کد خبر: ۹۹۲۰۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۴ - ۰۵ آبان ۱۳۹۵
واکنش استاندار فارس:

جدایی منطقه انرژی بر لامرد از فارس دروغ بزرگ است

استاندار فارس جدایی منطقه انرژی بر لامرد از فارس را دروغ بزرگ قلمداد کرد و گفت: منطقه ویژه انرژی بر لامرد از فارس جدا نمی شود.
به گزارش شیرازه چند روز پیش از جانب مدیر منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان خبری اعلام شد که طی آن تفکیک مدیریت منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی‌بر پارسیان از شهرستان لامرد در هیات عامل ایمیدرو مصوب و دستور ثبت شرکت مستقل مدیریت منطقه ویژه اقتصادی پارسیان نیز صادر شد.

جدایی منطقه انرژی بر لامرد از فارس دروغ بزرگ است

در حالیکه مسئولان استان فارس نسبت به این رویداد هیچگونه موضع گیری انجام نداده بودند، روز گذشته معاون اقتصادی استاندار فارس گفت: در تلاش هستیم که طی برنامه ریزی های مختلف منطقه انرژی‌بر لامرد نیز دارای مدیریت کامل شده و زیر مجموعه نباشد.

اما امروز استاندار فارس طی واکنشی جدا شدن منطقه ویژه انرژی بر لامرد از استان فارس را یک دروغ بزرگ خواند.

استاندار فارس گفت: یک وجب از خاک منطقه ویژه انرژی بر لامرد از استان فارس جدا نشده است.

این در حالیست که رسانه ها از جدا شدن منطقه انرژی بر لامرد خبر نداده بودند بلکه از تفکیک مدیریت منطقه ویژه پارسیان از لامرد خبر داده بودند ، این شرایط در حالی رقم خورده که قرار بود در همان محدوده ها استان فارس به دریا متصل شود.

محمد علی افشانی عصر سه شنبه در جلسه شورای اداری استان فارس گفت:جدا شدن منطقه ویژه انرژی بر لامرد از خاک استان فارس یک دروغ بزرگ است و فقط بر اساس قانون دو شغله بودن که کسی نمیتواند در یک زمان مشخص عضو دو هیئت مدیره باشد فقط هیئت مدیره مشترک جدا شد و این دروغ بزرگ بازی با احساسات مردم است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود نیز  گفت: مدیران ما حق ندارند محصولی که در استان تولید می شود از خارج استان تأمین کنند واین کار میزان قیاس مسولین استان است و تولید کنندگان نیز باید بتوانند از لحاظ کیفیت و قیمت رقابت کنند که مصرف کنندگان برای خریدن محصولات آنها ترغیب شوند و مدیران نیز برای تأمین تاسیسات مورد نیازشان به نخبگان استان اعتماد داشته باشند.

استاندار فارس بیان کرد: آمارها حکایت از پیشرفت کشور دارد و کسانی که در جامعه ناامیدی تزریق می کنند بدانند که راه بن بستی در پیش گرفته اند، مدیران توانستند بر مشکلات عدیده قبل فائق آیند و اقتصاد منفی شش درصد را به مثبت چهار درصد ارتقاء دهند و سهم بازاری که به واسطه تحریمها از ما گرفته شده بود تا حدودی برگشت داده شود.

وی افزود: دولت در حمایت از واحدهایی که به لحاظ نقدینگی دچار مشکل شده اند اعتبار ۱۶هزار میلیارد تومانی در نظر گرفته است که استان فارس با ۲۴۳طرح عمرانی و اعتبار دریافتی بالغ بر ۳۰۷میلیارد تومان رتبه اول را در جلب اعتبار دارد و ۶۲۵طرح دیگر نیز در آینده نزدیک اعتبار دریافت خواهند کرد.

افشانی متذکر شد: مدیران باید شفاف سازی و سالم سازی محیط اداری را در دستور کار قرار دهند به هر میزان که بتوانیم محیط اداری شفاف و سالمی داشته باشیم و مردم مستقیم با مسولان ارتباط برقرار کنند جامعه امیدوارتر و سالمتری خواهیم داشت، من به مدیران دستگاههای اجرایی تذکر جدی می دهم که مراقب زیرمجموعه خودتان باشید.

وی عنوان کرد: به مدیران توصیه می کنم ۲۴بند اقتصاد مقاومتی را به خطر بسپارند چون باید این مهم در کشور همیشه و بطور مداوم اجرا شود.

وی ادامه داد: انتخابات  مجلس شورای اسلامی به خوبی در استان فارس با مشارکت بالا و بدون هیچ گونه مشکل امنیتی برگزار شد و دلیل آن مسلط بودن فرمانداران و بخشداران بود و امیدوارم انتخابات آینده نیز همینطور خوب برگزار شود.

منبع: مهر
نظرات بینندگان