کد خبر: ۱۰۷۵۲۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۵ - ۲۳ اسفند ۱۳۹۵

لوکس سازی خانه های سازمانی در شیراز با هزینه های چند صد میلیونی/سازمان بازرسی و دیوان محاسبات پیگیری کنند

آیا زمان آن فرا نرسیده که با تغییر ردیف بودجه هایی که از برخی اولویت های مهم کاسته می شود و به بهانه تعمیرات و یا نوسازی منازل سازمانی، صرف لوکس سازی منزل فلان مدیر می شود برخورد قاطعانه صورت پذیرد؟
لوکس سازی خانه های سازمانی در شیراز با هزینه های چند صد میلیونی/سازمان بازرسی و دیوان محاسبات پیگیری کنند
شیرازه؛ سال 95 درحالی به آخرین روزهای خودنزدیک می شود که مهمترین مطالبه رهبر معظم انقلاب از دولت و دستگاه های اجرایی نظام به شکل دردناکی در سالی که گذشت نادیده انگاشته شد.

”اقتصاد مقاومتی" همان شاه کلید حل معضلات امروز کشور از جمله این دست موارد بود که سخنان چند روز پیش رهبر انقلاب در جمع اعضای مجلس خبرگان رهبری به عنوان یکی از مهمترین و صریح ترین سخنرانی های ایشان طی سالهای اخیر، نشان داد این مقوله یکی از قربانیان اصلی بی توجهی و غفلت مسئولان در سال های اخیر بوده است.

از جمله اینکه رهبر انقلاب اسلامی در این دیدار خاطرنشان کردند: اگر احساس مسئولیت در مسئولان به‌گونه‌ای بود که آنان همواره دغدغه‌ی کار و تلاش و هدف‌گرایی و مجاهدت داشتند، نشان می‌دهد آنان در خطوط اصلی حکومت اسلامی حرکت می‌کنند اما اگر برخلاف این بود باید بدانیم که از چارچوب‌های حکومت اسلامی خارج شده‌ایم.
ایشان در بخش دیگری از سخنان گفتند: در قبال مسائل فرهنگی و معیشت مردم، به‌شدت مسئول هستیم و اگر حتی یک جوان مؤمن در اثر عملکرد ما خدای ناکرده از راه منحرف شود، ما مسئولیم.
رهبر انقلاب درباره اقتصاد مقاومتی نیز آب پاکی را روی دست نهادهای دست اندرکار اجرایی کشور ریخته و خاطرنشان کردند: اگر همه‌ی کارهای ضروری در موضوع اقتصاد مقاومتی انجام شده بود، امروز تفاوت محسوسی را در اوضاع اقتصادی کشور و زندگی مردم شاهد بودیم.

اما یکی از مهمترین فرازهای سخنان رهبر انقلاب، ”خودداری از گرایش به اشرافی‌گری" است که ایشان در این باره گفتند:  ”خودداری از گرایش به اشرافی‌گری"از دیگر محکمات نظام اسلامی است اما متأسفانه یکی از مشکلات امروز جامعه، گرایش به نمایش اشرافی‌گری حتی در طبقات متوسط و پایین در اثر عملکرد برخی مسئولان است.

اشرافی گری در فارس؟

یکی از نمادهای بارز اشرافی گری که این روزها بیشتر آن را شنیده ایم و با آن سر و کار داشته ایم، بحث حقوق های نجومی است. در کنار حقوق های نجومی، از املاک نجومی نیز می توان به عنوان یک آسیب جدی در این زمینه یاد کرد.
اما علاوه بر مواردی از این دست که به دلایل و انگیزه های سیاسی معمولا به زودی افشا می شوند و زیاد پشت پرده نمی مانند، برخی نمادهای بارز اشرافی گری در میان مسئولان هست که دیده نمی شود و افکار عمومی و رسانه ها راهی برای اطلاع از آن ندارند.

بر همین اساس، ”خبرنگار شیرازه" طی روزهای اخیر مطلع شد خانه های سازمانی برخی مسئولان که متعلق به برخی ارگان هاست، به بهانه تعمیرات و نوسازی، هزینه های بسیار گزافی را بر گردن بیت المال تحمیل کرده تا جایی که برای رفاه و اشرافیت هرچه بیشتر مسئول مربوطه و خانواده وی که در این خانه ها مستقر هستند، فراتر از تعمیرات و یا نوسازی، لوکس سازی با هزینه بالغ بر چند صد میلیون تومان اتفاق افتاده است.

امری که طبیعتا از چشم مردم و رسانه ها نوعا مخفی می ماند و درز چنین اخباری به ندرت و آن هم به صورت اتفاقی رخ می دهد.

حتی در بررسی های بیشتر، خبرنگار ”شیرازه" مطلع گردید این لوکس سازی با جابجایی محل استقرار برخی ارگان ها همراه بوده و به عنوان مثال، ساختمانی که در یکی از مناطق خوش آب و هوای شیراز محل رجوع مردم برای انجام برخی امور بوده، تخلیه و به مکان دیگری منتقل شده و ساختمان مزبور اینک به منزل سازمانی تبدیل شده و همانگونه که ذکر شد، لوکس سازی قابل توجهی در آن اتفاق افتاده است.


نهادهای نظارتی ورود می کنند؟

در شهر و استانی که بالغ بر چند صد دستگاه اجرایی در حال فعالیت و خدمت‌رسانی به مردم هستند، می توان موارد بسیاری دید که مدیران و مسئولانی با همت جهادی مشغول به خدمت هستند و مسلما مواردی از این دست، قابل تعمیم به همه دستگاه ها و یا ارگان ها نیست و نمی توان همه را در مظان اتهام قرار داد.

اما روی سخن پایگاه خبری تحلیلی ”شیرازه" که سعی می کند پژواک صدای مردم باشد این است که ایا زمان آن فرا نرسیده که نهادهای نظارتی مثل سازمان بازرسی کل کشور و یا دیوان محاسبات به این قبیل مسائل نیز ورود جدی کرده و با مدیران متخلف برخورد کنند؟

آیا زمان آن فرا نرسیده که با تغییر ردیف بودجه هایی که از برخی اولویت های مهم کاسته می شود و به بهانه تعمیرات و یا نوسازی منازل سازمانی، صرف لوکس سازی منزل فلان مدیر می شود برخورد قاطعانه صورت پذیرد؟

کلام رهبر معظم انقلاب در این زمینه شفاف، واضح و تکلیف آور است؛ خودداری از گرایش به اشرافی‌گری"از محکمات نظام اسلامی است اما متأسفانه یکی از مشکلات امروز جامعه، گرایش به نمایش اشرافی‌گری حتی در طبقات متوسط و پایین در اثر عملکرد برخی مسئولان است.
در چنین شرایطی، آیا نهادهای نظارتی نباید به این مسئله، به عنوان یک تکلیف فوری و در اولویت نگاه کنند؟

نظرات بینندگان