جبران ضرر و زیان مسافران نقره داغ در فرودگاه شیراز
به
گفته وي، غرفه هاي فرودگاه بين المللي شيراز به بخش خصوصي واگذار شده و
نرخ برخي از اقلام در اين غرفه ها به دليل گراني با اعتراض افراد مواجه شده
كه هم اينك اين موضوع در دست بررسي و پيگيري است.
مديركل فرودگاه هاي
فارس با تاكيد بر اينكه پديده گران فروشي در همه جاي شيراز وجود دارد،
افزود: متاسفانه مدتي است پديده گران فروشي در فرودگاه شيراز مطرح شده و
تمامي فعاليت هاي موثر و بزرگي كه در اين فرودگاه صورت گرفته را نيز زير
سوال برده است.
بديعي فرد ادامه داد: طي بررسي هاي صورت گرفته 90 درصد
افرادي كه از غرفه هاي فرودگاهي به دليل گرانفروشي شكايت كرده اند، همراهان
مسافران بوده اند كه با پيگيري ها، ضرر و زيان اين افراد جبران شده و
اضافه پرداخت ها به آنها برگردانده شده است.
مديركل فرودگاه هاي فارس
همچنين اضافه كرد: نوع ارائه خدمات و سرويس دهي در فرودگاه شيراز به
مسافران متفاوت است و هزينه هاي جاري نيز بسيار گران مي باشد، هرچند كه ما
منكر گرانفروشي در اين مجموعه نيستم، اما منتقدان به اين پديده بايد همه
جوانب را در نظر بگيرند.
بنابر این گزارش، چندی پیش هم مدیرکل تعزیرات
حکومتی استان فارس از تشکیل 106 فقره پرونده تخلفات برای غرفه های متخلف
فرودگاه شیراز خبر داد و گفت: این تعداد پرونده بالغ بر 922 میلیون ریال
جریمه نقدی در پی داشته و طی بازرسی های به عمل آمده توسط بازرسین سازمان
صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف شیراز در سال جاری از غرفه های مستقر در
فرودگاه شیراز، تعداد 106 فقره پرونده تخلفات صنفی تشکیل و جهت رسیدگی به
تعزیرات حکومتی ارسال شده است. لازم به ذکر است علاوه بر جریمه 922 میلیون
ریالی، 4 مورد نصب پارچه تخلفات، 3 مورد تعطیلی محل کسب، 11 مورد مهر تخلف و
6 مورد درج در پرونده نیز برای متخلفین در نظر گرفته شده است.
منبع: خبرجنوب