کد خبر: ۱۶۴۰۳۹
تاریخ انتشار: ۰۰:۰۸ - ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
وصیت‌نامه شهید رحمت‌الله حیدری:

مرگ سرخ بهتر از زندگی ننگین است

شهید رحمت‌الله حیدری در وصیت خود می‌نویسد: انجام وظیفه‌ای که مسئولیت آن را داریم تا بلکه انجام وظیفه باشم و اگر نتوانستم دشمن را از پای درآورم و با دادن جان بی قابل خودم به دشمن بفهمانم که مرگ سرخ را بهتر از زندگی ننگین است.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه» به نقل از نوید شاهد، شهید رحمت‌الله حیدری ۱۲ مرداد سال ۱۳۴۶ در روستای آهنگری شهرستان نورآباد ممسنی در خانواده‌ای ساده و بی‌آلایش دیده به جهان گشود.


در هفت‌ سالگی به مدرسه رفت و تحصیلات ابتدایی و راهنمایی را در روستای آهنگری با موفقیت به پایان رساند. پس از گذراندن دوران راهنمایی به شهرستان نورآباد رفت و در رشته ریاضی به تحصیل مشغول شد.

با آغاز جنگ تحمیلی عزم خود را جزم کرد که به جبهه برود؛ ولی به خاطر شرایط سنی از رفتنش ممانعت شد. پس از چندی با دست بردن در شناسنامه عازم جبهه شد. وی سرانجام ۱۷ خرداد سال ۱۳۶۲ در درگیری با کومله به شهادت رسید.


متن وصیت 
بنا بر وظیفه‌ای که دارم روانه میدان جنگ می‌شوم و به کربلا ایران می‌روم، بلکه انجام وظیفه‌ای که مسئولیت آن را داریم تا بلکه انجام وظیفه باشم و اگر نتوانستم دشمن را از پای درآورم و با دادن جان بی قابل خودم به دشمن بفهمانم که مرگ سرخ را بهتر از زندگی ننگین می‌دانم و هرگز از پای نمی‌نشینیم و تسلیم زور نمی‌شوم.

 این خط همه امامان و رهبران و آزادمردان جهان بوده و یکی از اصول اسلام است که همیشه با ستمگر و متجاوز در حال جنگ بوده است.


اکنون که کوله بار هجرت بسته‌ام و خود را آماده جهاد اصغر کرده‌ام، امیدوارم که در جهاد اکبر پیروز شوم و آن‌طور که اسلام خواسته و بتوانم خود را سرباز اسلام و پیرو جندالله بدانم.


خانواده گرامی از اینکه وجود عمرتان شهید پرورش یافته و در مکتب الهی بیرون آمده است، افتخار نمی‌کنید؟! یا از اینکه توانسته‌اید در مهم‌ترین برهه از زمان که اسلام عزیز مورد حملات گوناگون گرگ‌های وحشی عصر قرار گرفته، قربانی ناقابلی را اهدا کنید خرسند نیستید!


درود خدا بر شما باد که از امتحان ابراهیم گونه پیروز بیرون آمدید. امیدوارم که هرگز قطره اشکی در چهره‌تان مشاهده نشود و خنده پیروزی و قبول شدن امتحان الهی بر لبانتان نقش بسته و دشمن را عزادار کنید و به خدای بزرگ اثبات کنید که آنچه داده‌اید تنها یک امانت بوده است.


برادر و خواهرم هرگاه از خوزستان گذر می‌کنی، آهسته قدم بردار چرا که در زیر گام‌هایت، شجاع‌ترین و حماسه آفرین‌ترین جوانان این خاک خفته‌اند. شهیدانی که به خاطر آزادی وطن و دفاع از اسلام با قلبی پاره، پاره، با بدنی رنجور و زخمی با تو وداع گفته‌اند و در آن هنگامه کسی نبود که بر زخم‌های آنان مرحم بگذارد و بر سر آنان اشک بریزد و بر مرگ پرافتخار آنان آفرین بگوید.


هویزه شهر شهیدان بی غسل و کفن است
و هرگاه به خرمشهر سفر کردی و به تماشای کارون رفتی به یاد داشته باش که فرزندان با نام و قهرمان ایران در ژرفنای آن اقامت گزیده‌اند و اگر در غروب به صدای کارون گوش فرا دهی از قعر رود، آهنگ الله‌اکبر و لااله‌الاالله آنان را خواهی شنید.


و هرگاه که از سرخی رود کارون بپرسی به تو خواهد گفت که چرا همیشه خواهد جوشید، خواهد گفت که خون پاکانی بر آب‌هایم ریخته که قصد آزادسازیم را داشته هویزه شهر شهیدان بی غسل و کفن است، شهر عزیزانی است که تا آخرین نفس و گلوله جنگیدند و تسلیم نشدند چرا که مرگ سرخ به از زندگی ننگین است و هرگاه که از شلمچه و حمیدیه گذر کردی از قعر گلویت بانگ برآور که ای شهیدان راهتان را ادامه خواهیم داد و برخط گلگونتان لاله خواهیم کاشت تا لاله‌ها پیامتان را به تمام جهانیان برسانند و بازگو کنند.

 

انتهای خبر/
 

نظرات بینندگان