برنامههاي شبکههاي ماهوارهاي هرسال بدتر از پارسال مي شود
نتايج تحقيقات ميداني نشان مي دهد، برنامههاي نوروز 91 صدا و سيما توانست شبكه هاي ماهوارهاي كه توسط مخالفان جمهوري اسلامي تغذيه ميشوند را در جذب مخاطب كنار زده و رضايت عموم را از برنامههاي خود تأمين كند.
در حالي كه شبكههاي ماهوارهاي خارجي از سالهاي دور در راستاي كودتاي نرم دشمنان و مخالفان جمهوري اسلامي، با صرف هزينههاي هنگفت سعي در جلب توجه و انحراف افكار عمومي داخل به سمت و سوي اهداف ضد ديني خود داشتهاند ، بيش از گذشته در حال از دست دادن مخاطبان خود هستند كه البته اين افول و سير نزولي در نوروز91 سرعت بيشتري پيدا كرد.
اين موضوع حتي با دقايقي وبگردي در سايت هاي ضد انقلاب نيز نمايان است بطوريکه کامنت هاي کاربران به يکي از خبرهاي سايت صهيونيستي بالاترين که به برنامه هاي نوروزي شبکه هاي ماهواره اي پرداخته بود بدين شرح است:
وحيد : خداوکيلي ديدن برنامه هاي شب عيد تلويزيون امسال ايران خيلي جذاب تر از برنامه هاي ماهواره اي بود.
ياشار: رقابت فرزاد حسني و احسان عليخاني در برنامه هاي شب عيد سيما امسال خيلي ديدني بود.
ساناز : واقعاً بايد شعار شبکه هاي ماهواره اي هر سال بدتر از پارسال باشه ، تو کل ايام نوروز که برنامه هاشون رو نگاه مي کردم خيلي افسوس خودرم.
صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران با در نظر گرفتن نيازهاي مخاطبان در داخل و حتي خارج از كشور اقدام به تأسيس شبكههاي مختلف با برنامه هاي متنوع و تخصصي نموده كه هر يك از اين شبكهها مخاطب خود را پيدا كرده و پاسخگوي نياز مخاطبان است.
شبكههايي همچون آيفيلم، نمايش، مستند، بازار و شبكه هاي استاني از جمله شبكه هاي تازه تاسيس صدا و سيما هستند كه در ايام نوروز نيز بيشتر از گذشته جلوه پيدا کردند و بينندگان خود را در حوزه هاي مختلف يافته و با برنامهريزي و سرمايهگذاري دقيق رسانه ملي موجب كم رونق شدن شبكههاي ماهوارهاي و كسادي بازار آنها شده است.
اين برنامه ريزي در نوروز 91 مورد توجه بسياري از مسئولان و مردم قرار گرفته و مصاحبه مردمي که از حدود 5 هزار نفر انجام شده است نشان مي دهد که انتظار مخاطبان را از صدا و سيما در ايام نوروز تا حد زيادي مرتفع و بالاتر برده است.