کد خبر: ۱۶۳۵۰۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۸ - ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
رئیس شورای اسلامی شهرستان شیراز مطرح کرد::

افزایش اتباع در روستا خان زنیان شیراز

نماینده شورای شهر شیراز در شورای شهرستان شیراز گفت: وجود اتباع در برخی روستاها همچون خان زنیان بسیار است و معضل بسیار بزرگی را به وجود آورده است همچنین باعث شده است که مردم خان زنیان در صف‌های طولانی نانوایی باشند.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، محمدتقی تذروی امروز چهارم اردیبهشت ۱۴۰۲ در نشست خبری اعضای شورای اسلامی شهرستان شیراز با خبرنگاران با بیان اینکه در گذشته کم کاری‌هایی در مجموعه شورای هر شیراز انجام شد، گفت: برخی از مدیران نمی‌دانند جایگاه شورای شهر در کجاست و بر همین اساس لازم است نکاتی را ذکر کنیم.


وی افزود: وظایف شورای شهرستان توسط قانون‌گذار مشخص شده است و همان وظایفی که شورای شهر یعنی مرکز استان دارد را شورای شهرستان دارد و تمام خدمات، وظایف به صورت یکسان باید انجام شود.


تذروی با بیان اینکه شورای شهرستان شامل سه بخش است، ادامه داد: شورای شهرستان شیراز متشکل از هشت عضو است همچنین جای قدردانی از شهردار و شورای شهر شیراز است به دلیل تخصیص بودجه‌ای که برای ما قرار داده‌اند.


رئیس شورای اسلامی شهرستان شیراز با تصریح اینکه کار بزرگی که شورای شهرستان شیراز می‌تواند انجام دهد ارائه دادن پیشنهاد است، ادامه داد: به صورت ثابت ماهانه یک جلسه جهت رفع مشکلات و خدمات به مردم شهرستان شیراز انجام شده است.


وی ادامه داد: با توجه به اقداماتی که در سال ۱۴۰۲ انجام دادیم رتبه برتر کشوری را کسب کردیم همچنین در سامانه دولت عضو نبودیم؛ اما امروزه در سامانه دولت عضو هستیم.


تذروی با اشاره به اینکه حدود ۱۳۴ روستا در شهرستان شیراز وجود دارد که با شورای شهرستان شیراز در ارتباط هستند، یادآور شد: استاندار فارس کمیته‌ای را جهت رفع مواردی که در این شهرستان وجود دارد؛ تشکیل دادند.

افزایش اتباع در روستا‌ خان زنیان شیراز


وی با تأکید بر اینکه، نبود آموزش کافی در سطح شوراهای روستاها و بخش‌ها که باعث معضل بزرگی شده است، اظهار کرد: با همکاری استانداری توانستیم کارگاه‌های آموزشی را جهت توجیهات بخش دارها و دهیارها قرار دهیم.


رئیس شورای اسلامی شهرستان شیراز افزود: یکی از مشکلات شهرستان شیراز این است جمعیت رو به رشد روستاها است و جمعیت روستاها افزایش یافته و مشکلاتی را برای دهیار و شوراهای ما به وجود آورده است.


وی با بیان اینکه متأسفانه طرح هادی در روستاهای ما افزایش و گسترش پیدا نکرده است، یادآور شد: متأسفانه سهمیه آرد در روستاهای شهرستان شیراز افزایش نیافته است و مشکلاتی را به وجود آورده است.


تذروی تصریح کرد: وجود اتباع در برخی روستاها همچون خان زنیان بسیار است و معضل بسیار بزرگی را به وجود آورده است همچنین باعث شده است که مردم خان زنیان در صف‌های طولانی نانوایی باشند.


انتهای خبر/۲۲۴۲۲۴

نظرات بینندگان