کد خبر: ۱۶۴۲۵۸
تاریخ انتشار: ۰۰:۰۹ - ۰۷ تير ۱۴۰۳
تحلیلگر مسائل سیاسی در گفتگو با شیرازه مطرح کرد:

حضور مردم در انتخابات تداوم جمهوری اسلامی

تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: حضور حداکثری در انتخابات از مهم‌ترین ارکان است همچنین حضور مردم یک ضرورت برای تداوم، بقا و استمرار نظام جمهوری اسلامی است که در قانون اساسی به آن اشاره شده است، از مولفه‌های مشارکت‌ بالا مردم در انتخابات این است که در سطح جهان و منطقه باعث افزایش اقتدار کشور و نا امیدی دشمنان می‌شود.

نوروز قبادپور درگفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، با بیان اینکه خون شهید رئیسی مسیر انقلاب را بیمه می کند، افزود: شهید رئیسی تصویر یک رئیس جمهور در تراز انقلاب را به تصویر کشید.

 

 این هادی سیاسی با اشاره به اینکه بعد از شهادت شهید رئیسی مسیر کشور بدون هیچ‌گونه خللی راه خود را با درایت مقام معظم رهبری طی می‌کند و کمتر جایی در جهان هست که با وجود حوادث تلخی از این دست، دچار خلل نشوند، گفت: انتظار این است که مردم در تداوم مسیر سیدالشهدای خدمت با شرکت در انتخابات و انتخاب یک رئیس جمهور بصیر، انقلابی، مردمی و پر کار، کاری کنند که اعتماد، حل مشکلات مردم، تحقق جهش تولید با مشارکت مردم و مبارزه با مظاهر فساد شکل گیرد.

 

وی با تصریح اینکه گفتمان رئیس جمهور شهید در خارج از مرزها نیز تجلی یافت و در حادثه برای ایشان جمعیت زیادی در جهان متاثر شدند و اعلام عزای عمومی کردند، اضافه کرد: باید تلاش شود تا با الگوبرداری و متناسب با این گفتمان حرکت کنیم و با تبعیت از  الگوی آیت‌الله شهید رئیسی و پیروی از ولایت‌فقیه و با حضور پرشور مردم ولایت‌مدار در انتخابات پیش رو با آرمان‌های انقلاب و شهدا تجدید میثاق کنیم.

 

قبادپور یادآور شد: از آنجا که رئیس جمهور بالاترین مقام اجرایی در کشور است ملاک و شاخصه‌ای که می‌تواند یک رئیس جمهور داشته باشد تا‌ کشور در مسیر آرمان‌ها و اهداف خود با سرعت و شتاب بیشتری حرکت کند رجوع به سخنان مقام معظم رهبری می‌باشد که به صورت خلاصه باید گفت دارای مدیریت، کفایت، با ایمان، عدالت‌خواه،  ضد فساد و دارای عملکرد جهادی باشد.

 

به گفته این تحلیگر مسائل سیاسی حضور حداکثری مردم در انتخابات از مهم‌ترین ارکان و یک ضرورت برای تداوم ،بقا و استمرار نظام جمهوری اسلامی است که در قانون اساسی به آن اشاره شده است.

وی گفت: همیشه دشمنان قسم خورده و کمین کرده انقلاب اسلامی سعی کردند به شیوه های متعدد حضور حداکثری مردم را تبدیل به حضور حداقلی کنند تا نظام را نا کار آمد جلوه دهند، حضور حداکثری در انتخابات ضامن امنیت و انسجام ملی است و یکی از مولفه‌های مشارکت بالا مردم در انتخابات این است که در سطح جهان و منطقه باعث افزایش اقتدار کشور و ناامیدی دشمنان می‌شود.

تحلیلگر مسائل سیاسی ادامه داد: حضور حداکثری باعث عزت و سر بلندی نظام جمهوری اسلامی ایران می‌شود و از طرفی موجب دفاع و صیانت از نظام اسلامی و حکومت دینی می‌شود.

 

وی بیان کرد:همه می‌دانیم شرکت در انتخابات هم حق است و هم تکلیف و هر شهروند حق دارد سرنوشت کشور خود را در قالب انتخاب رقم بزند و هیچ کس نمی‌تواند مردم را از این حق محروم کند از طرفی شرکت در انتخابات یک تکلیف از فرامین مقام معظم رهبری به عنوان ولی‌فقیه است.

 

این هادی سیاسی افزود: حضور در انتخابات انسجام ملی را تقویت می‌کند دلیل ترور حاج قاسم سلیمانی اعلام علنی آن این است دشمن بعد از وقایع دی ماه سال ۱۳۹۸  به خیال باژل خود حس کرد انسجام ملی از بین رفته است و می‌تواند به راحتی دست به اقدام علیه امنیت ملی بزند.

 

قبادپور گفت:  اگر در انتخابات دشمن حس کند انسجام ملی وجود ندارد برای امنیت کشور مشکلاتی را ایجاد می‌کند از طرفی اگر رای ندهیم مشارکت پایین می‌آید و تحریم اضافه می‌شود؛ لذا اگر حضور پیدا نکنیم دشمن احساس پیروزی کرده است و راه پیش گرفته خود را با قدرت بیشتری ادامه می‌دهد.

 

وی خطاب به نامزدهای انتخاباتی گفت: رئیس جمهور آینده باید ادامه دهنده راه شهید رئیسی باشد که توجه ویژه به مناطق محروم داشت.

انتهای خبر/224224

نظرات بینندگان