کد خبر: ۱۶۵۰۰۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۵ - ۱۲ شهريور ۱۴۰۳
 رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس: 

قرآن و اهل‌بیت همانند بال پرنده هستند

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس گفت: قرآن و اهل‌بیت هر دو همانند بال پرنده هستند که با هم بودنشان می‌تواند مؤمن را به اوج برساند و در مسائل معنوی و دنیایی و دینی پیشرفت دهد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، حسین ملک مکان بیان کرد: حضرت محمد (ص) آخرین پیامبر الهی بود و بعد از رحلت ایشان ارتباط وحیانی الهی با زمین قطع شد؛ اما از آنجایی که دین مقدس اسلام که پیامبر اکرم سال‌ها برای گسترش آن تلاش کردند و زحمات زیاد متحمل شدن و یک دین ابدی و کامل‌ترین و آخرین و دین الهی است که باید تبیین شود و گسترش پیدا کند تا نهایت سراسر عالم را در برگیرد.

وی افزود: خداوند در تقدیر امر کردند که بعد از رحلت پیامبر (ص) ۱۲ امام به عنوان جانشینان پیامبر (ص) به ترتیب و به مرور زمان مسئولیت حاکمیت و ولایت را به دست می‌گیرند.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی یادآور شد: پیامبر اکرم (ص) در روزهای پایانی عمر مبارک خود و حتی قبل از آن در برهه‌هایی اشاره و تصریحاتی داشتند که بعد از ایشان ولایت و حاکمیت بر عهده امیرالمؤمنین (ع) است.

ملک مکان با اشاره به روایت‌ها و کتب اهل تسنن، تصریح کرد: پیامبر اکرم (ص)، ۱۲ امام بعد از خود را معرفی کرده‌اند، لذا ائمه بعد از پیامبر (ص) مسئولیت ترویج و تبیین دین مقدس اسلام را داشتند.

وی در ادامه گفت: گرچه رابطه وحیانی بعد از پیامبر قطع شده است؛ اما شخصیت‌هایی که باید دین مقدس اسلام را تبیین کنند بعد از پیامبر (ص) معرفی شدند، بعد از رحلت پیامبر (ص) علی‌رغم وصیت ایشان مردم برای گمراه نشدن باید به قرآن و اهل‌بیت متوسل باشند و عمل کنند.

 رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در ادامه یادآور شد: متأسفانه مردم به وصیت پیامبر (ص) عمل نکردند و عده‌ای گفتند که قرآن کفایت می‌کند و نیاز به اهل‌بیت یا شخص دیگری نداریم و خودمان برای پیامبر (ص) جانشین تعیین می‌کنیم، لذا از اهل‌بیت فاصله گرفتند و آنها را طرد کردند و حق ولایت را از آنها گرفتند.
 
ملک مکان با بیان اینکه فاصله گرفتن از اهل‌بیت باعث شد شکافی بین مسلمانان ایجاد شود، ادامه داد: زمینه اختلاف و بعد هم به مرور زمان دو دستگی‌های جدید به وجود آمد که نتیجه آن دو دستگی‌ها را امروزه در جهان اسلام شاهد هستیم که این دو دستگی‌ها باعث شده آن اتحاد و آن وحدتی که باید بین مسلمانان باشد وجود نداشته باشد.

وی اضافه کرد: پیامبر (ص) توصیه کردند که هم به قرآن و اهل‌بیت توجه کنید و به دستورات آنها عمل کنید؛ اما بعضی از مسلمانان قرآن را گرفتند و اهل‌بیت را رها کردند، بعضی تمام توجه خود را به اهل‌بیت دادند و قرآن را نادیده گرفته‌اند که هر دو مشکل‌ساز است.

 رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی بیان کرد: قرآن و اهل‌بیت هر دو همانند بال پرنده هستند که با هم بودنشان می‌تواند مؤمن را به اوج برساند و در مسائل معنوی و دنیایی و دینی پیشرفت دهند.

ملک مکان خاطرنشان کرد: اگر همه به وصیت پیامبر (ص) عمل می‌کردند و خلافت را از خاندان اهل‌بیت نمی‌گرفتند و مسلمانان یک‌دست و یک‌پارچه از یک نفر تبعیت می‌کردند امروز وضع جهان اسلام این‌گونه نبود و دشمن اسلام که صهیونیسم است از این فرصت سوءاستفاده نمی‌کردند و مسلمانان را بر علیه یکدیگر نمی‌کردند.

وی در پایان مطرح کرد: امیدواریم جهان اسلام یک‌بار دیگر به دستور و وصیت پیامبر اکرم (ص) عمل کند و دور یک محور جمع شود، همان‌طور که دیگر ادیان نیز به وجود امام‌زمان (عج) معتقد هستند که شخصی به نام منجی می‌آید و جهان را از ظلم خالی و پر از عدل داد می‌کند.

انتهای خبر/224224

برچسب ها: قرآن ، اهل بیت ، پیامبر (ص)
نظرات بینندگان