کد خبر: ۱۶۵۴۳۲
تاریخ انتشار: ۰۳:۰۳ - ۲۷ مهر ۱۴۰۳
شیرازه گزارش می‌دهد؛

اجلاسیه بزرگ شهدای لشکر 19 فجر

اجلاسیه بزرگ شهدای لشکر همیشه پیروز ۱۹ فجر فارس با حضور محسن رضایی، آیت الله دژکام، سردار بوعلی و سرداران و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس در مسجد جامع عتیق شیراز برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «شیرازه»، اجلاسیه بزرگ شهدای لشکر همیشه پیروز ۱۹ فجر فارس با حضور محسن رضایی، آیت الله دژکام، سردار بوعلی و سرداران و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس در مسجد جامع عتیق شیراز برگزار شد.

حکمت رهبر ی این فتنه را خنثی می‌کند

دراین مراسم حجه‌الاسلام دستغیب و محسن رضایی از جمله سخنرانانی بودند که در ادامه به سخنرانی آنها خواهیم پرداخت. همچنین هادی فردوسی در وصف شجاعت و دلاوری‌های شهدای لشکر ۱۹ فجر اشعار خود را سرود که به بیت اول این شعر اشاره می‌کنیم؛ لشکر ۱۹ فجر یاورجبهه مقاومت است- لشکر پرخروش دریاها لشکر جبهه مقاومت است

در این مراسم حجهۀالاسلام دستغیب در سخنرانی خود، ضمن اشاره به قدمت بیش از هزار سال مسجد جامع عتیق، این مسجد را یکی از تاثیرگزارترین مساجد ایران دانست.

دستغیب یادآور شد: شهدای گرانقدر هشت سال دفاع مقدس و همچنین لشکر ۱۹ فجر تربیت شده همین مساجد با برکت و در محضر بزرگانی همچون شهید آیت‌الله دستغیب هستند.

حکمت رهبر ی این فتنه را خنثی می‌کند

وی افزود: شهید محراب زمان شاه زمانی که بر منبر می‌رفت، دورتادور مسجد گارد شاه می‌ایستاد و شهید محراب خطاب به آن‌ها می‌گفت: شما من را از چه چیزی می‌ترسانید؟

حجه‌الاسلام دستغیب با اشاره به اینکه شهادت منتهای آرزوی آیت‌الله دستغیب بود که سال‌ها شجاعانه با رژیم شاه مبارزه می‌کرد، خاطرنشان کرد: شهید سپاسی علمدار شجاع لشکر ۱۹فجر، تربیت شده شهید آیت الله دستغیب بود.

وی در پایان از مسئولین خواست تا به مسجد عتیق، این گوهر گرانبهایی که یادگار شهید محراب هست توجه بیشتری کنند.

در این اجلاسیه محسن رضایی فرمانده بزرگ هشت سال دفاع مقدس و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص تاثیر شهید محراب بر جوانان فارس گفت:نفس شهید آیت‌الله دستغیب حق بود و بسیاری از برجستگان استان فارس را تربیت کرد.

محسن رضایی افزود: در زمان جنگ خیل عظیمی از جوانان فارس اعلام آمادگی کردند و تعداد آن‌ها آن‌قدر زیاد بود که نمی‌توانستیم به وسیله یک‌ تیپ و لشکر سربازان این استان را سازماندهی کنیم و این بیان‌گر این ویژگی مهم است که مکتب و اندیشه جهادی در بین جوانان این استان حاکم بود. 

شکستن طلسم شلمچه

حکمت رهبر ی این فتنه را خنثی می‌کند

محسن رضایی شکستن طلسم شلمچه را از افتخارات بزرگ لشکر ۱۹ فجر دانست. وی دراین‌باره افزود: در جنگ منطقه‌ای به نام معبر شلمچه وجود داشت که از اونجا تا بصره فاصله کمی بود و دشمن بزرگترین استحکامات جنگ را در همین منطقه درست کرده بود.

وی افزود: تقریبا در هیچکدام از مناطق جنگ دنیا چنین استحکاماتی وجود نداشته است. اما لشکر ۱۹ فجر استان فارس به این افتخار نائل آمد که تواست ازین معبر با آن استحکامات عبور کند و تا پانزده کیلومتر هم در خاک عراق پیشروی کند به گونه‌ای که فرمانده تیپ عراق را با لباس خواب اسیرکرده بودیم، باورش نمی‌شد که هم لشکر از معبر عبور کرده باشد و چنین پیشروی با این سرعت صورت گرفته باشد.

محسن رضایی دربخشی از سخنان خود بیان کرد: ما در انقلاب اسلامی بعداز ۳۰۰ سال عقب‌ماندگی، استعمار و استبداد با آمدن امام به استقلال و آزادی دست یافتیم و این بسیار سنگین بود برای آنان که چشم طمع به این سرزمین داشتند.

حکمت رهبر ی این فتنه را خنثی می‌کند

ایران سرزمینی ست که هم گنج در آن است و هم شمشیر. گنج آن نفت، گاز و معادن و اما شمشیر وضعیت جغرافیایی ایران است. که قدرت‌ها همیشه از شرق و غرب طمع به فتح و تسلط به ایران داشتند زیرا باور داشتند که تسلط بر ایران یعنی تسلط بر یک جمعیت ۵۰۰ میلیونی منطقه. در جنگ جهانی دوم ایران را پل پیروزی می‌دانستند.

هروقت ایران اقتدارش را از دست داده، به ایران ورود کردند و براین سرزمین تسلط پیدا کردند. اما بعد از انقلاب که نتوانستند برایران تسلط داشته باشند، علیه ایران کودتا و جنگ راه انداختند. جنگ برای این بود که شوروی، آمریکا و انگلیس به این کشور برگردند.

در ان زمان که ما نه لشکری داشتیم و نه تیپ و نه سلاح جنگی، به ایران حمله کردند و پنج استان مرزی ایران را گرفتند و خیال کردند کار ایران تمام شده است. در همین حین جوانان ما از جمله جوانان لشکر ۱۹ فجر تصمیم نمی‌گیریم که تاریخ تجاوزات دنیا علیه ایران تکرار شود و دفاع مقدس شکل گرفت.

تحریم‌هایی که علیه ایران انجام دادند، شدیدترین تحریم‌های طول تاریخ است. اما برای دشمن کافی نبود و گفتند باید فتنه‌ای راه  بیندازیم از غره تا لبنان و ایران .

این فتنه بزرگی که از غزه به راه افتاد هاست شاید بزرگترین فتنه ایست که در طولل تاریخ براه افتاده‌است که نه تنها، لبنان، سوریه و ایران بلکه بغداد و ریاض را هم دامن‌گیر می‌کند. دراین فتنه نه تنها مسجدالاقصی را ویران می کنند بلکه حرمین شرفین و خانه خدا راهم ویران خواهند کرد.

مکرون به نتانیاهو هشدار می‌دهد که اسرائیل بر اساس قطعنامه و مصوبات سازمان ملل نوشته شده است. شمارئیس و دبیر سازمان ملل را راه نمی‌دهید. چرا به سربازان سازمان ملل حمله می‌کنید.

روشنفکر و تحلیلگران ما باید این فتنه بزرگ را برای جهانیان توضیح دهند. نتانیاهو توسط دو دولت در آمریکا مورد حمایت است: دولت رسمی بایدن و دولت غیررسمی محافظه‌کاران همان‌ها که به افغانستان و عراق حمله کردند و می‌خواستند به ایران هم حمله کنند اما در باتلاق عراق گیر کردند. همین افراد به نتانیاهو دستور می‌دهند و نتانیاهو هم به بایدن دستور می‌دهند.

رضایی درادامه سخن خود با بیان اینکه اسرائیل هیچ یک از قوانین بین‌المللی را قبول ندارد و همه آن‌ها را زیر پا گذاشته است، خاطرنشان کرد: چهل وپنج هزار شهید، ده هزار شهید و بالای صد هزار مجروح غزه را یک فتنه بزرگ دانست که در آن هیچ رحمی نه به زن، کودک، مسجد و یا مدرسه و بیمارستان نمی‌شود.

وی در پایان سخن خود با اشاره به عملیات وعده صادق، بیان کرد: در این عملیات، یکی از اهداف ایران قدرت‌نمایی بود و در وعده صادق۲ این قدرت‌نمایی بیشتر شد اما ایران به دنبال جنگ نیست.

محسن رضایی نظام مشروطه را عقبه نهضت جمهوری اسلامی دانست و افزود: دشمن به دنبال فتنه‌افکنی است اما ایران در سایه مقام معظم رهبری که در اوج شجاعت نماز جمعه را اقامه کردند، ایستاده است و با حکمت رهبر انقلاب اسلامی این فتنه را خنثی می‌کند.

وی در پایان عرایض خود گفت: ان شاءالله یکباردیگر سپاه امام زمان راه خواهد افتاد وصحنه درگیری ها را تغییر خواهد داد و روزی خواهد آمد که ایرانی‌ها همه زمینه‌های لازم را برای ظهور حضرت ولی عصر ان شاءالله فراهم خواهند کرد.

انتهای خبر/۲۲۴۲۲۴

نظرات بینندگان