نرخ جدید تاکسی های شهر شیراز اعلام شد؛
مصوبه قبلی کرایه تاکسی های شیراز رد و نرخ جدید تعیین شد
در پنجاهوهشتمین صحن علنی شورای شهر شیراز موضوع تعیین نرخ کرایه تاکسی با توجه به رد مصوبه قبلی در فرمانداری مجدد بررسی شد که بر این اساس نرخ ۳ هزار تومان به ازای کورس اول و ۲ هزار تومان برای کورسهای دوم به بالاتر تصویب شد.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، امروز ۱۱اردیبهشت در پنجاهوهشتمین صحن علنی شورای شهر شیراز موضوع تعیین نرخ کرایه تاکسی با توجه به رد مصوبه قبلی در فرمانداری مجدد بررسی شد که بر این اساس نرخ ۳ هزار تومان به ازای کورس اول و ۲ هزار تومان برای کورسهای دوم به بالاتر تصویب شد.
در ادامه بررسی این دستورکار مخالفان و موافقان به بیان نظرات خود پرداختند که در این راستا علیاکبر سلطانی به عنوان مخالف گفت: اعتبار ۷ میلیاردی برای حمایت از تاکسیها و کاهش فشار به مردم در نظر گرفته شده که لازم است این نرخ به ۲ حالت ۳ هزار برای ورودی و ۲۵۰۰ تومان شود همچنین شهرداری هم نسبت به تکمیل خط ۲ مترو اهتمام داشته باشد.
مهدی نصیری به عنوان موافق افزایش اعلام کرد: اختلافهای ایجاد شده بین راننده و مسافر سبب محاسبه تک نرخی شده و تک نرخی شدن نگرانی و دغدغه و اختلاف را کم میکند به اضافه اینکه جابهجایی مسافر نیز ببشتر از دو کورس نیست.
ابراهیم حسینی دیگر عضو شورا به عنوان مخالف با بیان اینکه راه حل مشکلات رانندگان این نیست و باید شهرداری کمک کند به این قشر تا مشکلات به صورت اصولی حل شود، گفت: ما قانونگذاری میکنیم و تاکنون دو نرخ داشتیم اما با این تک نرخی شدن نرخهای بعدی با افزایش ۵۰ درصد روبهرو است.
حسینی با بیان اینکه باید ۲۵ تا ۳۰ درصد افزایش دهیم چون افزایش نرخ سرجمع هزینه مردم را بالا میبرد، گفت: افزایش نرخ تاکسی روی همه کالاها تاثیر میگذارد و برای تک نرخی ۲۵۰۰ تومان و برای دو نرخی ۲۵ تا ۳۰ درصد محاسبه شود.
رضا محمدیان نیز به عنوان موافق افزایش نرخ گفت: رانندگان تاکسی زندگی نابهسامان دارند و جز اقشار ضعیف هستند امروز حقوق کارگر و کارمند تقریبا ۵۰ درصد و عوارض شهرداری افزایش پیدا کرده است و نباید نسبت به زندگی رانندگان تاکسی بیتفاوت بود.
وی با بیان اینکه شهرداری هم باید از رانندگان تاکسی حمایت کند، افزود: باید ظرف ۲ ماه شهرداری موظف به نوسازی ناوگان و بهبود شرایط و معیشتی رانندگان تاکسیها شود.
افسانه خواستخدایی دیگر عضو شورای شهر نیز به عنوان مخالف طرح گفت: شهرداری تاکنون هیچ طرح حمایتی برای رانندگان تاکسیها ارائه نکرده ولی دلیل نمیشود که بار روی دوش مردم باشد.
وی افزود: باید طرحهای خدماتی و حمایتی برای رانندگان تاکسی داشته باشیم و این افزایش ۵۰ درصدی نیز منجر به فشار به اقشار ضعیف میشود.
خواست خدایی تصریح کرد: این مطلب که مطرح میشود پول خرد وجود ندارد ضعف شهرداری است که امکان پرداخت الکترونیک را فراهم نکرده است.
مهدی طاهری، رئیس شورای شهر شیراز نیز در پایان بررسی این دستور کار گفت: باید از طریق اصحاب رسانه اطلاعات و دادههایی که مبنای محاسبه قرار گرفته به مردم اطلاع داده شود تا شائبه گرانفروشی ایجاد نشود.
وی با بیان اینکه تاکسی یک وسیله حمل و نقل ۱۰۰ درصد غیردولتی است و هیچ حمایتی از رانندگان تاکسی نمیشود، افزود: کمیسیون حمل و نقل به دنبال این بودند که فشاری به اقشار ضعیف وارد نشود.
در پایان مصوبه کمیسیون با رای موافق اعضا به تصویب رسید و پیشنهاد کورس دوم و بالاتر با نرخ ۲ هزار تومان نیز مورد قبول واقع شد.
انتهای پیام/س
نظرات بینندگان