معاون وزارت آموزش و پرورش:
ایجاد مدارس صالح از ماموریتهای آموزش و پرورش است
معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد که ایجاد مدارس صالح از ماموریتهای اصلی است.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری شیرازه ،احمد محمودزاده رئیس سازمان مدارس غیردولتی و مشارکتهای مردمی، چهارشنبه ۶ اردیبهشت در آیین افتتاحیه گردهمایی روسای ادارات مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی سراسر کشور در شیراز با قدردانی از رویکردهای خوب فرهنگی حاکم شده در فارس، گفت: کارهای صوری و نمایشی در دستور کار آموزش و پرورش قرار ندارد بلکه به دنبال کارهای اساسی، کیفی و ماندگار هستیم.
محمودزاده با یادآوری اینکه بیش از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار دانشآموز در مدارس غیردولتی کشور مشغول تحصیلند، خاطرنشان کرد: کارهای صادقانه و بیمنت، پاکدستی، مبارزه با فساد، عدم به حاشیه رفتن و ....، از جمله مواردیست که رئیس جمهور محترم در دولت به آن تاکید دارند.
وی ادامه داد: از ماموریتهای اصلی ما در آموزش و پرورش، داشتن مدارس صالح است؛ تربیت هدف محور و پرورش دانش آموزان انقلابی در دستور کار باید باشد.
معاون وزارت آموزش و پرورش افزود: به نظر میرسد در بین ساحتهای ششگانه همه ساحتها مورد توجه است لذا همواره مدارس غیر دولتی باید سرآمد باشیم به ویژه در حوزه علمی تربیتی باید دانشآموزان ما مایه فخر و مباهات در عرصههای بینالمللی باشند و در تراز انقلاب تربیت کنیم.
وی اضافه کرد: مدرسه صالح باید به عنوان نمونه عینی ارزشهای انقلابی بتواند زمینه بروز و ظهور همه شایستگیها را فراهم کند.
رئیس سازمان مدارس غیردولتی و مشارکتهای مردمی، گفت: مدرسه، رسانه، خانواده و معلم چهار رکن تربیت باید خوب پرورش یافته باشند. امروز مدارس غیردولتی کارنامه خوبی از خود ارائه دادهاند و نمونههای بسیاری در استانهای مختلف وجود دارد که مدارس در تراز سند تحول هستند.
وی با بیان اینکه باید جریانسازی در حوزه فرهنگی و تربیتی را به گونهای انجام دهیم که در معرض اتهام قرار نگیریم، گفت: در مدارس و مراکز غیردولتی برای ویژگیهای مدارس صالح الگوهای خوبی وجود دارد لذا باید این خلاقیتها را بگیریم در سایر مدارس ساری و جاری کنیم.
محمودزاده اضافه کرد: در خصوص مدارس غیردولتی دو نوع نگرش وجود دارد در نگاه اول مدارس غیردولتی به عنوان بارزترین نوع مشارکت، مورد توجه نخبگان و اندیشمندان قرار گرفته است. لذا با توجه به کمبود فضا و تجهیزات در برخی مدارس دولتی برخی این مدارس را کمک به اجرای عدالت و کمک به مدارس دولتی می دانند.
معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه صاحبان نگاه دوم توسعه مدارس غیر دولتی را مغایر با تحصیل رایگان و ایجاد شکاف بین طبقات مختلف جامعه
میدانند، گفت: مشارکت تنها شامل منابع مالی نیست بلکه سایر موارد را نیز شامل میشود. در مدارس تلاش ما این است که دانشآموزانی با برجستگیهای اخلاقی برای آینده کشور تربیت کنیم لذا همه باید در این فرآیند مشارکت داشته باشیم.
عضو شورای معاونین وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: در حوزه آموزش کار با کیفیت ارائه شود و در حوزه تربیتی نیز باید کار مستمر انجام شود و برای هر دانشآموز یک بسته فرهنگی داشته باشیم.
محمودزاده با اشاره به اینکه برنامههای تربیتی مستمر، قابل فهم و مداومت داشته و کارهای کیفی سازی و شایستهسازی در دستور کار باشد، اضافه کرد: در بسیاری از استانها در شرایط برابر و تساوی زیر ساختها، نتایج متفاوتی را شاهد هستیم لذا این موضوع به نوع مدیریت و خلاقیتها بر میگردد.
انتهای پیام/
نظرات بینندگان