کد خبر: ۱۶۵۱۶۴
تاریخ انتشار: ۰۰:۱۰ - ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
شهید محمد فیروزی:

وحدت کلمه رمز بقای انقلاب است

شهيد «محمدعلی فيروزی» در وصیت خود می‌نویسد: «می‌دانيد که بنا به فرموده رهبر بزرگمان آن چه باعث پيروزی انقلاب اسلامی شد وحدت کلمه بود و رمز بقای انقلاب نيز همين وحدت است پس...» متن کامل وصیت سوم این شهید بزرگوار را در نوید شاهد بخوانید.
به گزارش واحد فرهنگی «شیرازه»، به نقل از نوید شاهد فارس، شهید «محمدعلی فیروزی» یکم فروردین‌ماه ۱۳۳۹ در انارستان شهرستان استهبان دیده به جهان گشود. در شش‌سالگی به دبستان رفت و تحصیلات را تا مقطع دیپلم در رشته تجربی ادامه داد. در ۱۸ سالگی به خدمت سربازی اعزام شد. پس از پایان دوره آموزشی به شیراز انتقال یافت که جنگ تحمیلی آغاز شد. او چند ماه در خط مقدم جبهه دزفول با متجاوزین دشمن بعث جنگید و سرانجام ۲۷ شهریور ۱۳۶۰ به شهادت رسید. پیکر پاکش در گلزار شهدای فسا به خاک سپرده شد.

وحدت کلمه رمز بقا

 

متن وصیت نامه : 

می‌دانید که بنا به فرموده رهبر بزرگمان آن چه باعث پیروزی انقلاب اسلامی شد وحدت کلمه بود و رمز بقای انقلاب نیز همین وحدت است؛ بنابراین همه با هم دست به دست هم داده و زیر لوای اسلام و تحت رهبری امام عزیزمان از انقلاب خود پاسداری نمایید.

پدر و مادر عزیزم از زحمات طاقت فرسای شما تشکر نموده و از خدای منان می‌خواهم شما را سعادتمند نماید اگر این موضوع را به یاد داشته باشید که زندگی و حیات انسان با مرگ او به پایان نمی‌رسد، بله انسان به جهانی به‌مراتب کامل‌تر قدم می‌گذارد در این صورت تحمل از دست دادن فرزند برایش ساده می‌گردد، بنابراین از شهادت من خود را ناراحت نکنید زیرا وعده خداوندی است که: "کسانی که در راه خدا کشته می‌شوند زنده‌اند و نزد خدای خویش روزی می‌خورند.

برادر و خواهران و دوستانم از نعماتی که خداوند در اختیارتان قرار داده به خوبی استفاده نموده و تلاش کنید که زندگی توام با شرافت و عزتی را داشته باشید و بدانید آنچه از انسان در این دنیای زودگذر برجای می‌ماند، ایمان و عمل صالح است.

انسان زمانی به عالی‌ترین درجات کمال دست می‌یابد که بر نفس اماره خود پیروز شود پس در راه تزکیه نفس خویش نهایت تلاش خود را به کار بندید، زیرا بیشتر گمراهی‌ها و انحرافات فکری و عقیدتی و جسمی ناشی از پیروی از نفس اماره است.

در پایان از همۀ کسانی که مرا می‌شناسند حلالیت می‌طلبم و از آنها می‌خواهم چنانچه خطا و اشتباهی از من دیده‌اند بر من ببخشایند و اعلام می‌دارم که من با شناخت و آگاهی کامل از سرنوشت خویش در این راه قدم نهاده و چنان چه به شهادت برسم به مطلوب خویش و نهایت آرزوی خود دست یافته‌ام.

خدایا گناهان ما را ببخش و همه شهیدان جنگ تحمیلی را با شهدای صدر اسلام محشور فرما. آمین. یکم شهریورماه ۱۳۶۰ محمدعلی فیروزی.

انتهای خبر/

برچسب ها: شهدا ، وصیت شهدا ، استهبان
نظرات بینندگان