کد خبر: ۱۶۳۹۶۲
تاریخ انتشار: ۰۰:۰۸ - ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
وصیت‌نامه شهید فتحعلی نعمتی:

ظهور امام‌زمان «عج» را از خداوند بخواهید

شهید فتحعلی نعمتی در وصیت‌نامه خود آورده است: در همه وقت و همه حال به فکر امام باشید و ظهور امام‌زمان را از خداوند بخواهید و اینکه فرزندان خود را به جبهه بفرستید، جلو آنها را نگیرید از اینکه شهید می‌شوند ناراحت نباشید.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه» به نقل از نوید شاهد، شهید فتحعلی نعمتی یکم خردادماه ۱۳۴۴ در استهبان دیده به جهان گشود. هفت‌ساله بود که راهی مدرسه شد و دوران ابتدایی و راهنمایی را در استهبان گذراند. سال دوم دبیرستان بود که درس را رها کرد و به جبهه جنگ رفت. وی سرانجام ۲۴ تیرماه ۱۳۶۱ مصادف با ماه مبارک رمضان به شهادت رسید. پیکر پاکش در گلزار شهدای استهبان به خاک سپرده شد.


متن وصیت‌نامه: 
بسم رب الشهداء و الصدیقین. قال رسول الله (ص): مَنْ مَاتَ وَلَمْ یَغْزُ، وَلَمْ یُحَدِّثْ نَفْسَهُ به مَاتَ عَلَی شُعْبَةٍ مِنْ نِفَاقٍ. پیغمبر (ص) فرموده است: کسی که بمیرد و جنگ نکرده باشد یا لااقل نفس خود را آماده جنگ (در راه خدا) نکرده باشد هرآینه مرده است در حالت نفاق (منافق مرده است).


درود به بزرگ رهبر اسلام حضرت محمد (ص) و سلام به ولی‌عصر حجت ابن الحسن حضرت صاحب‌الزمان و نایب بر حقش امام کبیر روح خدا بت‌شکن قرن پیر جماران بارز شکست ناپذیر مجاهد عظیم‌الشأن حضرت آیت‌الله‌العظمی خمینی. سلام بر شهدای گلگون کفن از صدر اسلام تا اکنون و سلام بر مربیان و معلمان خودم از پدر و مادرم گرفته تا معلمین عزیز مدرسه و درود به ملت عزیز و شهیدپرور و قهرمان و سلام به خانواده‌های شهدا. 


اتحاد مسلمین، آزادی قدس
وصیت چندانی ندارم؛ ولی چند نکته است که قابل گفتن و تذکر است. همین‌طور که از حدیث فوق نتیجه می‌گیریم ما باید هر لحظه آماده جنگ باشیم. باید نفس خود را آماده جنگ کنیم وگرنه به صورت منافق مرده‌ایم. حال که اسرائیل غاصب به سرزمین کشورهای اسلامی حمله کرده ما باید خود را بیشتر آماده جنگ کنیم و باید تمام مسلمین با هم متحد شده و سرزمین مقدس فلسطین را از چنگالشان بیرون آوریم ان‌شاءالله.


جانی ناقابل در راه دینم
حرفی با خانواده و قوم و خویشان و دوستان دارم و آن اینکه اگر من در جبهه کشته شدم برایم دعا کنید که خدا مرا جزء شهدا قرار دهد و بعد آنکه هیچ ناراحتم نباشید؛ چون راهی که من رفته‌ام اول شناخته‌ام و می‌دانم که برای چه می‌روم و اگر کشته شدم برای چیست.

پس پدر و مادر باز تأکید می‌کنم هیچ برایم ناراحت نباشید و دیگر اینکه مرا ببخشید من که در طول عمرم کوچک‌ترین خدمتی به شما و به دیگران نکرده‌ام و این شما و این ملت و دین اسلام است که بر من حق دارید. امیدوارم که شما و ملت عزیز مرا ببخشید. با دادن جان ناقابل خود در راه دین اسلام، دین خود را ادا کرده باشم. امیدوارم خداوند این جان ناقابل را در راه خود از من پذیرا باشد.


 ملت عزیز و غیور این که در همه وقت و همه حال به فکر امام باشید. ظهور امام‌زمان را از خداوند بخواهید. اینکه فرزندان خود را به جبهه بفرستید. جلو آنها را نگیرید از اینکه شهید می‌شوند ناراحت نباشید. چون شهیدان همه به لقاءالله می‌پیوندند.


حرفی مهم با خواهرانم دارم. ای خواهرم و خواهرانم از شما می‌خواهم که در سنگر حجاب بر علیه شیطان بزرگ یعنی آمریکا در راه خدا مبارزه کنید. آری این حجاب است که از خون شهیدان کوبنده‌تر و سازنده‌تر است.

پس ای خواهرانم برای پاسداری از حرمت خون شهیدان حجاب زینب گونه‌تان را حفظ کنید. برادران و خواهرانم از روحانیت مبارز و پاسداران دلیر و جان بر کف تا آخرین قطره خون حمایت کنید و همچنان که تا کنون با پشتیبانی ایشان بر علیه کفر جهانی مبارزه کرده‌اید از این به بعد هم با این کار خود حضرت امام‌زمان (عج) را خشنود کنید.


چند وصیت کوچک در این آخر دارم. این ماه رمضان که می‌آید نمی‌دانم تا چند روز آن زنده باشم. از طرف من از همه دوستان و قوم و خویشان و خصوصاً معلمین عزیزم حلال بودی طلب نمایید. امیدوارم تمام قوم و خویشان و دوستان و آشنایان و این ملت که بر گردنم حقی دارند مرا ببخشند.

بیش از این مزاحمتان نمی‌شوم. به امید پیروزی اسلام بر کفر و برقراری جمهوری اسلامی در کره زمین و دعا برای امام عزیز همه شما را به خدا می‌سپارم. والسلام علیکم و رحمه‌الله و برکاته.

۱۹ خردادماه ۱۳۶۱. علی نعمتی. خدایا، خدایا تا انقلاب مهدی خمینی را نگهدار.

 

انتهای خبر/

نظرات بینندگان