کد خبر: ۱۶۴۸۲۹
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۶ - ۱۹ مرداد ۱۴۰۳
نماینده ولی فقیه در استان فارس مطرح کرد:

مرگ در راه خدا باید تقدیس شود

نماینده ولی فقیه در استان فارس در خطبه های نمازجمعه شیراز گفت: مرگ در راه خدا باید تقدیس شود و شهادت افتخار است و آنها مرگ در راه خدا را نمی فهمند و باید خوار و ذلیل باشند و باید فراری از مرگ باشند تا وقتی که عزرائیل یقه آنها را بگیرد و به دره جهنم سرنگون شوند.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نمازجمعه نوزدهم مردادماه شیراز گفت: در خصوص سیاست‌های کلی که مقام معظم رهبری برای نظام مقدس جمهوری اسلامی معین فرموده‌اند از یک جانب دیگری باید به سیاست‌های امنیتی بپردازیم که امروز اشاره‌ای به این سیاست‌ها می‌کنم و بخشی از خطبه‌امیرالمؤمنین علی(ع) در نهج البلاغه را خدمت شما معنا می‌کنم.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب در سیاست‌های کلی برنامه هفتم بند بیست و سوم تقویت بنیه دفاعی به منظور ارتقا بازدارندگی را هدف امنیتی در برنامه پنجم قرار داده‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به اینکه همه ما به امنیت، استقلال و عظمت کشور علاقه‌مند هستیم، خاطرنشان کرد: دشمن هیچ وقت آرام نخواهد نشست و به تعبیر قرآن کریم وَلَا یَزَالُونَ یُقَاتِلُونَكُمْ حَتَّى یَرُدُّوكُمْ عَنْ دِینِكُمْ إِنِ اسْتَطَاعُوا (آیه ۲۱۷ سوره بقره)، دشمن دائماً با شما می‌جنگد تا اگر بتواند شما را از دینتان برگرداند و به کمتر از این رضایت نمی‌دهد.

دژکام تصریح کرد: دشمن اگر احساس کند نمی‌تواند، ممکن است شعار دیگری بدهد اما به تعبیر نظامیان تاکتیک است اما می‌خواهد به شکلی شما را درگیر کند تا برسد به این نقطه که دست از دینتان بردارید، اگر کسی دست از دین خود بردارد خود را جهنمی کرده است.

وی با تأکید بر اینکه ما باورمان این است که دینمان حق است و نمی‌توانیم دست از دین برداریم، یادآور شد: باید با کمال جدیت مراقبت کنیم تا دشمن نتواند به ما لطمه بزند وگرنه تا آخر جلو می‌آید.

خطیب جمعه شیراز، ادامه داد: این دستور دینی و قرآنی را رهبر انقلاب برای برنامه هفتم به عنوان سیاست امنیتی و دفاعی کشور معین کردند که آنقدر قوی شویم که دشمن نتواند هیچ غلطی کند.

دژکام با اشاره به این نکته که بازدارندگی صرفاً با داشتن سلاح و مهمات در انبار‌ها محقق نمی‌شود، ابراز کرد: در دعوای دو نفر اگر در جیب یکی از آن دو چاقو هم باشد می‌گویند جرات زدن را ندارد و باید ثابت کند که می‌زند.

وی ضمن اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب که فرمود دوره بزن در رو گذشته است و اگر بزنید می‌خورید، بیان کرد: این سخن در جهت این است که بازدارندگی تکمیل شود و بگویند هم سلاحش را دارند و هم جرأت و شجاعت برخورد با هر قدرتی در این جهان را دارند و در مقابل آن‌ها با توکل به خدا می‌ایستند و پوزه هر دشمنی از دشمنان خدا را به خاک می‌کشند.

امام جمعه شیراز، ادامه داد: این ویژگی به حمدالله امروز در امت اسلامی ایجاد شده است و طلایه دار این حرکت شجاعانه ملت شریف ایران بوده‌اند و در ۸ سال جنگی که به ملت تحمیل شد مردانه و شجاعانه‌ایستادند و شهید دادند و از دشمن کشته گرفتند اما هیچ وقت تن به ذلت ندادند.

وی یادآور شد: ۱۵ هزار شهید سرافراز استان فارس که چند ماه آینده در آستانه برگزاری یادواره آن‌ها هستیم نشان دهنده آن است که این ملت از هیچ کس و هیچ چیز به جز خدا نمی‌ترسد، مصداق آیه سیزدهم سوره توبه  أَتَخْشَوْنَهُمْ فَاللَّهُ أَحَقُّ أَنْ تَخْشَوْهُ، از خدا باید بترسیم و کسی که از خدا می‌ترسد از هیچ چیز دیگر نمی‌ترسد.

نماینده ولی فقیه در فارس مطرح کرد: نتانیاهو در کنگره آمریکا گفت ما با ایرانی هستیم که مرگ را تقدیس می‌کند؛ بله، مرگ در راه خدا باید تقدیس شود و شهادت افتخار است و آن‌ها مرگ در راه خدا را نمی‌فهمند و باید خوار و ذلیل باشند و باید فراری از مرگ باشند تا وقتی که عزرائیل یقه آن‌ها را بگیرد و به دره جهنم سرنگون شوند.

دژکام با اشاره به اینکه بحث خانواده در اسلام بسیار اهمیت دارد، بیان کرد: بنده می‌خواندم که یک زن اروپایی به بهانه کار‌های مربوط به سازمان ملل به ایران آمده و در سخنرانی‌های خود بحث ازدواج همجنس بازان را مطرح کرده است که این اتفاق برای جامعه ما رنج‌آور است که چنین افرادی وسط جمعیت ما می‌آیند و به آن‌ها اجازه داده می‌شود تا از این حرف‌های مزخرف را بزنند، باید به مسأله خانواده خیلی توجه کنیم.

وی افزود: قرآن کریم نابودی قوم لوط را وقتی می‌خواهد توضیح دهد می‌فرماید به خاطر هم جنس بازی بود. بنیان خانواده که نتیجه‌اش تکثیر نسل و ادامه حیات انسان در روی کرره زمین است با این رفتار‌های زشت به طور کلی تعطیل می‌شود.

خطیب جمعه شیراز یادآور شد: یک کارکرد خانواده تولید مثل است ولی بحث تولید مثل در چهارچوب خانواده اسلامی خیلی متفاوت است با بحث تولید مثل با روش‌های غیر دینی که باید بسیار به این موضوع توجه داشته باشیم.

دژکام تصریح کرد: اینکه می‌گوییم فلانی حلال‌زاده است و برای ما حلال زادگی اهمیت دارد و اولاد باید حلال باشد به خاطر این است که یکی از فواید تشکیل خانواده همین حلال زادگی است، در روش‌های دیگر چه روش‌های حرام قدیمی و چه روش‌های جدید ابداعی، فرزندی که شکل می‌گیرد حرام‌زاده است.

وی با اشاره به این مسأله که ما باید بدانیم در جنگ بین تمدن اسلامی و تمدن غربی کجا درگیر می‌شویم، خاطرنشان کرد: یکی از صحنه‌های مهم درگیری بین ما این است که خانواده برای ما مهم است و آن‌ها بیخیال خانواده شده‌اند و این دعوا است و غرب متأسفانه کار‌های افراطی می‌کند که به زودی خودشان به آن مبتلا می‌شوند و ما باید خود را حفظ کنیم.

امام جمعه شیراز ادامه داد: در این راستا خانواده وقتی شکل می‌گیرد، دسته‌بندی و نقش‌های مختلفی داریم، یک نقش برای بزرگ ترهای‌فامیل است. این بزرگ‌تر بودن برای ما معنا دارد و بسیار ارزشمند است و وقتی از دست می‌دهیم متوجه می‌شویم.

دژکام با اشاره به شب پنجم ماه صفر، یادآور شد: امام حسین(ع) یک دختر سه ساله داشت و جا نداشت نواده پیامبر را احترام کنند؟ چقدر در این مسیر اسارت حضرت رقیه(س) سیلی و تازیانه خورد؟ تا آن شبی که در خرابه با آن اتفاقات به شهادت رسید.

وی اضافه کرد: بچه سه ساله روانشناسی خاص خود را دارد و در سنی است که پدر و مادر خود را می‌شناسد و انس می‌گیرد و دیگر نمی‌تواند از آن‌ها جدا شود، وقتی صدای ناله سه ساله حسین(ع) بلند شد کسی به‌ایشان رحم کرد؟ الا لعنة الله علی القوم الظالمین.

انتهای خبر/224224
برچسب ها: فارس ، شیراز ، نماز جمعه
نظرات بینندگان