کد خبر: ۱۰۷۰۹۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۶ - ۱۴ اسفند ۱۳۹۵
نامه 290 مدیرمسئول و سردبیر نشریات دانشجویی فارس خطاب به شورای نگهبان:

حقوق 24 میلیونی نمونه بارز تبعیض، شکاف اجتماعی و اشرافیت مسئولین است/مقابل این ویژه خواری افراد صاحب نفوذ بایستید

290 مدیرمسئول و سردبیر نشریات دانشجویی استان فارس در نامه ای خطاب به شورای نگهبان خواستار جلوگیری از تصویب مصوبه حقوق 24 میلیونی مدیران شدند.

حقوق 24 میلیونی نمونه بارز تبعیض، شکاف اجتماعی و اشرافیت مسئولین است/مقابل این ویژه خواری افراد صاحب نفوذ بایستیدبه گزارش شیرازه، 290 مدیر مسئول و سردبیر نشریات دانشجویی استان فارس در نامه ای خطاب به شورای نگهبان قانون اساسی خواستار جلوگیری از تصویب مصوبه حقوق 24 میلیونی مدیران دولتی در مجلس شورای اسلامی شدند.

در ابتدای این نامه که خطاب به رئیس و اعضای محترم شورای نگهبان قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران است، آمده است: در ایامی که جمهوری اسلامی آماج حملات و فشار های ناروا و ظالمانه ی بین المللی است؛ اخبار خوبی از مجلس شورای اسلامی که باید جایگاه وکلای ملت باشد و نمایندگان حافظ حقوق مردم باشند، به گوش ولی نعمتان آنها نمی رسد. این استحاله از درون و پوسیدگی آرمان ها، به مراتب از فشار های خارجی خطرناک تر است؛ چرا که موریانه وار مغز جمهوری اسلامی و انقلاب خمینی کبیر را خواهد خورد و آن را از متن و محتوا تهی میکند.

مدیران مسئول و سردبیران نشریات دانشجویی استان فارس در ادامه با انتقاد از این مصوبه جنجالی نوشته اند: نمایندگان مجلس، که از احزاب و طیف های سیاسی مختلف به این مقام رسیده اند، در حالی تصمیم به قانونی کردن حقوق های نجومی مدیران گرفته اند، که حقوق کارگران و کارمندان حتی به یک دهم حقوق مدیران نیز نمیرسد. این مصوبه در عمل ظلم به عموم کارگران و کارمندان این مرز و بوم است و پایه های تبعیض، شکاف اجتماعی، اشرافیت مسئولین را محکم تر خواهد کرد.

در ادامه این نامه با اشاره به بیانات رهبر کبیر انقلاب اسلامی در باب اشرافی گری آمده است: عمل فوق به مثابه پنجه کشیدن در صورت اسلام، آرمان ها و شعارهای انقلاب، پاره کردن صحیفه ی امام عزیزمان که سراسر دلسوزی برای اقشار مستضعف مردم و مقابله با سرمایه داری و اشرافیت حکومتی ست و نشنیده گرفتن فرمایشات رهبری معظم انقلاب برای مقابله با پدیده ی شوم، ناعادلانه، شاید قانونی اما قطعا نامشروع حقوق های نجومی است.

در بخش دیگر این نامه نوشته شده است: حال اما این وظیفه ی شرعی، قانونی و انقلابی اعضای محترم شورای نگهبان قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران است که بار دیگر این ظلم عظیم به عموم مردم و ویژه خواری افراد صاحب نفوذ جلوگیری و برای عموم مردم ایران اسلامی تبیین کنید.

اعضای نشریات دانشجویی استان فارس در پایان این نامه خطاب به شورای نگهبان نوشتند: ما مدیران مسئول و سردبیران نشریه های دانشجویی استان فارس می خواهیم تا در اسرع وقت، اقدامی درخور و انقلابی،به هر نحو ممکن، برای مقابله با موضوع پیش گفته صورت گیرد.باشد که در سرای آخرت شرمنده ی امام امت و خون شهدای گرانقدر انقلاب نباشیم.


نظرات بینندگان