کد خبر: ۱۱۰۱۳۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۲ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۶

اجرای بسته جدید مراقبت های کودکان از خرداد در زرقان

بسته جدید مراقبت های ادغام یافته کودک سالم و ناخوشی های اطفال (مانا) از خرداد ماه در شهر زرقان به صورت آزمایشی اجرا می شود.

به گزارش شیرازه، سید محمدصادق کشفی نژاد مدیرگروه سلامت خانواده، جمعیت و مدارس معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: با توجه به بازنگری نکردن بوکلت چارت مراقبت های ادغام یافته کودک سالم و ناخوشی های اطفال از سال ۸۶، نیاز به روزآمدسازی آن احساس می شد که به همت گروه مراقبت کودکان وزرات بهداشت و استادان دانشگاه های علوم پزشکی سراسر این مهم صورت پذیرفت.

کشفی نژاد با بیان اینکه در بسته جدید، سطح مراقبت ها از نظر کمی و کیفی ارتقاء یافته است، افزود: مراقبت هایی همچون بررسی های ژنتیکی، بررسی فاکتورهای خونی، ویزیت های پزشکان، بررسی تکامل کودکان که در بسته قدیمی بسیار محدود بود، در این بسته در مقاطع سنی مختلف و شرایط تکاملی کودک تبیین شده است.

وی، جمعیت و مدارس دانشگاه، در راستای اجرا شدن بسته جدید مانا، بر اساس شاخص های مشخص شده از طرف وزارت بهداشت، در هر دانشگاه علوم پزشکی یک شهرستان انتخاب و بسته به صورت آزمایشی در آن شهرستان تا نیمه اول امسال اجرا  و بر اساس نتایج و پس از اعمال تغییرات لازم، بسته مراقبت های جدید در کل کشور به اجرا در می آید.

کشفی نژاد بیان کرد: در استان فارس، شهرستان زرقان به عنوان شهرستان پایلوت بسته جدید مراقبت های ادغام یافته کودک سالم و ناخوشی های اطفال انتخاب شده است که برای اجرای این بسته در شهرستان زرقان در مرحله نخست، پزشکان شهرستان در دو گروه در کارگاه های دو روزه شرکت و آموزش های لازم را از اساتید دریافت کرده اند.

وی اظهار کرد: بهورزان و مراقبان سلامت شهرستان زرقان نیز تا پیش از ماه مبارک رمضان، آموزش های مرتبط با خود را دریافت و مراقبت های جدید از نیمه خرداد اجرا می کنند.

مدیرگروه سلامت خانواده، جمعیت و مدارس معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در پایان تصریح کرد: سامانه سیب نیز بر اساس بسته جدید از هفته دوم خرداد، به شکل لازم تغییرات لازم می کند و ورود اطلاعات می بایست بر اساس بسته جدید صورت پذیرد.

منبع:  زرقونیا

نظرات بینندگان