کد خبر: ۱۶۴۴۵۹
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۳ - ۲۱ تير ۱۴۰۳
فرماندار زرین‌دشت:

جان باختن ۱۱ نفر در زرین‌دشت فاجعه است

۱۱ تعداد کشته حاصل تصادفات رانندگی طی بازه زمانی ۹ماهه در یک مسیر ۵ کیلومتری در شهرستان زرین‌دشت است که به دلیل بی‌توجهی متولیان پروژه دوبانده این شهرستان پس از گذشت پنج سال ناتمام مانده است.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، زن و شوهری جوان با یک سرنشین خودروی دیگر در محور زیرآب-حاجی آباد در برخورد رخ‌به‌رخ جان باختند، پرستار جوان با دخترک خردسالش قربانی و همسرش برای همیشه ویلچر نشین شد تا در سایه عدم تزریق اعتبارات لازم به یک پروژه پنج ساله پروژه دوبانده زرین‌دشت داغ بر دل بگذارد.


اعضای یک خانواده چهار نفره همگی هم آغوش بدنه سخت کامیون شدند و جانشان در کف جاده‌های زرین‌دشت از دست رفت تا جشن عروسی یک طایفه به عزا تبدیل شود، پدر دو خانوار از دو روستای همجوار در یک تصادف در ۱۶ تیرماه جاری برای همیشه ترک کاشانه کردند و رهسپار خانه ابدی شدند و کودک خردسالی نیز در این میان با مرگ دست و پنجه نرم می‌کند.


اینها شرحی از حوادث ۹ ماه اخیر است که خانواده‌های زرین دشتی را داغدار کرده است.


مردم معترض زرین‌دشت همه یک صدا شده‌اند تا صدای خانواده‌های قربانیان تصادفات جاده‌ای محور زیرآب به حاجی آباد را به گوش مسئولان کشور برسانند. چرا که معتقدند صدایشان در فارس شنیده نمی‌شود. 
مردم می‌گویند مسئولان بیش از ۵ سال است که طرح دو بانده کردن جاده حاجی آباد را در دستور کار قرار داده‌اند؛ ولی تاکنون به سرانجام نرسیده است.


در همین رابطه فرماندار زرین‌دشت اظهار کرد: من تمام تلاشم را برای اتمام این پروژه کرده‌ام؛ اما راه به جایی نمی‌برد.


رسول بهمنی که خود نیز متأثر از این حوادث تلخ جاده‌ای شهرستان زرین‌دشت است، ابراز می‌کند: طرح باند دوم مسیر حاجی آباد به زیرآب به طول ۱۰ کیلومتر در سال ۹۸ کلنگ زده شد و اجرای آن از سال ۱۴۰۰ با اعتبار بیش از ۹ میلیارد تومان شروع شده بود.


وی افزود: این طرح از شهریور سال گذشته به مدت ۴ ماه به دلیل پرداخت نشدن معوقات ۱۵ میلیاردتومانی پیمانکار تعطیل شد، اما پس از اعتراضات مردمی عملیات پل سازی آن شروع و دوباره این پروژه مسکوت شد.


فرماندار زرین‌دشت یادآور شد: در سال جاری بیش از ۴۰ میلیارد تومان اعتبار به این طرح اختصاص‌داده‌شده اما مبلغی به پیمانکار پرداخت نشده است.

انتهای خبر/224224

برچسب ها: فارس ، شیراز ، زرین دشت
نظرات بینندگان