کد خبر: ۱۶۵۰۲۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۱ - ۱۳ شهريور ۱۴۰۳
کارشناس مسائل بین‌الملل:

نتانیاهو به دنبال دستاوردسازی از آتش‌بس است

کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: نتانیاهو به دنبال این است تا آتش بس را تا زمان مشخص شدن نتیجه انتخابات در آمریکا به تعویق بیاندازد و به گونه‌ای برنامه‌ریزی کند که آتش بس را به صورت یک دست آورد و یک پیروزی جلوه دهد.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه» به نقل از شبکه اطلاع‌رسانی «راه دانا»، حسن هانی‌زاده با اشاره به مذاکرات آتش‌بس بیان کرد: تا کنون ۱۵ دور مذاکرات انجام شده است و مطالبات رژیم صهیونیستی بر این است که ابتدا مبادله اسرا انجام شود و سپس توافق آتش بس اجرایی شده و در مرحله بعد خلع سلاح حماس و بازگشت آوارگان زیر نظر اسرائیل صورت بگیرد.

وی با اشاره به اختلاف نظر موجود با حماس افزود: حماس معتقد است ابتدا آتش بس صورت گیرد سپس مبادله اسرا و بازگشت آوارگان و بازسازی خرابی‌ها زیر نظر سازمان‌های بین‌المللی انجام پذیرد.

این کارشناس مسائل بین‌الملل ادامه داد: نتانیاهو حاضر به پذیرش خواسته‌های حماس نیست و قصد دارد تا زمان پایان انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا جنگ را ادامه دهد.

هانی‌زاده بیان کرد: نتانیاهو به دنبال این است تا آتش بس را تا زمان مشخص شدن نتیجه انتخابات در آمریکا به تعویق بیاندازد و به گونه‌ای برنامه‌ریزی کند که آتش بس را به صورت یک دست آورد و یک پیروزی جلوه دهد.

وی در پایان گفت: به جز کشور‌های مصر و قطر که در مورد مذاکرات به طور جدی میانجی‌گری می‌کنند بقیه کشور‌های منطقه نقش بی‌طرف را دارند و برای رسیدن به آتش بس همراهی انجام نمی‌دهند.

انتهای خبر/

نظرات بینندگان