کد خبر: ۱۶۴۰۶۳
تاریخ انتشار: ۰۰:۰۷ - ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
وصیت‌نامه شهید کیامرث شاکری:

یاریگر اسلام باشید

شهید کیامرث شاکری در وصیت خود می‌نویسد: وصیت‌نامه این بنده کوچک خدا به ملت شهید پرور ایران این است که روحانیون و بخصوص امام را تنها نگذارید و اسلام را در هر حالی که هستید (خوشبختی و بدبختی) یاری نمایید که رستگاری شما در این است.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه» به نقل از نوید شاهد، شهید کیامرث شاکری یکم خرداد سال ۱۳۴۴ در شهرستان نی‌ریز دیده به جهان گشود. ۶ساله بود که راهی مدرسه شد.

دوران ابتدایی را در مدرسه خاقانی گذراند. پدر ارتشی بود از این رو زندگی در شهرهای مختلف را تجربه کرده بود. مدتی را در فسا و سپس در نی‌ریز سکونت داشت.

دوره ابتدایی و راهنمایی را با موفقیت به پایان رساند. دوره دبیرستان را در مدرسه حضرت ولی‌عصر (عجل‌الله تعالی) در رشته انسانی گذراند.

وی دانش آموز بود که به عنوان آرپی‌جی زن راهی جبهه شد و سرانجام ۲۷ اردیبهشت سال ۱۳۶۱ در عملیات بیت‌المقدس منطقه فکه بر اثر اصابت ترکش به سر و صورت به شهادت رسید. پیکر پاکش در گلزار شهدای فسا به خاک سپرده شد.


متن وصیت: 
بسم‌الله الرحمن الرحیم یَا أَییّهَا الَّذِینَ آمَنُوا خُذُوا حِذْرَکُمْ فَانْفِرُوا ثُبَاتٍ أَوِ انْفِرُوا جَمِیعًا. سپاس خدایی که ما را هستی بخشود و توان داد. وصیت‌نامه این بنده کوچک خدا به ملت شهید پرور ایران این است که روحانیون و بخصوص امام را تنها نگذارید و اسلام را در هر حالی که هستید (خوشبختی و بدبختی) یاری نمایید که رستگاری شما در این است. خانواده‌های شهدا را تبریک و تسلیت گویید و آنهایی که در سوگ فرزندان و عزیزان خود نشسته‌اند، تسکین دهید.


وصیتم به خانواده و دوستانم این است که برای من گریه و زاری نکنند و به دوستانم بگویید خوشحال هستم که در این دنیای نابود شدنی و کوچک برای من دوستانی یک‌رنگ و صمیمی بودید.


وای که ما چقدر غافل بودیم که نماز جماعت و سایر کارهای عبادی را به درستی انجام نمی‌دادیم. وای که چقدر در این دنیا گناه کاریم. امیدوارم که با دادن خون بسیار ناقابل بتوانم ذره‌ای از عذاب آن دنیا را بر خود سهل کنم. وای که چقدر گفتار زیاد است و همین‌طور چقدر پشیمانی از کارهایی که در این دنیا کردم.


در آخر جمله یکی از شهدا که در حمله فتح‌المبین گفته است می‌نویسم خدایا جز شهید ما را نمیران. خدایا، خدایا تا انقلاب مهدی، خمینی را نگهدار، از عمر ما بکاه و به عمر او بیفزا

انتهای خبر/

نظرات بینندگان