کد خبر: ۱۶۳۴۸۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۸ - ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
به مناسبت روز زمین پاک انجام شد؛

پاک‌سازی مسیر ورودی دانشگاه آزاد اسلامی شیراز

به همت دانشجویان کانون دانشجویی جوانان بانشاط و با حضور پرشور دانشجویان، به مناسبت روز زمین پاک مسیر ورودی دانشگاه آزاد اسلامی شیراز پاک‌سازی شد. 

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، در این برنامه که توسط معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی شیراز و به همت دانشجویان کانون دانشجویی جوانان بانشاط برگزار شد جمعی از دانشجویان، اساتید و کارکنان دوستدار محیط‌ زیست به منظور مشارکت در حفظ محیط‌ زیست در مسیر ورودی دانشگاه، زباله‌های تجدید ناپذیر را در کیسه‌های زباله جمع آوری به منظور بازیافت و امحا مناسب تحویل دادند. 


علیرضا بیابان‌نورد در خصوص برگزاری این برنامه گفت: زباله یکی از معضلات اساسی زیستی است که این آسیب‌ها نگرانی جامعه بشری را از بابت آینده زمین و آلودگی آن افزایش داده است و در حال حاضر تأمین محیط‌ زیست سالم برای داشتن زندگی آرام و سالم از ضرورت‌ها است که می‌بایست همه اقشار جامعه، خصوصاً دانشگاهیان و قشر تحصیل کرده نسبت به موضوع حساس، و در راستای حفاظت از محیط‌ زیست مشارکت و تلاش نمایند. 

پاک‌سازی مسیر ورودی دانشگاه آزاد اسلامی شیراز

وی هدف از اجرای برنامه زمین پاک و جمع آوری زباله را ترویج فرهنگ مراقبت از زمین و محیط‌ زیست در بین دانشجویان و همچنین انجام یک کار تیمی موفق توسط دانشجویان دانست و ابراز امیدواری کرد فرهنگ و نهادینه سازی آن با ترویج و آموزش مهارت‌هایی همچون کار تیمی در جامعه دانشگاهی منشأ اثر باشد. 


معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی شیراز ضمن تشکر از حضور پرشور دانشجویان در این برنامه گفت: یکی از اهداف این حرکت ارزشمند، فرهنگ سازی جهت عدم رها کردن زباله در محیط کار وزندگی و همچنین آشتی با طبیعت سبز عنوان کرد.


بیابان‌نورد بیان افزایش آگاهی و اهمیت حفظ محیط‌زیست را از دیگر اهداف این برنامه اعلام کرد و گفت: باید به همه یادآور شد که با توجه به محدودیت محیط‌زیست هیچ وقت زمین را فراموش نکنند و به فکر استفاده از منابع به‌گونه‌ای که منجر به تخریب آن نشود باشند. 


معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی شیراز ادامه داد: امید است اجرای این طرح‌ها مشوقی در سطح دانشگاه برای فرهنگ سازی استفاده درست از محیط‌زیست و حفظ آن باشد.


بیابان‌نورد افزود: در این برنامه، تعداد زیادی از دانشجویان عضو کانون‌ها و تشکل‌های دانشجویی به‌صورت خودجوش و داوطلبانه و علاقه‌مند، با در دست داشتن کیسه‌های زباله و با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی، زباله‌ها و اشیا رها شده در مسیر ورودی دانشگاه را پاک‌سازی، در یک مکان مشخص جمع آوری کردند.


لازم به ذکر است. در این حرکت ارزشمند و جهادی ۷۰ نفر از دانشجویان عضو کانون دانشجویی جوانان بانشاط، شرکت کرده و نسبت به جمع آوری زباله‌ها اقدام نمودند.


 گفتنی است: طرح جمع آوری زباله با هدف فرهنگ‌سازی حفاظت از محیط‌زیست در مسیر ورودی دانشگاه آزاد اسلامی شیراز برگزار شد.

 

انتهای خبر/224224

نظرات بینندگان