کد خبر: ۱۶۴۹۴۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۲ - ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
کارشناس تغذیه مطرح کرد:

میل احساسی غذا عاملی مؤثر در پرخوری

کارشناس تغذیه گفت: خوردن احساسی غذا یکی از عوامل مؤثر در پرخوری است، فرد به دلیل استرس، خستگی یا ناراحتی غذا می‌خورد که بایستی عادات صحیح و فعالیت‌های دیگری مانند پیاده‌روی، یوگا یا صحبت با یک دوست جایگزین آن شود. 

سیده معصومه حسینی در گفتگو با خبرنگار گروه سلامت پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، گفت: ایجاد عادات غذایی سالم‌تر مثل هر تغییر دیگری در زندگی، نیاز به تلاش و برنامه‌ریزی دارد، قبل از اینکه گرسنه شوید، برنامه‌ریزی کنید که چه چیزی می‌خواهید بخورید، این کار به شما کمک می‌کند تا انتخاب‌های سالم‌تر داشته باشید.

 وی ادامه داد: غذاهای سالم را از قبل آماده کنید تا به راحتی در دسترس باشند، این کار به شما کمک می‌کند تا از خوردن غذاهای ناسالم در مواقع شلوغی جلوگیری کنید. 

میل احساسی غذا عاملی مؤثر در پرخوری
 
کارشناس تغذیه انتخاب‌های سالم در رژیم غذایی را مهم دانست و بیان کرد: در هر وعده غذایی، میوه‌ها و سبزیجات تازه را در برنامه غذایی خود بگنجانید، به جای نان سفید، نان سبوس‌دار، برنج قهوه‌ای و ماکارونی سبوس‌دار را انتخاب کنید و از گوشت بدون چربی، ماهی، تخم‌مرغ، حبوبات و آجیل به عنوان منابع پروتئین استفاده کنید همچنین روغن زیتون، آووکادو و مغزها منابع خوبی از چربی‌های سالم هستند که بایستی در زریم غذایی گنجانده شوند. 
 
حسینی افزود: آب بنوشید و از نوشیدنی‌های شیرین مانند نوشابه، آبمیوه‌های صنعتی و نوشیدنی‌های انرژی‌زا اجتناب کنید همچنین چای و قهوه بدون شکر، گزینه‌های سالم‌تری نسبت به نوشیدنی‌های شیرین هستند. 
 
وی در ادامه بیان کرد: مهم است که به بدن خود گوش دهید و غذاهایی را انتخاب کنید که برای شما مناسب هستند همچنین در برنامه خود انعطاف‌پذیر باشید و اگر لازم بود، تغییراتی ایجاد کنید، اگر برنامه شما به طور کامل جوابگو نیست، نگران نباشید و آن را به نیازهای خودتان تطبیق دهید.
 میل احساسی غذا عاملی مؤثر در پرخوری
کارشناس تغذیه خوردن احساسی غذا را یکی از عوامل مؤثر در پرخوری دانست و گفت: فرد به دلیل استرس، خستگی یا ناراحتی غذا می‌خورد که بایستی عادات صحیح و فعالیت‌های دیگری مانند پیاده‌روی، یوگا یا صحبت با یک دوست جایگزین آن شود. 

حسینی صبر و پشتکار را در برنامه کاهش وزن بسیار ضروری دانست و بیان کرد: تغییر عادات زمان می‌برد، صبور باشید و ناامید نشوید و اگر گاهی اشتباه می‌کنید، به تلاش خود ادامه دهید. 

وی در پایان تأکید کرد: رژیم غذایی باید متنوع باشد و روال تغذیه روزمره را داشته باشد تا به صورت مستمر بتوان آن را ادامه داد به طور مثال برای صبحانه می‌توان از تخم‌مرغ، بلغور جو دوسر، ماست، میوه‌ها و سبزیجات استفاده کرد.

 انتهای خبر/224224

نظرات بینندگان