کد خبر: ۹۹۵۵۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۱ - ۰۹ آبان ۱۳۹۵

شرکت بیش از 5200 نفر از شهروندان در برنامه های فرهنگی و شهروندی

مسئول فرهنگسرای گلستان شیراز گفت: بیش از 5 هزار و 200 نفر از شهروندان در کارگاه‌های مشاوره فرهنگسرای گلستان شیراز و بیش از 2 هزار نفر در کلاس‌های هنری این مجموعه شرکت کردند.
 به گزارش شیرازه، زهرا دریابار با تاکید بر اینکه ارتقای سطح آگاهی عمومی شهروندان در تمامی زمینه‌ها هدف فرهنگسراها است اظهار کرد: در فرهنگسراها موارد مختلف به شهروندان در سنین متفاوت آموزش داده می‌شود.

شرکت بیش از 5200 نفر از شهروندان در برنامه های فرهنگی و شهروندی

وی آموزش مسائل فرهنگی، اجتماعی، پیشه‌ها و هنرهای گوناگون مانند خیاطی، منبت، پیکرتراشی، معرق و آموزش قرآن ویژه بزرگسالان، کودکان و نوجوانان را از جمله این موارد بر شمرد و افزود: توجه به امور مذهبی و فرهنگی اهمیت خاصی دارد.

مسئول فرهنگسرای گلستان شیراز با بیان اینکه محتواهای آموزشی برنامه‌های فرهنگسراها بر پایه ارتقاء سطح مهارت های زندگی به تمامی افراد خانواده برنامه ریزی و اجرا می‌شود تاکید کرد: هدف از اجرای این برنامه‌ها بهرمندی از این فرصت جهت انتقال مفاهیم فرهنگ شهروندی و ارتقاء سطح آگاهی شهروندان از طریق آموزش است.

دریابار با اشاره به اینکه فرهنگسرا یکی از نهادهایی است که می‌تواند به انتقال و آموزش فرهنگ کمک کند تصریح کرد: با توجه به اینکه جامعه ما جامعه‌ای اسلامی است فرهنگ، آداب و رسوم ما نیز برگرفته از مضامین دینی و اسلامی است و رشد و تعالی افراد جامعه باید در این راستا باشد.

وی به استقبال گسترده مخاطبان از برنامه‌های مشاوره‌ای و مذهبی اشاره کرد و افزود: تعداد مخاطبان در فصول مختلف متغیر است اما در شش ماه نخست امسال بیش از 5 هزار و 200 نفر از شهروندان از کارگاه‌های مشاوره، شهروندی، تغذیه و ویژه برنامه های مناسبتی استقبال کرده‌اند.

مسئول فرهنگسرای گلستان شیراز با بیان اینکه در همین مدت بیش از 2 هزار نفر نیز در کلاس‌های هنری شرکت کرده‌اند گفت: در این میان رشته‌های هنری مانند معرق، منبت و پیکرتراشی به دلیل به‌روز بودن با اقبال بیشتری مواجه بوده‌اند.
دریابار با تاکید بر اینکه افزایش آگاهی مردم در ابعاد مختلف و مباحث روانشناسی و مشاوره از دیگر اهداف برنامه‌های قابل اجرا در فرهنگسراها است خاطرنشان کرد: مشاوره‌های فرزندپروری، حقوقی، فردی، گروهی، مذهبی، هنری، سبک زندگی و مباحث شهروندی از جمله خدماتی است که در فرهنگسراها ارائه می‌شود.

مسئول فرهنگسرای گلستان شیراز با بیان اینکه در این برنامه‌ها بر لزوم ترویج و تقویت فرهنگ شهروندی تاکید می‌شود عنوان کرد: در کارگاه شهروندی مباحثی همچون آموزش تفکیک زباله‌های تر و خشک، تغذیه سالم، آنچه بانوان باید در زمینه سلامت و حقوق خود بدانند، بایدها و نبایدهای شبکه‌های اجتماعی، کودک سالم نسل سالم، آموزش خانواده در مدرسه ایمن، آموزش مدیریت پسماند و غیره مطرح می‌شود و هر ماه موضوعات تغییر می‌کند.

وی به برگزاری فعالیت در مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی مانند ماه رمضان، محرم‌الحرام و غیره اشاره کرد و افزود: برنامه‌های مختلفی مانند برپایی نمایشگاه، اجرای مسابقات و غیره متناسب با این ایام در فرهنگسراها اجرا می‌شود.
مسئول فرهنگسرای گلستان شیراز بر لزوم ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه تاکید کرد و گفت: علاوه بر راه‌اندازی کتابخانه تخصصی در این مرکز فضایی برای امانت کتاب و فعالیت‌های ارزنده‌ای در این زمینه فراهم شده است.

دریابار با تاکید بر اهمیت آموزش شهروندی در فرهنگسراها تصریح کرد: هدف از فعالیت فرهنگسرا کسب درآمد نیست و خدمت‌رسانی به مردم و رضایت‌مندی مخاطبان جزء اهداف اصلی این نهاد است.

نظرات بینندگان