کد خبر: ۱۶۳۸۶۸
تاریخ انتشار: ۰۰:۰۸ - ۰۳ خرداد ۱۴۰۳
وصیت‌نامه شهید بهادر رضوان طلب:

از خداوند می‌خواهم از لغزش‌های گذشته‌ام درگذرد

شهید بهادر رضوان طلب در وصیت‌نامه خود آورده است: از خدای بزرگ خاضعانه می‌خواهم که از لغزش‌های گذشته من درگذرد و خونم را غسل طهارت روحم از آلودگی دنیا قرار دهد، من از محضر بزرگان آموخته‌ام که او کریم است و برای کریمان کار پذیرش دشوار نیست.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه» به نقل از نوید شاهد، فرازی از وصیت‌نامه شهید بهادر رضوان طلب به شرح ذیل است:


راه امامت از ولایت‌فقیه می‌گذرد، همچنان که برای درک درست نبوت از مجرای امامت باید گذشت؛ پس راز هستی را در ولایت باید جست.

این سخن برگرفته از نگاهی عارفانه به ولایت است.

عرفاً بر این باورند که ولایت در نظام تکوین، سلسله جنبان حلقه‌های به‌هم‌پیوسته عالم کثرت است و قوام نظام هستی به ولایت بسته است؛ تا جایی که: «وْلا الْحُجَّةُ لَسَاخَتِ الارْضُ بِاَهْلِهَا» (این جمله در اصول کافی آمده است)

شهید خطاب به خانواده و بستگان خود این‌گونه می‌نویسد: از پدر و مادرم و دیگر بستگان عزیز می‌خواهم که اگر من به مقام شامخ شهادت رسیدم به رضایت حق راضی باشند و از همسر گرامی‌ام و خانواده محترمش اگرچه مدت این پیوند بیش از یک شهاب گذران نبود، تقاضای بخشش دارم.

شهید رضوان طلب از خداوند طلب آمرزش دارد و این‌گونه درخواستش را تحریر می‌کند. از خدای بزرگ خاضعانه می‌خواهم که از لغزش‌های گذشته من درگذرد و خونم را غسل طهارت روحم از آلودگی دنیا قرار دهد، من از محضر بزرگان آموخته‌ام که او کریم است و برای کریمان کارپذیرش دشوار نیست.

نظرات بینندگان