کد خبر: ۱۰۱۱۱۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۸ - ۰۱ آذر ۱۳۹۵

نشت گاز سیلندر خانه ای را منفجر کرد

نشت گاز مایع و انتشار گاز در محیط منجر به انفجار و حریق در منزل مسکونی شد.
به گزارش شیرازه، در پی اعلام شهروندی مبنی بر انفجار در منزل مسکونی در کیان آباد  با مرکز 125 سازمان آتش نشانی این مرکز بلافاصله خودروهای اطفایی را از ایستگاه شماره 17 به محل حریق اعزام کرد.

محمود محمدی فرد فرمانده ایستگاه شماره 17 سازمان ،در تشریح این حادثه گفت: در اثر نشت گاز مایع از سیلندر 11کیلویی به علت شل بودن ونداشتن بست شلنگ و انتشار گاز در محیط و مجاورت با یخچال ، کنتاکت الکتریکی ایجاد شده و منجر به انفجار لحظه ای شده بود که به دنبال این انفجار بخشی از منزل مسکونی طعمه حریق شد،که با تلاش و سرعت عمل آتش نشانان حریق به سرعت کنترل و اطفا شد و از سرایت به نقاط دیگر جلوگیری گردید.وی در ادامه گفت: با توجه به انفجار لحظه ای و سرعت عمل آتش نشانان از شعله ور شدن حریق و ایجاد خسارت جلوگیری شد و آتش در لحظه شروع اطفا گردید.و در پایان ایمنی محل انجام شد وکپسول به بیرون از منزل انتقال داده شد و توصیه های ایمنی به مالک ارایه گردید.

سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شیراز از کلیه شهروندان خواست: با بکار بستن هشدارهای ایمنی در هنگام استفاده از سیلندر گاز مایع، از جان و مال خود محافظت کنید و تاکید کرد، اگر در موقع ورود به خانه و یا آشپزخانه نسبت به بوی شدید گاز احساس خطر نمودید، چنانچه سیگار در دست دارید فوراً به عقب برگردید و سیگارتان را خاموش کنید، به کلید برق دست نزنید، تمام افراد را از محل دور کنید و بعد رگولاتور را ببندید، سپس تمام درها و پنجره ها را باز کنید و با تکان دادن پارچه ای پنبه ای و خیس در محوطه پایین آشپزخانه، گازهای ناپیدا را پراکنده و خارج کنید. اگر بخواهید مطمئن شوید که سیلندر و یا وسایل گازسوز سالم هستند و نشتی ندارند هرگز به آن کبریت نکشید، بلکه باید به شیر سیلندر، بدنه سیلندر، رگولاتور، شیلنگ لاستیکی و شیرهای وسیله گازسوز کف صابون بمالید، چنانچه نشت گاز وجود داشته باشد، حباب ایجاد می شود. سیلندرهای گاز بزرگتر از 11 کیلویی و سیلندرهای اضافی را حتماً خارج از ساختمان و در هوای آزاد قرار دهید. در هنگام بروز نشت گاز از سیلندر، آن را به محیط باز منتقل و شرکت توزیع کننده را مطلع نمایید. برای روشن کردن وسایل گازسوز حتماً اول کبریت را روشن کرده و بعد شیر گاز را باز کنید، رعایت نکردن این امر تا به حال حوادث ناگواری به بار آورده است. همواره هنگام دریافت سیلندر گاز از وجود واشر گلوئی سالم که در داخل و بالای شیر سیلندر قرار دارد مطمئن شوید.


برچسب ها: نشت گاز ، انفجار
نظرات بینندگان