کد خبر: ۱۵۰۵۹۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۰ - ۲۷ مهر ۱۴۰۰

میزان اعتبار واقعی مورد نیاز نظام رتبه‌بندی معلمان چقدر است؟/ آمار نادرست حربه‌ای برای بایکوت نظام رتبه‌بندی!

رئیس کمیسیون برنامه وبودجه و محاسبات مجلس در نامه مشترکی به رئیس سازمان برنامه و بودجه، رئیس دیوان محاسبات، رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس و سرپرست وزارت آموزش و پرورش،
به گزارش سرویس تعلیم و تربیت شیرازه، حمیدرضا حاجی‌بابایی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس در نامه مشترکی به مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه، مهرداد بذرپاش رئیس دیوان محاسبات، بابک نگاهداری رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس، علیرضا کاظمی سرپرست وزارت آموزش و پرورش، از این مسؤولین درخواست کرد، هریک، اعتبار مورد نیاز رتبه‌بندی را جداگانه محاسبه و به کمیسیون برنامه و بودجه اعلام کنند.

وی در این نامه تصریح کرده است: لایحه رتبه‌بندی معلمان پس از تصویب در کمیسیون آموزش و تحقیقات، هم اکنون در نوبت رسیدگی در صحن مجلس است.  از آنجا که معلمان به این لایحه چشم امید دوخته‌اند و به منظور پیشگیری از مواجهه این مصوبه با ایرادات احتمالی شورای نگهبان و حصول اطمینان از امکان اجرای دقیق و کامل آن، پس از تبدیل این لایحه به قانون در مجلس، پیش بینی دقیق اعتبار مورد نیاز باید صورت گیرد.

حاجی‌بابایی از این مدیران دستگاه‌های ذیربط درخواست کرده است، هریک جداگانه اعتبار مورد نیاز برای اجرای لایحه رتبه بندی معلمان را پیش بینی و برآورد نمایند و در اسرع وقت به کمیسیون برنامه و بودجه اعلام کنند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه معتقد است: شفاف‌سازی اعتبار مورد نیاز، برای اجرای لایحه رتبه‌بندی می‌تواند به تسریع در تصویب و اجرای آن کمک کند.

وی تذکر داده است که آمار و ارقام غیرواقعی و متفاوت برای اجرای نظام رتبه بندی معلمان، حربه‌ای است که برای پایکوت این لایحه و پیشگیری از تصویب و اجرای کامل و دقیق آن به کار می‌رود.

به گزارش فارس، برخی مخاطبان این خبرگزاری در سامانه فارس من با ثبت سوژه‌هایی با عناوین «تقاضای همسان‌سازی حقوق فرهنگیان با سایر کارکنان» و «تسریع در تصویب و اجرای لایحه رتبه‌بندی فرهنگیان» خواستار پیگیری بودند.

انتهای پیام/ش
نظرات بینندگان