کد خبر: ۹۹۳۷۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۰ - ۰۷ آبان ۱۳۹۵
به منظور جلوگیری از افزایش ابتلا به دیابت؛

حذف قند و شیرینی از فهرست اقلام مصرفی ادارات استان فارس

رئیس مدیریت و برنامه‌ریزی استان فارس گفت: به منظور جلوگیری از افزایش ابتلا به دیابت و سایر بیماری‌ها، حذف مواد قندی در ادارات استان فارس در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش شیرازه، ساسان تاجگردون در نشست مسئولان ارشد استان فارس پیرامون امضای تفاهم‌نامه سند بیماری‌های غیر واگیر اظهار داشت: به دلیل رعایت نکردن موارد بهداشتی و خوردن مواد قندی و غذاهای فوری در طی 25 تا 30 سال آینده، 50 درصد مردم فارس به بیماری دیابت مبتلا می‌شوند.

وی افزود: رویکرد به‌سوی سلامت‌محوری و مقابله با بیماری‌های غیرواگیر شامل دیابت در دستور کار مدیران دستگاه‌های اداری است و در این زمینه تفاهم‌نامه‌ای مبنی بر منع استفاده از آبمیوه صنعتی، شیرینی و مواد قندی مضر در اداره‌ها به تصویب رسید.

تاجگردون خاطرنشان کرد: برای اجرای این مصوبه تکالیفی را برای مدیران دولتی و غیردولتی مشخص و راه‌کارهایی نیز ارائه و پیش‌بینی‌شده است و در این مورد دستگاه‌هایی شامل آموزش‌وپرورش، شهرداری، اصناف و صداوسیما نقش مهمی را در اجرایی کردن این طرح ایفا کنند.

رئیس سازمان برنامه‌ و بودجه فارس تصریح کرد: خوردن شیر و میوه ایرانی به‌جای کیک، شیرینی، آبمیوه صنعتی در همایش‌ها و اداره‌ها الزامی است و در آینده نزدیک اجرایی می‌شود.

تاجگردون در ادامه با اشاره به آخرین نتایج سرشماری نفوس و مسکن از رتبه ششم فارس در ثبت‌نام اینترنتی خبر داد و افزود: استان فارس در سرشماری ثبت‌نام اینترنتی نفوس و مسکن رتبه ششم را کسب کرد و به نسبت جمعیت در رده دوم قرار گرفته که نشان از تلاش گروه‌های سرشماری در این استان بوده است.

منبع: فارس

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
محمدی
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۰۷ آبان ۱۳۹۵
0
واقعا که! سازمان مدیریت و برنامه ریزی اهداف تخصصی خود را رها کرده و به مشاور سلامت و بهداشت تبدیل شده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۰۷ آبان ۱۳۹۵
0
آقايون باغ برجام را كاشتند تا وقتي كه باغ ثمر بده(كه به عمر ما كفاف نخواهد داد) بايد ر‍‍ژيم غذايي مردم را متعادل كنند تا وقتي از ميوه هاي باغ برجامي خوردند دچار سوء هاضمه و بيماري هاي غير واگير نشوند