کد خبر: ۱۵۸۹۹۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۳ - ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
فضای مجازی؛

۱۰ راهکار قوی شدن در فضای مجازی

گسترش فضای مجازی در حوزه رابطه فرزندان و والدین تغییراتی بوجود آورده است که از جمله آن به کاهش نقش خانواده به عنوان مرجع است.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»،امروزه خانواده ایرانی در سبد فرهنگی خود مواجه با شبکه‌های ماهواره‌ای، فضای مجازی، رسانه‌های مدرن و … است که هر کدام به نوبه خود بخشی از فرآیند تأثیرگذاری در خانواده را هدف گرفته‌اند.

گسترش فضای مجازی در حوزه رابطه فرزندان و والدین نیز تغییراتی بوجود آورده است که از جمله آن به کاهش نقش خانواده به عنوان مرجع، کاهش ارتباط والدین با فرزند، شکاف نسلی به دلیل رشد تکنولوژی، از بین رفتن حریم بین فرزندان و والدین و ایستادن در برابر یکی از والدین یا هر دو را می‌توان نام برد.

در بحث ازدواج‌ها نیز مسائلی چون ناپایداری ازدواج‌ها، تغییر الگوی همسرگزینی، نداشتن مهارت‌هایی برای ازدواج ناتوانی والدین برای آموزش به فرزندان، افزایش روابط دختر و پسر در زمان نامزدی بدون عقد، تمایل به دریافت مهریه‌های سنگین، بالا رفتن سن ازدواج و افزایش تنوع‌طلبی جنسی مردان و … را می‌توان اشاره کرد.


ده‌گانه قوی شدن در فضای مجازی

ده‌گانه قوی شدن در فضای مجازی به شرح ذیل است:

مسأله شناس باشیم. به جای تمرکز بر حواشی، زنجیره‌ها و مسائل را دقیق بشناسیم.

 روایت‌ساز باشیم نه روایت‌گر، این یعنی یک قدم جلوتر بودن، یعنی کنشگری نه واکنش داشتن.

 ورود سریع و جذاب به موضوعات دو اصل ضروری و حیاتی هستند ‌

 آشنایی با الزامات، روش‌ها و تکنیک‌های تولید محتوا در فضای مجازی. با شیوه سنتی در فضای مدرن کار کردن یعنی خداحافظ مخاطب.

برای قوی شدن در فضای مجازی باید مخاطب قوی نیز داشت. مخاطبان با آموزش و ارتقای سوادرسانه‌ای و هوشمند شدن قوی خواهند شد. جهش مخاطب در فضای رسانه‌ای با سواد رسانه‌ای محقق خواهد شد.

 خوب ببینیم، خوب بشنویم و خوب تحلیل کنیم. برای این امر باید به هنگام بود، هدر رفت وقت ممنوع، جریان شناسی و دشمن شناسی اهمیت استراتژیک دارد.

 هم‌افزایی نکته کلیدی است، اقدامات را تقویت کنیم نه خنثی و بی اعتبار.

 ادبیات و فنون اقناع را بدانیم. حرف خوب را با ادبیات دقیق باید گفت.

 در دام فضاسازی‌های گمراه کننده و ساخته شده توسط دشمن داخلی و خارجی قرار نگیریم.

 به وظیفه و تکلیف‌مان مومن و معتقد باشیم. بدون بینش و معرفت نسبت به هدف، اقداماتمان اثرگذار نخواهد بود.


انتهای پیام/
نظرات بینندگان