کد خبر: ۱۶۴۷۳۵
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۰ - ۱۲ مرداد ۱۴۰۳
نماینده ولی‌فقیه در فارس:

ایران پاسخی کوبنده به بی‌ادبی امریکا می‌دهد

آیت‌الله لطف‌الله دژکام گفت: هفته گذشته نخست‌وزیران رژیم جنایت‌کار در کنگره آمریکا به کرامت ملت ایران بی ادبی کرد و ملت ایران را وحشی خواند؛ اگر ما وحشی بودیم یهودی‌ها را از اسارت یک‌هزارساله بابلی‌ها آزاد نمی‌کردیم؛ این جسارت‌ها به ایران و ایرانی متمدن نمی‌چسبد.

  به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نمازجمعه دوازدهم مردادماه شیراز گفت: برنامه هفتم توسعه ملاک خوبی جهت متمرکزشدن بر یک برنامه است که دولت و ملت بدانند چگونه باید عمل کنند.
 
  وی افزود: امروز دشمن دندان‌تیز کرده و ایران خواه ناخواه درگیر جنگ ترکیبی کرده است، نظریه‌پردازان غربی در چند دهه اخیر به این نتیجه رسیده‌اند که اسلحه کشیدن در برابر ملت‌ها همیشه موفق نیست و باید در جنگ ترکیبی از هر ابزاری برای سرکوب و عقب نگه‌داشتن استفاده کنند.
  
  نماینده ولی‌فقیه در شیراز ضمن اشاره به آیه ششم سوره مبارکه انفال بیان کرد: این جنگ در عرصه‌های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی رخ‌داده است و ما نیز برای دفاع در این جنگ هر چه باعث قوت و قدرت می‌شود را بایستی آماده کنیم.
  
  دژکام با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر استفاده دشمن از رسانه، گفت: دشمن از عامل فرهنگی استفاده می‌کند تا هویت ما را مخدوش کند؛ اینکه فرد خود را ایرانی بداند و جسارت به ایران و اسلام را جسارت به خود بداند، به معنای هویت داشتن است، دشمن می‌کوشد این هویت در نسل جدید ایرانی شکل نگیرد تا از جسارت و بی‌احترامی به کشور و قرآن ناراحت نشود و رسانه یکی از مهم‌ترین ابزار جنگ ترکیبی دشمن است.
  
  وی تصریح کرد: دشمن ضمن استفاده از نفوذ و عامل امنیتی به کشور رخنه می‌کند که ترور اسماعیل هنیه در تهران، جنبه‌ای از این امر بود.
  
  خطیب جمعه شیراز از ابعاد دیگر این جنگ ترکیبی مسائل اقتصادی را بیان کرد و افزود: ۶ سال از روزی که رئیس‌جمهور آمریکا این هدف را بیان کرده است می‌گذرد که از اهرم اقتصادی برای فشار به ایران استفاده می‌کنند و این تحریم اقتصادی بعد دیگری از جنگ ترکیبی دشمن علیه ایران اسلامی است که بحمدالله اتفاق نیفتاده است.
 
  وی ادامه داد: ما بایستی برای مقابله با جنگ ترکیبی دشمن با نقشه پیش برویم و در برنامه هفتم نگاه به جنگ ترکیبی دشمن در ابعاد مختلف وجود دارد و همه جوانب در سیاست‌های کلی و هم در این برنامه توسعه مدنظر قرار گرفته است.
 
  دژکام افزود: رشد اقتصادی، تأمین اجتماعی، توزیع عادلانه درآمد، ارتقای نظام سلامت و امنیت همه در این برنامه مورد توجه قرار گرفته است و برای آن برنامه‌ریزی و بودجه‌ریزی شده است.
 
  امام‌جمعه شیراز با اشاره به توجهی که در برنامه هفتم توسعه به بهداشت و سلامت شده؛ مطرح کرد: در این زمینه نیاز به توسعه بخش دولتی است و در این بایستی با جدیت پیش رفت.
 
  وی تأکید کرد: امکانات دولتی موجود در بخش بیمارستانی شایسته شیراز نیست و بخش سلامت باید ارتقا یابد و نیازسنجی و با جدیت پیگیری شود.
 
  دژکام امنیت را از دیگر ابعادی برشمرد و بیان کرد: امنیت در برنامه هفتم مورد توجه و تأکید رهبر معظم انقلاب قرار گرفته؛ در شیراز نیز حوادث تروریستی اتفاق افتاده است که شایسته نیست.
 
  نماینده ولی‌فقیه در فارس، ضمن تسلیت جنایت بزرگ و بی‌ادبی بسیار زشت و خلاف مقررات جامعه بشری و بین‌المللی رژیم صهیونیستی در پی به شهادت رساندن چهره‌های درخشان مقاومت اسلامی خاطرنشان کرد: هفته گذشته نخست‌وزیر آن رژیم جنایت‌کار در کنگره آمریکا به کرامت ملت ایران بی ادبی کرد و ملت ایران را وحشی خواند؛ اگر ایرانی وحشی بود یهودی‌ها را از اسارت یک‌هزارساله بابلی‌ها آزاد نمی‌کرد و این جسارت‌ها به ایران و ایرانی متمدن نمی‌چسبد.
 
  وی افزود: جسارت بعدی آنها به مهمان ایران بود که مهمان عزیز ما را ناجوانمردانه به شهادت رساندند.
 
  دژکام تأکید کرد: وظیفه اخلاقی خود می‌دانیم که از آبروی جهانی و حس مهمان‌نوازی خود دفاع کنیم و به دشمن بفهمانیم که ایران و ایرانی ساکت نمی‌نشیند که چنین بی ادبی به آنها بشود و هیچ پاسخ کوبنده‌ای ندهد.

انتهای خبر/224224

نظرات بینندگان