کد خبر: ۱۰۰۷۰۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۸ - ۲۵ آبان ۱۳۹۵
معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی استان فارس:

اتاق فکر صنایع دستی استان فارس با هدف اشتغالزایی تشکیل می‌شود

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی استان فارس گفت: اتاق فکر معاونت صنایع دستی استان با هدف رفع موانع اشتغال و آسیب‌شناسی حوزه صنایع دستی تشکیل می‌شود.

به گزارش شیرازه، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان فارس زهرا الحمدی اظهار داشت: در پی ارائه طرح ملی تکاپو به کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان و با توجه به بند 1 مصوبه چهارمین جلسه کارگروه مبنی بر لزوم همکاری کلیه دستگاه‌های اجرایی، نهادها و موسسات دولتی و غیر دولتی استان با طرح مذکور جلسه هم‌اندیشی با حضور کارگزار طرح در محل دفتر معاونت صنایع دستی استان برگزار شد.

وی گفت: در این جلسه پس از بررسی طرح و راهکارهای اجرایی با هدف شناسایی مشکلات بر سر راه اشتغال در حوزه صنایع دستی و آسیب‌شناسی تولید و عرضه محصولات ارزشمند در این حوزه، برنامه‌ریزی همکاری مداوم بخش‌های دولتی و غیر دولتی صورت گرفت و مقرر شد اتاق فکر مشترک با محوریت معاونت صنایع دستی تشکیل شود.

الحمدی بیان کرد: در این اتاق فکر راهکارهای ارتقای فنی و اقتصادی صنایع دستی شناسایی، آسیب‌شناسی و هدف‌گذاری شده و تا برای رسیدن به اهداف طرح که ایجاد اشتغال پایدار و توسعه و رونق اقتصادی است، اقدامات لازم انجام شود.

وی افزود: در این راستا اتاق فکر معاونت صنایع دستی استان با هدف برگزاری جلسات هم فکری با اتاق‌های تعاون، بازرگانی و اصناف و اتحادیه تعاونی‌های صنایع دستی از آذرماه در معاونت صنایع دستی فعالیت خود را آغاز می‌کند.

نظرات بینندگان