کد خبر: ۱۶۳۴۷۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۰ - ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
یادداشت؛

اقدامات سپاه پاسداران بر پایه اخلاص است

زهرا ایزدی فعال رسانه در یادداشتی نوشت: اقدامات صورت‌گرفته در سپاه بر پایه اخلاص است، سربلندی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تمام حوادث جامعه بسیار بر مردم واضح است و با خدمات رسانی در قالب کمک مؤمنانه و کمک در زمینه‌هایی نظیر سیل، زلزله، حوادث طبیعی گوناگون که مهترین آن مبارزه با کفار است با سربلندی بیرون آمد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، پدیده منحصر به فرد در میان انقلاب‌های تاریخ
نهاد سپاه پاسداران قدرتمندترین نیروی مسلح ایران اسلامی و خاورمیانه می‌باشد که در دنیا نیز شناخته شده است به دستور امام خمینی (ره) در دوم اردیبهشت ۱۳۵۸ تأسیس شد. 


سپاه پاسداران یکی از شاخه‌های نیروی مسلح ایران محسوب می‌شود که پس از انقلاب ۵۷ پاسداری از نظام سیاسی جمهوری اسلامی کشور را برعهده گرفته است. 


نقش سپاه جلوگیری از مداخله و کودتای خارجی توسط ارتش یا جنبش‌های انحرافی و حفاظت و نگهداری از حکومت اسلامی را مدنظر گرفته است. 
یکی از علت‌هایی که نام ایران در نشان سپاه پاسداران وجود ندارد این است که فعالیت سپاه پاسداران محدود به مرزهای ایران نمی‌شود؛ بلکه وظیفه‌ای فراتر بر عهده گرفته است.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از همان آغاز تأسیس تقریباً در تمام ابعاد جامعه ایران بیشترین نقش ایفا کرده است.
امام خمینی (ره) فرموده‌اند: اگر سپاه نتواند عقب‌نشینی‌هایش را در زمان پایانی جنگ با عراق جبران کند برای همیشه یک سپاه ذلیل و مرده می‌شود.


بسیار واضح و روشن است که سپاه در زمینه اجتماعی، سیاسی، نظامی و اقتصادی به‌عنوان یک امپراتوری صنعتی با نفوذ سیاسی عملکرد داشته و قدرت خود را حتی از روحانیت شیعه کشور پیش گرفته است.


کشورهایی مانند بحرین، عربستان سعودی و ایالت متحده آمریکا سپاه پاسداران را تروریست اعلام کردند اما در واکنش به این اقدام، جمهوری اسلامی ایران ساکت ننشست و ایالت متحده در خاورمیانه و شرق آفریقا تروریسم اعلام کرد.

مهم‌ترین مأموریت سپاه در اوایل انقلاب حفاظت از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن است، بنابراین سپاه به‌تناسب نیرویی که جذب می‌کرد و وسعت سرزمینی و حساسیت‌های امنیتی خاصی که آن منطقه داشت وضعیت خود را سامان می‌داد،مقام معظم رهبری فرمودند: هیچ مجموعه‌ای نظامی تا این اندازه از سلامت انسانی و سلامت خدایی، معنوی، اخلاقی، سیاسی، طهارت و تقوا برخوردار نبوده است.

 

سپاه پاسداران خود را خادم مردم و پاسدار انقلاب و در مقاطع مختلف حساس جامعه می‌داند و برای پیشرفت و تحقق آرمان‌های امامین انقلاب ازهیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد، نهادی که برخواسته از مردم و بدون وابستگی به جریان و گروه خاص به خدمت می‌پردازد.



اقدامات صورت‌گرفته در سپاه بر پایه اخلاص است این امر موجب شده حق پیروز بماند، به‌درستی که حق پیروز و باطل نابود شدنی است. 
سربلندی سپاه در تمام حوادث جامعه بسیار بر مردم واضح است و با خدمات رسانی در قالب کمک مؤمنانه، کمک در زمینه‌هایی نظیر سیل، زلزله، حوادث طبیعی گوناگون که مهترین آن مبارزه با کفار است با سربلندی بیرون آمد و در کنار سایر نهادها جلوه دیگری از مسئولیت پذیری در برهه‌های حساس را به نمایش گذاشته است.



انتهای خبر/224224

نظرات بینندگان