام پايگاه استنادي علوم جهان اسلام در سال 94، اين دانشگاه جزو يك ‌درصد دانشگاه‌هاي برتر جهان است و از نظر فعاليت‌هاي پژوهشي در ميان 63 دانشگاه جامع كشور، حائز رتبه‌ي نهم مي‌باشد.

گفتني است در حال حاضر نيز بيش از 45هزار نفر دانشجو در دانشگاه‌هاي پيام‌نور سطح استان فارس تحصيل مي‌كنند كه در سالجاري نيز 1400نفر از دانش‌آموختگان اين دانشگاه درسطح استان در مقطع كارشناسي ارشد دانشگاه‌هاي دولتي سراسر قبول شده اند.

 


نظرات بینندگان