کد خبر: ۱۰۹۰۰۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۶ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶
رویدادهای پلیسی استان فارس؛

از دستگیری پلیس های تقلبی تا انهدام بیش از 30 باند قاچاق و سرقت

جانشين فرماندهي انتظامي استان گفت: اعضاي باند سارقان مسلح كه تحت پوشش ماموران نيروي انتظامي در شهرستان فسا اقدام به سرقت يك دستگاه خودرو سمند كرده بودند، دستگير شدند.
به گزارش سرویس فرهنگی اجتماعی شیرازه، پلیس به‌ عنوان یک سازمان انتظامی و اجتماعی نقشی تعیین‌کننده در امنیت اجتماعی، اخلاقی جامعه دارد. این نهاد با هدف امنیت پایدار وظیفه خطیری را بر عهده دارد. شیرازه روزانه در قالب یک بسته خبری اخبار و جرائد پلیسی استان را منتشر می‌کند.

با تيزبيني پليس، پليس های قلابی زمين گير شدند

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، جانشین فرماندهي انتظامي استان فارس گفت: با مراجعه يكي از اهالي شهرستانهاي همجوار به پاسگاه انتظامي و اعلام سرقت مسلحانه خودرو سواري شخصی سمندخود، توسط تعداد چهار نفر تحت پوشش مامور نيروي انتظامي، رسیدگی به موضوع بصورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی شهرستان فسا قرار گرفت.
وي افزود: با تحقيقات به عمل آمده از شاكي مشخص شد تعداد چهار نفر سارق تحت پوشش مامور نيروي انتظامي با همراه داشتن تجهيزات پليسي اقدام به متوقف كردن خودرو سمند در محور مواصلاتي فسا- داراب كرده و پس از بستن دست و پاي راننده، خودرو را سرقت و وي را در جاده فرعي زير پل رها كرده اند.
سرهنگ ذوالقدري تصریح کرد: به لحاظ حساسیت شدید موضوع، تيم ويژه اي از کارآگاهان با تجربه پلیس آگاهی شهرستان تشکيل و پس از تحقيقات گسترده اطلاعاتی و اقدامات فني و پلیسی، یکی از افراد باند شناسايي شد.
جانشین فرماندهي انتظامي استان فارس از دستگیری متهم شناسایی شده طی یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه در یکی از شهرستانهای همجوار با صدور نیابت قضایی خبر داد و خاطرنشان کرد: متهم در تحقيقات به جرم ارتكابي با همدستي سه نفر ديگر اقرار كرد.
سرهنگ ذوالقدري با بیان اینکه هر سه همدست متهم نیز در یکی از روستاهای شهرستان فسا دستگیر شدند، اظهار کرد: در مخفیگاه متهمان تعداد دو قبضه اسلحه کمری، یک رشته دستبند و یک دستگاه بی سیم همگی پلاستیکی و تعداد دو قبضه قمه، سه تیغه چاقوي جنگی، یک دستگاه خودرو سمند كه در سرقت از آن استفاده كرده بودند و یک دستگاه موتورسیکلت دارای سابقه سرقت از شهرستان نی ریز کشف و توقیف شد.
وی با بیان اینکه تحقیقات تکمیلی از سارقان جهت کشف سرقت های مشابه و انگیزه آنان از این اقدام همچنان ادامه دارد، اظهار کرد: در حین رسیدگی به پرونده و شناسایی عوامل آن، خودرو مسروقه در یکی از روستاها کشف و با دستور قضایی به مالباخته تحویل داده شد.

انهدام 22 باند سرقت و 9 باند قاچاق كالا در فارس

رئيس پليس آگاهي استان در نشست خبري با اصحاب رسانه، بيان كرد: پليس آگاهي استان فارس طي فروردين ماه سال جاري توانست 22 باند سرقت شامل منزل، اماكن، درون خودرو، احشام، خودرو، سرقت به عنف، كلاهبرداري و سرقت خرد را كشف كند.
وي گفت: در طي اين مدت 9 باند قاچاق كالا در سطح استان متلاشي و تعداد 457 نفر در اين راستا دستگير و به مرجع قضائي معرفي شده اند.
رئيس پليس آگاهي استان با بيان اينكه شهروندان مراقب روش هاي نوين سارقان براي اخاذي باشند، افزود: تماس تلفني و ادعاي برنده شدن جايزه يكي از راه هاي جديدي است كه توسط سارقان مورد استفاده قرار مي گيرد تا بتوانند از مردم سرقت كنند.
وي با اشاره به كشف بيش از 100 درصدي قتل در سطح استان، گفت: بيش از 50 درصد كشفيات پليس آگاهي استان فارس علمي و فني هستند.
سرهنگ حيدري در بخش ديگري از سخنان خود اولويت پليس آگاهي استان فارس پيرو شعار سال مقام معظم رهبري را مبارزه با جرائم اقتصادي و قاچاق كالا عنوان كرد و افزود: براي تحقق اين شعار مبارزه هدفمند با شاخص هايي همچون احتكار، اختلاس، رباخواري، تسهيلات غيرمجاز و تعدي به اموال بانكي در دستور كار است.
وي افزود: تقويت و تجهيز كردن پليس آگاهي به فناوري هاي نو و نيروهاي جديد مي تواند در برخورد با متخلفان تاثير بسزايي داشته باشد.
رئيس پليس آگاهي استان فارس با اشاره به اينكه در سال گذشته كشفيات كالاي قاچاق 40 درصد افزايش داشته است، افزود: بيشترين اجناسي قاچاق شامل پوشاك، تلفن همراه، مواد خوراكي، اسباب بازي و مواد مصرفي بوده اند.
سرهنگ حيدري تصريح كرد: در سال گذشته كشفيات جرائم اقتصادي 44 درصد، تعدا متهمان دستگير شده در اين خصوص 26 درصد و خودروهاي توقيفي 23 درصد افزايش داشته است.

کشف بيش از 50 كيلو ترياك در فارس

رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر استان گفت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان مطلع شدند افرادي به صورت گسترده اقدام به حمل مواد مخدر از استان هاي شرقي به شهرستان شیراز مي كنند.
وي ادامه داد: موضوع در دستور کار ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان فارس قرار گرفته و پس از شناسایی و توقيف يك دستگاه اتوبوس در نزديكي پلیس راه شیراز اصفهان و انتقال آن به مقر پلیس، در بازرسي از آن تعداد ۴۰ بطری آب معدنی كوچك حاوي 20 كيلو و 100 گرم ترياك كشف شد.
سرهنگ تولايي افزود: در اين رابطه سه نفر متهم دستگير و با تشكيل پرونده به مرجع قضائي تحويل داده شدند.
رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر فارس گفت: در يك عمليات ديگر نيز مأموران انتظامي شهرستان سپيدان طي يك عمليات تعقيب و گريز پليسي در اطراف اين شهرستان، دو دستگاه خودرو پژو 405 و پژو پارس را متوقف كردند.
وي افزود: در بازرسي از اين خودروها 30 كيلو و 500 گرم ترياك كشف و در اين رابطه سه نفر متهم دستگير شدند.

نظرات بینندگان