کد خبر: ۵۸۳۷۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۰ - ۲۷ تير ۱۳۹۳
امام جمعه شیراز:

آنچه در غزه، عراق، سوریه و افغانستان می گذرد، دو تیغه یک قیچی است/ مردم فارس را به وقف جمعی دعوت می کنم

همان بمبی که بر سر مردم فلسطین ریخته می‌شود، همان گلوله‌ای است که به سینه مردم سوریه، عراق و افغانستان شلیک می‌شود.
به گزارش شیرازه به نقل از تسنیم، آیت‌الله اسدالله ایمانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شیراز به ماه رمضان و لیالی قدر و شهادت امام علی (ع) اشاره و اظهار کرد:یکی از ویژگی های حکومت امام علی (ع) که در سیره و سخنانش متجلی بود،  تعمیق معنویت، گسترش اخلاق و فضائل نفسانی در جامعه یعنی دعوت به تقوی است.

وی به سیره اجتماعی امام علی (ع) نیز اشاره و تصریح کرد: در مسائل اجتماعی سیره ایشان بر توجه به عدالت و گسترش عدالت در لایه های جامعه و توجه به ریشه‌دار شدن عدالت در جامعه و میان مردم  قرار داشت.

آیت‌الله ایمانی با بیان اینکه امام علی (ع)، حکومت را ابزاری برای خدمت و رسیدگی به خلق خدا و پیاده کردن احکام خدا می دانست،‌ خاطرنشان کرد: طبیعتا همین سیره، الگوی نظام جمهوری اسلامی بوده و نظام معتقد است که عدالت و معنویت مقدمه پیشرفت است و پیشرفت در سایه عدالت و معنویت ارزشمند است وگرنه منهای این دو نمی‌تواند در جامعه کارساز باشد.

شورای نگهبان پاسدار سلامت انقلاب اسلامی و نظام است

عضو مجلس خبرگان رهبری به سالروز تشکیل شورای نگهبان در جمهوری اسلامی اشاره و تصریح کرد: شورای نگهبان بر اساس اصول قانون اساسی، مسئولیت پاسداری از قوانین اسلامی دارد به این معنا که مصوبات مجلس با شرع و قانون اساسی مغایرت نداشته باشد.

آیت‌الله ایمانی با بیان اینکه تفسیر قانون اساسی نیز به عهده شورای نگهبان است، گفت: نظارت بر انتخابات نیز از دیگر وظایف شورای نگهبان است تا این مجموعه سلامت نظام را از نظر انحراف و نفوذ دگراندیشان نیز حفظ کند.

وی با بیان اینکه شورای نگهبان پاسدار سلامت انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی است، تصریح کرد: طبیعا مردم،  مسئولان و نخبگان نیز باید همراهی و همکاری لازم را با این مجموعه داشته باشند.

ضرورت رسیدگی به محرومان و نیازمندان در ماه مبارک رمضان

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان فارس با بیان اینکه رمضان، ماه کمک به محرومان، مستمندان، رسیدگی به ایتام، بینوایان و کسانی که محدودیت حرکتی دارند و نیز کمک به کمیته امداد، بهزیستی و نهادهای حامی فقرا است،‌ خاطرنشان کرد: ماه رمضان ماه رسیدگی به زندانیان و خانواده هایشان و رسیدگی به زندانیان غیرعمد و فراهم کردن فضای آزادسازی آنها است.

آیت‌الله ایمانی با اشاره به نیاز بیمارستان‌ها به فرآورده‌های خونی برای کمک به بیماران،‌ گفت: اهدای خون یکی از ثواب‌ها و کارهای شایسته در این ماه است.

وی با اشاره به انتشار اوراق وقف مشارکتی در استان،‌ افزود: در این ماه مبارک همه مردم فارس را به وقف جمعی دعوت می کنم؛ وقف جمعی، نوعی وقفی است که مراجع آن را اعلام کردند و سازمان اوقاف متولی آن شده است تا در جنوب کشور بیمارستانی با ظرفیتی 500 تخت برای بیماران سرطانی ساخته شود و هر با هر مقدار پول می‌تواند در این وقف مشارکت کند.

آیت‌الله ایمانی با اشاره به هزینه 200 میلیاردی ساخت این بیمارستان در شیراز،‌ اظهار امیدواری کرد که خیران در ماه رمضان به وقف جمعی عنایت لازم را داشته باشند.

اهمیت ویژه روز قدس با توجه به حملات رژیم صهیونیستی به غزه

نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به جمعه آخر ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: روز قدس امسال با توجه به شرایط و حملات رژیم صهیونیستی به غزه و مشکلات فلسطینیان از اهمیتی ویژه ای برخوردار است و بعضی از مراجع اعلام کردند که مردم حتی قبل ازروز قدس نیز عکس العمل نشان دهند و نسبت به جنایات و وحشی‌گری‌های اسرائیل در حمله به کودکان، زنان و مردم غیرنظامی غزه اقدامی انجام دهند.

آیت‌الله ایمانی با بیان اینکه آنچه در غزه، عراق، سوریه و افغانستان می گذرد، دو سوی یک سکه و دو تیغه یک قیچی است،‌ تصریح کرد: همه این اقدامات برای شکستن خط مقاومت، حفظ امنیت اسرائیل، نابودی زیرساخت‌های اسلام و برای ایجاد تفرقه در بین صفوف مسلمانان است.

وی خاطرنشان کرد: همان بمبی که بر سر مردم فلسطین ریخته می‌شود، همان گلوله‌ای است که به سینه مردم سوریه، عراق و افغانستان شلیک می‌شود.

آیت‌الله ایمانی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که جنگ بین شیعه و سنی مطرح نیست بلکه جنگ طرفداران آمریکا و  مخالفان است، اظهار کرد: تمامی گروه های تکفیری دست نشاندگان آمریکا هستند.

وی با اشاره به بیانیه گروه داعش که مدعی اند مأمور جنگ با اسرائیل نبوده بلکه آنها مأمور جنگ با افراد منافق و مرتد هستند، خاطرنشان کرد: اینکه گروه داعش صریحا می‌گوید گلوله ما در سینه یهودیان خالی نمی‌شود از کجا نشات می گیرد؟

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
هادی
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۲۷ تير ۱۳۹۳
0
بیمارستان آباده مثل بسیاری از بیمارستانهای استان سالهاست بدون نتیجه مانده است آیا رواست که مردم شهرستانها برای یه مشکل کوچک درمانی باید به شیراز بیایند و مشکلات بسیاری را تحمل کنند، پول بدهند و باز بیمارستان در شیراز ساخته شود؟! چرا استان به سمت عدالت و تمرکز زدایی از مرکز استان حرکت نمیکند؟