کد خبر: ۱۶۳۶۹۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۸ - ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
 رئیس مرکز اسناد و کتابخانه ملی منطقه جنوب کشور در گفتگو با شیرازه خبر داد:

مرکز اسناد جنوب کشور پذیرای اسناد گذشتگان

 رئیس مرکز اسناد و کتابخانه ملی منطقه جنوب کشور گفت: مدیریت منطقه جنوب آمادگی دارد اسنادی که وجود دارد به‌ویژه اسناد تاریخی را نگهداری کند و برای این کار سه راهکار وجود دارد که عبارت‌اند از اهداکردن، خریداری‌کردن و به‌ صورت امانت هم این مرکز از اسناد نگهداری می‌کند.

روح‌الله منوچهری امروز ۱۹ اردیبهشت‌ماه به مناسبت روز مرکز اسناد و کتابخانه ملی منطقه جنوب کشور در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، با بیان اینکه اسناد و کتابخانه ملی جنوب کشور در دو بخش استاد ملی و کتابخانه‌ها در حال فعالیت است، گفت: در این مرکز بخش اسناد خاندانی، تاریخی و اسنادی که در دست گذشتگان و در دست خانواده‌ها است در شرایط مطلوب و ایده‌آل نگهداری می‌شود.


وی افزود: بخشی از وظیفه این مرکز نگهداری از اسناد دولتی است در اسناد دولتی تمامی دستگاه‌ها مکلف هستند که بایگانی راکد اسناد خود را تحویل مدیریت مرکز اسناد و کتابخانه جنوب کشور دهند و طی مکاتبه‌ای با این مرکز اعلام می‌کنند که این اسناد بایگانی شود و بعد از تحویل کارشناسان ما اسناد را بررسی می‌کنند و سند را برگ به برگ موردمطالعه قرار می‌دهند.

مرکز اسناد جنوب کشور پذیرای اسناد گذشتگان


منوچهری با اشاره به اینکه بخشی از اسناد به نام اسناد انتقالی است به این معنی که اسناد ارزش نگهداری داد و باید به‌ صورت دقیق حفظشان کنیم، یادآور شد: اسناد دریافتی در شرایط کاملاً حساس و استاندارد نگهداری می‌شود و در سامانه‌هایی که در این مرکز قرار دارد قابل‌ دسترسی است و کسانی که بخواهند تحقیق یا مطالعه‌ای داشته باشند تقاضا می‌دهند و ما نسخه دیجیتال اسناد را در اختیارشان قرار می‌دهیم.


 رئیس مرکز اسناد و کتابخانه ملی منطقه جنوب کشور افزود: بخشی از اسناد موجود که ارزش نگهداری ندارند را صورت‌جلسه می‌گیریم و مجوزی را می‌گیریم برای امحای برای بازیافت ارسال می‌شود.


منوچهری افزود: مدیریت منطقه جنوب آمادگی دارد اسنادی که وجود دارد به‌ ویژه اسناد تاریخی را نگهداری کند و برای این کار سه راهکار وجود دارد که عبارت‌اند اهداکردن، خریداری‌کردن و به‌ صورت امانت هم این مرکز از اسناد نگهداری می‌کند.


وی در پایان از مردم درخواست کرد که اسناد گذشتگان خود را در اختیار اسناد و کتابخانه جنوب کشور قرار دهند تا دسترس‌پذیری آن برای عموم و مردم آسوده‌تر باشد.


انتهای خبر/۲۲۴۲۲۴

برچسب ها: شیراز ، فارس ، اسناد
نظرات بینندگان