مدیرعامل شرکت خدماتی شهرک صنعتی شیراز مطرح کرد:
تعرض به حریم راه شهرک صنعتی شیراز توسط ضایعات فروشان افغانی
مدیرعامل شرکت خدماتی شهرک صنعتی گفت: چند وقتی است ضایعات فروشان افاغنه که عمدتا غیر مجاز هستند با اجاره زمینی در نزدیکی جاده اختصاصی شهرک صنعتی ضایعات خریداری شده خود را به این زمین منتقل و با تعرض به حریم جاده مذکور خود را به نزدیکی این جاده رسانده اند.
به گزارش شیرازه، صنعتگران شهرک صنعتی بزرگ شیراز که در سال های اخیر با مشکلات بی شماری دست و پنجه نرم می کنند این روزها در چالش جدیدی گیر افتاده اند، ضایعات فروشان افغانی هر روز جای آن ها را تنگ تر کرده و کار را به جایی رسانده اند که کم مانده جاده دسترسی به این شهرک را به روی صنعتگران هم ببندند.
مدیرعامل شرکت خدماتی شهرک صنعتی بزرگ شیراز که گلایه فراوانی نسبت به تعرض به حریم جاده شهرک صنعتی بزرگ شیراز دارد در این خصوص گفت: در سایه بی توجهی مسئولین ماه هاست به حریم جاده شهرک صنعتی بزرگ شیراز تعرض می شود و متاسفانه اعتراض صنعتگران به جایی نرسیده است.
جواد باصری با انتقاد از سکوت مسئولین در قبال این مشکل گفت: متاسفانه چند وقتی است ضایعات فروشان افاغنه که عمدتا غیر مجاز هستند با اجاره زمینی در نزدیکی جاده اختصاصی شهرک صنعتی بزرگ شیراز، ضایعات خریداری شده خود را به این زمین منتقل کرده و با تعرض به حریم جاده مذکور خود را به نزدیکی این جاده رسانده اند به گونه ای که کامیون های حمل این ضایعات، در کنار جاده اختصاصی منتهی به شهرک صنعتی بزرگ شیراز متوقف شده و نسبت به بارگیری و یا تخلیه اجناس اقدام می کنند.
وی با یادآوری آن که تمامی هزینه های احداث این جاده توسط صنعتگران پرداخت شده است افزود: اگر اقدامی برای جلوگیری از ادامه این وضعیت صورت نگیرد در آینده نه چندان دور جاده در قرق ضایعات فروشان افغانی در آمده و جایی برای تردد کامیون های مواد اولیه یا کالاهای تولیدی صنعتگران مستقر در شهرک صنعتی بزرگ شیراز نخواهد بود.
وی تصریح کرد: شهرک صنعتی بزرگ شیراز بزرگ ترین شهرک جنوب کشور و چهارمین شهرک بزرگ ایران است که بیش از 3 هزار واحد صنعتی در آن مستقر است و اشتغال 17 هزار نفری در آن ایجاد شده است.
مدیرعامل شرکت خدماتی شهرک صنعتی بزرگ شیراز بیان داشت: این حجم بالای واحد تولیدی و تعدد زیاد چند هزار نفری شاغلان در این واحدها باعث گردیده که این جاده نه تنها جوابگوی حجم تردد شاغلان و کامیون ها و تریلرهای حمل بار در آن نباشد و کامیون ها و تریلرهای حمل بار در آن نباشد بلکه نیاز به تعریض جاده نیز وجود دارد این در حالی است که نه تنها اقدامی برای رفع این محدودیت نمی شود بلکه به دلیل بی توجهی مسئولان شاهد آن هستیم این جاده کم کم در قرق ضایعات فروشان افغانی در خواهد آمد.
باصری هشدار داد: حضور و تردد افاغنه غیر مجاز نه تنها باعث ایجاد بی نظمی و ترافیک در این محدوده شده بلکه امنیت کارگران و صنعتگران شاغل در این شهرک را به خطر انداخته است و هر لحظه احتمال دارد حوادث غیر قابل جبرانی در این منطقه رخ دهد.
این مسئول اضافه کرد: علاوه بر این چندی است که کار احداث یک جایگاه CNG در حریم این جاده آغاز شده و به گفته مجریان این جایگاه قرار است ورودی به جایگاه CNG از طریق کمربندی و خروجی آن در جاده اختصاصی شهرک صنعتی بزرگ شیراز باشد.
مدیرعامل شهرک صنعتی بزرگ شیراز با بیان اینکه هیچ ارگانی حق ندارد برای جاده ای که با هزینه صنعتگران ساخته شده مجوز صادر کند و یا برای آن نقشه بکشد افزود: وجود یک جاده اختصاصی که آن هم با هزینه صنعتگران ساخته شده، حق مسلم ما است و امیدوارم مسئولین کاری نکنند که تنها راه باقی مانده برای صنعتگران تعطیلی واحدها و از کار بیکار شدن کارگران شاغل در این واحد باشد.
باصری یادآور شد: با راه افتادن این واحد CNG بار شدید ترافیکی در جاده اختصاصی شهرک صنعتی بزرگ شیراز اتفاق خواهد افتاد و حوادث و سوانح جاده ای ناشی از این افزایش تردد نیز سلامت کارگران و صنعتگران را به خطر خواهد انداخت.
وی بیان داشت: در شرایط فعلی که هنوز این واحد CNG راه نیفتاده است در ساعات مختلف بخصوص ساعات ابتدایی صبح که زمان شروع به کار واحدهای تولیدی است و عصرها که زمان تعطیلی این واحدهاست، صنعتگران و کارگران مدت ها در ترافیک معطل می مانند و قطعا با راه افتادن این جایگاه بار ترافیکی مذکور دو چندان خواهد شد.
مدیرعامل شرکت خدماتی شهرک صنعتی بزرگ شیراز که گلایه فراوانی نسبت به تعرض به حریم جاده شهرک صنعتی بزرگ شیراز دارد در این خصوص گفت: در سایه بی توجهی مسئولین ماه هاست به حریم جاده شهرک صنعتی بزرگ شیراز تعرض می شود و متاسفانه اعتراض صنعتگران به جایی نرسیده است.
جواد باصری با انتقاد از سکوت مسئولین در قبال این مشکل گفت: متاسفانه چند وقتی است ضایعات فروشان افاغنه که عمدتا غیر مجاز هستند با اجاره زمینی در نزدیکی جاده اختصاصی شهرک صنعتی بزرگ شیراز، ضایعات خریداری شده خود را به این زمین منتقل کرده و با تعرض به حریم جاده مذکور خود را به نزدیکی این جاده رسانده اند به گونه ای که کامیون های حمل این ضایعات، در کنار جاده اختصاصی منتهی به شهرک صنعتی بزرگ شیراز متوقف شده و نسبت به بارگیری و یا تخلیه اجناس اقدام می کنند.
وی با یادآوری آن که تمامی هزینه های احداث این جاده توسط صنعتگران پرداخت شده است افزود: اگر اقدامی برای جلوگیری از ادامه این وضعیت صورت نگیرد در آینده نه چندان دور جاده در قرق ضایعات فروشان افغانی در آمده و جایی برای تردد کامیون های مواد اولیه یا کالاهای تولیدی صنعتگران مستقر در شهرک صنعتی بزرگ شیراز نخواهد بود.
وی تصریح کرد: شهرک صنعتی بزرگ شیراز بزرگ ترین شهرک جنوب کشور و چهارمین شهرک بزرگ ایران است که بیش از 3 هزار واحد صنعتی در آن مستقر است و اشتغال 17 هزار نفری در آن ایجاد شده است.
مدیرعامل شرکت خدماتی شهرک صنعتی بزرگ شیراز بیان داشت: این حجم بالای واحد تولیدی و تعدد زیاد چند هزار نفری شاغلان در این واحدها باعث گردیده که این جاده نه تنها جوابگوی حجم تردد شاغلان و کامیون ها و تریلرهای حمل بار در آن نباشد و کامیون ها و تریلرهای حمل بار در آن نباشد بلکه نیاز به تعریض جاده نیز وجود دارد این در حالی است که نه تنها اقدامی برای رفع این محدودیت نمی شود بلکه به دلیل بی توجهی مسئولان شاهد آن هستیم این جاده کم کم در قرق ضایعات فروشان افغانی در خواهد آمد.
باصری هشدار داد: حضور و تردد افاغنه غیر مجاز نه تنها باعث ایجاد بی نظمی و ترافیک در این محدوده شده بلکه امنیت کارگران و صنعتگران شاغل در این شهرک را به خطر انداخته است و هر لحظه احتمال دارد حوادث غیر قابل جبرانی در این منطقه رخ دهد.
این مسئول اضافه کرد: علاوه بر این چندی است که کار احداث یک جایگاه CNG در حریم این جاده آغاز شده و به گفته مجریان این جایگاه قرار است ورودی به جایگاه CNG از طریق کمربندی و خروجی آن در جاده اختصاصی شهرک صنعتی بزرگ شیراز باشد.
مدیرعامل شهرک صنعتی بزرگ شیراز با بیان اینکه هیچ ارگانی حق ندارد برای جاده ای که با هزینه صنعتگران ساخته شده مجوز صادر کند و یا برای آن نقشه بکشد افزود: وجود یک جاده اختصاصی که آن هم با هزینه صنعتگران ساخته شده، حق مسلم ما است و امیدوارم مسئولین کاری نکنند که تنها راه باقی مانده برای صنعتگران تعطیلی واحدها و از کار بیکار شدن کارگران شاغل در این واحد باشد.
باصری یادآور شد: با راه افتادن این واحد CNG بار شدید ترافیکی در جاده اختصاصی شهرک صنعتی بزرگ شیراز اتفاق خواهد افتاد و حوادث و سوانح جاده ای ناشی از این افزایش تردد نیز سلامت کارگران و صنعتگران را به خطر خواهد انداخت.
وی بیان داشت: در شرایط فعلی که هنوز این واحد CNG راه نیفتاده است در ساعات مختلف بخصوص ساعات ابتدایی صبح که زمان شروع به کار واحدهای تولیدی است و عصرها که زمان تعطیلی این واحدهاست، صنعتگران و کارگران مدت ها در ترافیک معطل می مانند و قطعا با راه افتادن این جایگاه بار ترافیکی مذکور دو چندان خواهد شد.
نظرات بینندگان