کد خبر: ۱۶۱۱۱۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۱ - ۰۹ مهر ۱۴۰۲
مدیرکل دفتر فنی استانداری فارس :

آزادراه شیراز - اصفهان به‌صورت نمایشی افتتاح نمی‌شود

مدیرکل دفتر فنی استانداری فارس گفت: هم اکنون در برهه‌ای نیستیم که بخواهیم آزادراه شیراز - اصفهان را نمایشی افتتاح کنیم و این اقدام به نفع استان نیست.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، عملیات اجرایی آزادراه شیراز - اصفهان که از آن به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های آزادراهی کشور و یکی از مهم‌ترین طرح‌های ملی یاد می‌شود، در سال ۱۳۸۹ آغاز شد.

این آزادراه در قالب شش قطعه به طول ۲۱۱ کیلومتر تعریف شده است و قطعه هفتم آن به طول ۱۵ کیلومتر می‌تواند این آزادراه را به ورودی شیراز متصل کند که با بهره‌برداری از قطعه هفتم طول کامل این آزادراه به ۲۲۶ کیلومتر خواهد رسید.

شش قطعه این آزادراه هم اکنون دارای ۹۸.۵ درصد پیشرفت فیزیکی بوده و در مهرماه جاری در سفر ریاست‌جمهوری به طور کامل افتتاح می‌شود و عملیات اجرایی سایر قطعه‌های آزادراه احداث همچنان ادامه خواهد داشت.

طی هفته‌های گذشته افتتاح ناقص و تأمین ایمنی لازم برای این پروژه نگرانی‌هایی درباره افتتاح زودتر از موعد این آزادراه برای شهروندان و حتی برخی از مسئولین استان و تعدادی از نمایندگان مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ایجاد کرد.

دراین‌خصوص استانداری فارس با برگزاری یک گشت رسانه‌ای ویژه خبرنگاران به همراه مدیرکل دفتر فنی استانداری فارس و مدیرکل آزادراه‌های استان فارس از قطعات یک تا شش بزرگراه شیراز - اصفهان بازدید داشتند و علی‌رغم نگران‌ها و نظراتی که پیرامون این پروژه وجود داشت، اجرای اقدامات حوزه ایمنی در این آزادراه همچون اجرای خط‌کشی ترافیکی، مراکز خدمات رفاهی و بین‌راهی در حال ساخت، نصب تابلوهای ترافیکی ایمنی و حتی جانمایی پایه‌های دوربین‌های نظارتی پلیس راهور در این بزرگراه کاملاً مشهود بود.

در این بازدید مدیرکل دفتر فنی استانداری فارس در خصوص ابهاماتی که درباره قطعه ۷ و افتتاح زودتر از موعد این قطعه مطرح است، اظهار کرد: افتتاح این پروژه به دلایل مختلفی که مدیریت ارشد کشور و استان بر آن تصمیم دارند در دستور کار است.

امیرحسین جمشیدی افزود: قطعه هفت از تنگ خیاره تا محور سپیدان است و درصورتی‌که قطعه هفت افتتاح شود حجم ترافیک به طور کامل به محور شیراز سپیدان منتقل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در محور گویم در حال حاضر عملیات عمرانی زیر گذر گویم در حال اجراست و انتظار می‌رود تا ۱۸ ماه آینده این پروژه به اتمام برسد، تصریح کرد: در این شرایط قطعاً گره‌های ترافیک بیشتری ایجاد می‌شود. از سوی دیگر محور تنگ خیاره به شهر لپویی نیز به‌صورت پروژه بزرگراهی در حال اجراست که ۱۴ کیلومتر آن آماده شده است و شهروندان پس از افتتاح می‌توانند از این مسیر تردد کنند.

مدیرکل دفتر فنی استانداری فارس خاطرنشان کرد: اگر بهره‌برداری از این شش قطعه تا یکسال دیگر به تأخیر بیفتد به ضرر اقتصاد استان و حتی کشور است. چرا که هر یک خودرو که از آزادراه تردد کند ۱۰ لیتر صرفه‌جویی در مصرف انرژی خواهد داشت.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان