کد خبر: ۱۵۴۴۵۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۰ - ۲۱ خرداد ۱۴۰۱
شهردار شیراز اعلام کرد؛

عملیات حفاری طبقه زيرين ایستگاه امام حسین(ع) رو به اتمام است

اصنافی عنوان كرد: عملیات حفاری طبقه زيرين ايستگاه امام حسين(ع) كه ايستگاه تبادلی خط ۲ محسوب می‌شود نيز رو به اتمام است و سازه آن در دستور كار قرار دارد.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، سيد احسان اصنافی در آيين آغاز عمليات سازه ايستگاه آزادی و پایان حفاری مکانیزه تونل‌های فاز یک خط ۲ مترو شیراز که همزمان با ميلاد امام رضا(ع) و با حضور فرماندار شهرستان شیراز، رئیس کمیسیون عمرانی شورای شهر شیراز، مدیران و فرماندهان نظامی و انتظامی و مدیران شهرداری و اصحاب رسانه برگزار شد، با اشاره به پايان عمليات حفاری مكانيزه تونل‌های فاز یک خط ٢ متروی این کلانشهر از زحمات شبانه‌روزی مجموعه قطار شهری و قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) به‌عنوان پيمانكار پروژه تقدير كرد.

وی با بيان اينكه بنای خود را بر اين گذاشته كه رويدادهای مترويی را مستمر رصد كنيم، عنوان كرد: پس از رونمایی ايستگاه قهرمانان و آغاز تست گرم خط ۲ به طول ۵ کیلومتر در بهمن‌ماه سال گذشته، ساير ايستگاه‌های فاز يك خط دو از پيشرفت فيزيكی خوبی برخوردار بوده‌اند.

شهردار کلان‌شهر شیراز ادامه داد: از آن بازه زمانی تاكنون، سازه ايستگاه دولت تكميل و روكش آسفالت در خيان عادل‌آباد انجام و مسيری كه سال‌ها مسدود بود، باز شد، در ايستگاه های رحمت و استقلال نيز با تغييرات خوبی مواجه شديم.

اصنافی ابراز اميدواری كرد: با افتتاح سه ايستگاه قهرمانان، اميركبير و امام حسين(ع) تا پايان امسال، بتوانيم ايستگاه استقلال را با فاصله دو ماهه به اين ايستگاه‌ها نزديك كنيم.

وی عنوان كرد: عملیات حفاری طبقه زيرين ايستگاه امام حسين(ع) كه ايستگاه تبادلی خط ۲ محسوب می‌شود نيز رو به اتمام است و سازه آن در دستور كار قرار دارد.


هزینه ٣٠٠ ميليارد تومانی فاز نخست خط ۲ مترو شیراز طی چهار ماه گذشته


به گفته مدیر ارشد شهری شيراز؛ ازنظر ريالی رقمی بالغ‌بر ٣٠٠ ميليارد تومان از ٢٥ بهمن‌ماه سال گذشته تا امروز ٢١ خردادماه در فاز نخست خط ۲ مترو شيراز هزينه شده است.

شهردار شیراز اضافه كرد: عمليات حفاری تونل غربی خط ۲ مترو، که در قبل از ايستگاه امام حسين(ع) متوقف‌شده بود با همت مجموعه قطار شهری، انجام شد و امروز با ورود دستگاه تی‌بی‌ام به ايستگاه آزادی، عمليات حفاری قطعه اول خط دو پايان يافت.

او ادامه داد: برای ایستگاه آزادی نيز به دليل موقعيت قرارگیری در محدوده پارک آزادی، تمهیدات خاصی انديشيده شده که کمترین آسيب به فضای سبز برسد و همچنين تلاش شده تا کمترین تأسیسات و اتاق‌های خدماتی در راستای كاهش خطرات محيطی به‌کاربرده شود.

به گفته شهردار شیراز، ادامه مسير خط ۲ از ایستگاه آزادی تا کلبه مصوب شده اما با توجه به بافت‌های جمعيتی در قسمت شرقی شيراز، گزینه‌هایی چون ايستگاه تقاطع فضیلت-ابونصر و ايستگاه تقاطع سرداران -ابونصر در دست بررسی مشاور قرار دارد.

اصنافی ابراز امیدواری کرد:  به‌زودی شاهد آغاز فاز ۲ از ضلع شرقی به سمت ايستگاه آزادی باشيم.
[۱:۱۸ بعدازظهر, ۱۴۰۱/۳/۲۱] خانم خسرو پور: رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز مطرح کرد؛

پیش‌بینی بهره‌برداری كامل خط ۲ تا ايستگاه امام حسین‌(ع) در سال ١٤٠٢

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز با تصریح براین نکته که افزایش خطوط مترو از مصادیق توسعه یافتگی کلان شهرهاست، گفت: انتشار و فروش ٨٠٠ ميليارد تومان اوراق مشاركت جهت تزریق نقدینگی در دستور کار گرفته است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، علی‌رضا اسکندری در آيين آغاز عمليات سازه ايستگاه آزادی و پایان حفاری مکانیزه تونل‌های فاز یک خط ۲ مترو شیراز که همزمان با ميلاد امام رضا(ع) و با حضور فرماندار شهرستان شیراز، شهردار شیراز، مدیران و فرماندهان نظامی و انتظامی و مدیران شهرداری و اصحاب رسانه برگزار شد، يكی از مصاديق توسعه‌یافتگی كلانشهرها را افزايش خطوط مترو دانست.

وی گفت: اين مهم در كلانشهرهای ايران پيشرفت خوبی طی سال‌های اخير داشته و كلانشهر شيراز هم از اين قاعده مستثنی نبوده است.

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه با همت و تلاش مجموعه قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) در شيراز با پيشرفت خوبی در خط دوم مترو روبه‌رو هستيم، افزود: از ابتدای شروع به كار فعاليت دوره ششم شورای شهر شيراز با سیاست‌گذاری‌های انجام‌شده، راه‌اندازی خط ۲مترو و خط ۳ طی جلسات متعددی به بحث و بررسی گذاشته شد.

اسکندری با تصریح براین نکته که راه‌اندازی مترو در شيراز مورد توجه شوراييان اين كلانشهر است، گفت: انتشار و فروش ٨٠٠ ميليارد تومان اوراق مشاركت نمونه بارز این موضوع است که امید است نقدينگی اين پروژه هر چه سریع‌تر تزريق شود.

وی بیان کرد: برای نخستين بار در بودجه سال ١٤٠١ شهرداری شیراز، معادل اين مبلغ جزو تكاليف شهرداری آمده تا در بهره‌برداری از اين پروژه تسريع شود.

این عضو شورای اسلامی شهر شیراز با تاکید بر تداوم اين خطوط در ايستگاه‌های بیشتر به‌عنوان انتظار شورای اسلامی شهر از مجموعه مديريت شهری، خاطرنشان کرد: با توجه به بافت جمعيتی در شرق اين كلانشهر، نياز شهروندان برای دسترسی به خطوط مترو را بیش‌ از پیش كرده است.

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز گفت: شروع عملیات اجرايی تونل خط سه نيز از ديگر انتظارات اعضای شورای شهر شيراز و كميسيون حمل‌ونقل از مديريت شهری است.

اسکندری با اشاره به برنامه‌ریزی صورت‌گرفته مبنی بر بهره‌برداری از چند ایستگاه خط ۲ تا پایان سال جاری ابراز امیدواری کرد: این موضوع تا دهه فجر سال جاری انجام شود و بهره‌برداری كامل از اين خط تا ايستگاه امام حسین(ع) تا سال ١٤٠٢ پیش‌بینی‌شده است.
نظرات بینندگان