کد خبر: ۱۶۰۶۳۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۷ - ۰۱ شهريور ۱۴۰۲
نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با شیرازه:

در مکتب سیدالشهدا امید به زندگی موج می‌زند

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی، گفت: انسان در مکتب سیدالشهدا همیشه امیدوار است؛ زیرا آرمان و هدف متعالی دارد و در این راستا دست از تلاش و کوشش برنخواهد داشت.
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، مکتب مقدس اسلام جامع و دارای ابعاد درهم‌تنیده فردی، اجتماعی، اخلاقی، سیاسی و فرهنگی است که رفتار امامان معصوم تجلی ابعاد مختلف مکتب است.

حماسه حسینی تاریخ‌نگاری نیست، بلکه تحلیل تاریخ است و در آن به جنبه درس‌آموزی و الگوگیری از قیام امام حسین علیه‌السلام و لزوم پیراستن آن از تحریفات تکیه و تأکید شده است و نهضت مقدس عاشورا نقش اساسی در زنده نگهداشت اسلام و ستم‌ستیزی مسلمانان به‌ویژه شیعیان داشته و دارد. اهمیت و تأثیرگذاری احیاگری و سازندگی این حادثه سبب شده برخی به انگیزه‌های گوناگون دست‌به‌کار شده، این نهضت مقدس را حرکتی غیرمنطقی و نابخردانه جلوه دهند.

اربعین حسینی، یک حرکت عظیم حماسی و دینی است که بالغ بر ۲۰ میلیون نفر در این حرکت دینی حضور پیدا می‌کنند و حماسه‌ای عظیم را در این ایام خلق می‌کنند ،این ایام مصادف است با روزهای جهاد تبیین، ایثار و از خودگذشتگی حضرت زینب کبری (س) که با رشادت و تحمل مصیبت‌های بسیار، پیام عاشورا را زنده نگه داشت.


درمکتب سیدالشهدا امید به زندگی موج می‌زند.

از این رو ابراهیم عزیزی نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با این پایگاه تحلیلی خبری در واکنش به نماد دین‌داری ملت ایران، گفت: بدون اسم‌بردن از شخص یا فرد خاصی، می‌توان از افرادی نام برد که رفتار و کردار آنها در ابعاد مختلف، نشان‌دهنده کمال معرفت و دین‌داری بوده است. نماد دین‌داری ملت ایران قطعاً کسی هست که ظلم‌ستیز، باتقوا، آزاده، مؤمن، ولایت‌مدار و متعبد است و هر کسی چنین ویژگی داشته باشد را می‌توان نماد دین‌داری نامید.

نماینده شیراز و زرقان با اشاره به مکتب حضرت سیدالشهدا افزود:در مکتب سیدالشهدا مسیر لشکر مؤمنین در برابر لشکر کفر مشخص است، مؤمنین کسانی هستند که با ولایت‌مداری به یک انسجام و وحدت قلبی رسیده‌اند و در مسیر الهی مستحکم و استوار به‌پیش می‌روند. 

عزیزی عاشورا را درس امید دانست و افزود:در عاشورا درس‌های مختلفی را مشاهده کرده‌ایم از صبر و ایثار و فداکاری تا تداوم مسیر سیدالشهدا. امام حسین (ع) با شهادت خویش تا ابد راه آزادگی و حریت را برای انسان‌های آزاده باز گذاشت. انسان در مکتب سیدالشهدا همیشه امیدوار است؛ زیرا آرمان و هدف متعالی دارد و در این راستا دست از تلاش و کوشش برنخواهد داشت. 

وی در ادامه بیان کرد:در مکتب سیدالشهدا ناامیدی، یاس و روزمرگی جایی ندارد و امید به زندگی موج می‌زند. اینکه شما می‌بینید پس از ۱۴۰۰ سال این گونه فوج‌فوج مردم به سمت کربلا به عشق امام حسین پیاده‌روی می‌کنند، نشان از شوق و شور مردم است که در آن امید و امیدواری موج می‌زند. قطعاً امام حسین به آینده نهضت بزرگ‌خویش امید فراوان داشت و نشانه‌اش همین شور و حال‌هاست که مشاهده می‌کنید.

عزیزی در آخر به نقش‌زن در نهضت عاشورا اشاره کرد و افزود: حضرت زینب (س) نمونه کامل یک زن مسلمان در نهضت عاشوراست. کسی که با بیان شیوای خود دشمن را به استیصال کشانید البته خانواده امام حسین (ع) و اهل‌بیت او تا پایان با سیدالشهدا همراهی کردند و نشان دادند که نقش‌زن در داخل و بیرون خانه از چه اهمیتی برخوردار است، این یک الگوی تمام معنا برای تمامی زنان آزاده است تا بدانند در اوج عفت و پاک‌دامنی می‌توان در جامعه اثرگذار بود.


انتهای پیام/224224





نظرات بینندگان