کد خبر: ۱۱۰۳۸۲
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۲ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۶
به همت هنرمند پیکرتراش نی‌ریزی؛

ساخت سردیس «فردوسی» به سفارش وزارت خارجه

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نی ریز از ساخت سردیس فردوسی به سفارش وزارت امور خارجه توسط هنرمند نی ریزی خبرداد.

به گزارش شیرازه، به سفارش وزارت امورخارجه ایران، هنرمند پیکرتراش نی‌ریزی سردیس فردوسی را می‌سازد.

فاطمه قرایی سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نی ریز در گفتگو با خبرنگار نبض نی ریز گفت:  هنرمند پیکرتراش نی‌ریزی به سفارش وزارت امورخارجه ایران، سردیس فردوسی را می‌سازد.


فاطمه قرایی ادامه داد: این سردیس توسط هادی جواهرآثار هنرمند نی‌ریزی در حال ساخت می‌باشد و با هماهنگی‌های صورت گرفته در فضای سبز وزارت خارجه قبرس نصب خواهد شد.


وی افزود: وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در جهت معرفی و بزرگداشت مشاهیر فرهنگی و ادبی و حمایت از هنرمندان سرشناس و مستعد کشورمان این طرح را به اجرا گذاشته است.


سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نی‌ریز با اعلام اینکه هادی جواهر آثار پیکرهای هنری فاخری را در شهرهای تهران، اصفهان، شیراز و... خلق کرده افزود: پیش‌تر تندیس شهید شهبازی از سرداران شهید اصفهان از جنس سنگ مرمر یک تکه با ارتفاع 500 سانتی‌متر از سوی هادی جواهر آثار طراحی و اجرا شد.


قرایی خاطر نشان شد: وی همچنین تندیس 3متری امیرکبیر را برای نصب در ابتدای بلوار امیرکبیر استهبان ساخته است.


گفتنی است: مجسمه احمد نی‌ریزی و میرزا کوچک‌خان جنگلی از تندیس‌هایی است که این هنرمند پیکرتراش نی‌ریزی برای شهر خود ساخته است.


منبع: نبض نی ریز

نظرات بینندگان