کد خبر: ۱۶۵۲۶۲
تاریخ انتشار: ۰۰:۱۰ - ۰۸ مهر ۱۴۰۳
گزیده وصایای شهدای استان فارس؛

اگر هزار بار تکه‌تکه شوم و دوباره زنده شوم، دست از امام بر نخواهم داشت

شهید عبدالرسول کوه گرد زاهدانی در وصیت خود می‌نویسد: من اگر هزار بار تکه‌تکه بشوم و دوباره زنده شوم باز با کفار خواهم جنگید و دست از امام و روحانیت بر نخواهم داشت.

به گزارش به گزارش پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»،به نقل از نوید شاهد فارس، شهید «عبدالرسول کوه گرد زاهدانی» ششم مهر سال ۱۳۴۵ در روستای زاهدان (زاهد شهر کنونی) شهرستان فسا دیده به جهان گشود. در هفت‌سالگی به مدرسه رفت و تحصیلات خود را تا کلاس دوم راهنمایی گذراند. با آغاز جنگ تحمیلی راهی جبهه شد و سرانجام سوم شهریور سال ۱۳۶۱ در منطقه کوشک بر اثر اصابت ترکش خمپاره به سر به شهادت رسید. پیکر پاکش در گلزار شهدای فسا به خاک سپرده شد.

اگر هزار بار تکه‌تکه شوم و دوباره زنده شوم، دست از امام بر نخواهم داشت

 متن وصیت: 

 بسم‌الله الرحمن الرحیم الَّذِی خَلَقَ الْمَوْتَ وَالْحَیَاةَ لِیَبْلُوَکُمْ أَییّکُمْ أَحْسَنُ عَمَلًا. خدا آفرید مرگ و زندگی را تا بیازماید شما را که کدام یک نیکوکارترید در عملتان.
 پیش از هر چیز درود فراوان به رهبر کبیر انقلاب و سلام به تمام شهیدان صدر اسلام که با خون خود نهال اسلام را روزبه‌روز آبیاری کردند و این درخت تنومند اسلام را تنومندتر ساختند؛ ما اگر کمی فکر کنیم که آیا شهدا برای چه رفته‌اند و هدفشان چه بود و چرا جان خود را فدا کرده‌اند می‌توانیم بفهمیم که هدف آنها فی‌سبیل‌الله بود و می‌دانستند که الله پشتیبان آن‌هاست و آخرتشان بهشت جاودان خواهد بود.

  اما ما هم اگر پیروان ۱۴ معصوم خود هستیم راه آنها را دنبال کرده و زینب‌وار برای اسلام عزیز دفاع کنیم، ما نباید بگذاریم خون آن شهدای عزیزمان بخشکد و به هدر رود، ما همچون پیروان حسین علیه‌السلام به ندای امام عزیزمان که می‌گوید (هل من ناصر ینصرنی) لبیک گفته و پاسخ‌گوییم.

  من می‌روم و آن قدر در دریای خون شنا می‌کنم تا یا به ساحل پیروزی یا به فیض شهادت نایل گردم که تنها آرزوی هر مسلمان واقعی است تا هم خدا و هم امام‌زمان (عج) و نائب برحقش رهبر عزیزمان از ما راضی گردد.

  تنها وصیت من حقیر این است به تمام برادران و خواهران به ادامه‌دهندگان راه حسین علیه‌السلام و شهدا بالاخص بهشتی، رجایی و باهنر و دیگر شهداهای صدر اسلام که دست از روحانیت مبارز برندارید و در خط رهبر باشید و مسجدها را رها نکنید، که به گفته امام عزیزمان مسجد سنگر است و سنگرها را باید حفظ کرد.
 اگر من به فیض شهادت رسیدم برای من هیچ ناراحت نباشید چرا که من بهتر از علی‌اکبر امام حسین علیه‌السلام نیستم و بهتر از بهشتی و رجایی و باهنرها و دیگر

 شهدا نیستم و هر چه می‌توانید به‌جای عزاداری برای من دعا به جان رهبر عزیزمان بکنید.

وصیت من به پدر و خواهرانم و برادرانم این است که در عزای من هیچ ناراحت نباشید و شما افتخار کنید که فرزندی بزرگ کرده‌اید و در راه خدا قربانی کردید و اسلام و خدا به شما طول صبر عنایت بفرماید.

 من اگر هزار بار تکه‌تکه بشوم و دوباره زنده شوم باز با کفار خواهم جنگید و دست از امام و روحانیت بر نخواهم داشت.
 

انتهای متن/

 

نظرات بینندگان