کد خبر: ۱۶۳۱۶۱
تاریخ انتشار: ۰۷:۱۷ - ۰۴ فروردين ۱۴۰۳
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه قیروکارزین در گفتگو با «شیرازه»:

ماه رمضان عید اولیای خداست

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه قیروکارزین گفت: زیباترین تقارن ممکن در سال جاری رقم خورد که شاهد هم‌زمانی بهار طبیعت با بهار قرآن هستیم.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، محمد رسول رضایی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه قیروکارزین در گفتگو با خبرنگار این رسانه ارتباط با خدا را اصلی‌ترین منبع امیدآفرینی دانست و گفت: امید به پروردگار یکی از بزرگ‌ترین نعمت‌های الهی و محرک انسان برای رسیدن به آمال و آرزوهایش است و نیز ملازم روانی زندگانی و رشد است که با احساس و آگاهی، همراه و تضمین کننده تکامل و پیشرفت جوامع بشری است.


وی افزود: اعتقاد به یگانگی خدا، معاد، نبوت و ظهور منجی آخرالزمان از راهکارهای معرفتی قرآن برای امیدآفرینی در انسان است که قرآن کریم جهت القای امید در آدمی، در حوزه رفتاری، عواملی چون ذکر و یاد خدا، توبه، هجرت، جهاد، صبر و بردباری را برشمرده است.


فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه ناحیه قیروکارزین با اشاره به تقارن عید نوروز و ماه مبارک رمضان بیان کرد: ماه رمضان یکی از پر برکت‌ترین ماه‌های مسلمانان است که خداوند در این ماه به بندگان خود برکت و روزی فراوان می‌دهد و امسال این ماه با آغاز سال جدید و ایام تعطیلات نوروزی مقارن شده است، این تقارن فرصت ویژه‌ای است که آداب و سنن نوروز و ماه رمضان را باهم پیوند بزنیم و روزهای پرخاطره بسازیم. 


رضایی در ادامه افزود: زیباترین تقارن ممکن در سال جاری رقم می‌خورد که شاهد هم‌زمانی بهار طبیعت با بهار قرآن هستیم و این تقارن مبارک، فرصتی است تا رونق مساجد بیش‌ازپیش شده و خانه خدا، محفل گرم انس و مودت شود و از طرفی چه زیباست اگر رسم زیبای عیدی دادن در ایام نوروز را به احترام ماه مبارک رمضان؛ به فقرا و نیازمندان اختصاص دهیم.


وی گفت: ماه رمضان ماه استثنایی است، ماه رمضان هم عید اولیای خداست، نفس کشیدن ثواب سبحان‌الله دارد، دعاهایتان مستجاب می‌شود، شیطان دست و بالش بسته است و اینها امتیازات ماه رمضان است ماهی است که خدا چند برابر حساب می‌کند که در فکر ما هم نمی‌گنجد و به پاس این رحمت بیاییم در این ماه مبارک یک مقدار لقمه‌مان و کلاممان را مراقبت کنیم.


 این مقام مسئول بیان کرد: مجالس دید و بازدید و افطاری می‌تواند تبدیل به جلسات کسب معرفت، دعا و حل مشکلات و صله‌رحم و... شود؛ لذا کوتاهی نکنیم حالا که بهار قرآن با بهار طبیعت تقارن پیدا کرده است از این فرصت حداکثر استفاده را ببریم.


وی مساجد را بستر ساز حضور جماعت مؤمنین و محلی برای برگزاری مراسم‌های شاد و فرح‌بخش دانست و گفت: حضور در مراسم‌های مذهبی نیز بایستی شایسته مؤمن با اخلاص باشد. لباس آراسته و تمیز، استفاده از عطر، تبسم و خوش‌رویی و... همه و همه بخشی از مکتب و سیرت عملی معصومین و بزرگان دین است.


فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه قیروکارزین گفت: روزه اولی‌ها بی‌شک مورد پذیرایی خاص حضرت حق‌تعالی قرار می‌گیرند؛ گذشتگان ما همواره به تقارن ماه رمضان و عید نوروز خوش‌بین بودند، آن زمان دید و بازدید و صله‌رحم را در زمان افطار یا پس از آن انجام می‌دادند به‌طوری‌که امروزه هم این آیین‌ها در جای خود انجام می‌شود و تنها مقداری در کم و کیف برگزاری تغییراتی یافته است.


انتهای خبر/224224

نظرات بینندگان