کد خبر: ۱۱۰۶۴۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۷ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۶

حدود 12 هکتار از مراتع سپیدان در آتش سوخت

یک فقره آتش‌سوزی در کوه‌های روستای شهید آبادبیضا از توابع شهرستان سپیدان باعث از بین رفتن حدود 12 هکتار از این مراتع گردید.

به گزارش شیرازه، مأموران انتظامی بخش بیضاء در شهرستان سپیدان از طریق مرکز فوریتهای پلیسی 110 از وقوع یک فقره آتش‌سوزی در مراتع ملی واقع در کوه‌های روستای "شهید آباد" مطلع و در محل حاضر شدند.

مأموران مشاهده کردند بنا به عللی نامعلوم، مراتع ملی در کوه‌های مذکور مورد حریق واقع گردیده که با تلاش عوامل منابع طبیعی ، اهالی روستا و مأموران نیروی انتظامی پس از چهار ساعت، آتش سوزی مهار شد؛ در این آتش سوزی حدود 12 هکتار از مراتع ملی در آتش سوخت.

میزان خسارت وارده و عوامل ایجاد حریق از طریق مراجع قضایی پیگیری می شود.مناطق یادشده که یک منطقه پردرخت با پوشش گیاهی مناسب است به علتی نامشخص دچارحریق شدند.

خوشبختانه این آتش سوزی در یک روز تعطیل رخ داده و مردمی که برای تفریح به رفته بودند به محض دیدن آتش سوزی، ضمن تماس با منابع طبیعی، به مهارآتش سوزی اقدام کرده بودند.

متاسفانه در این فصل آتش سوزی در جنگلهای شهرستان، خسارت زیادی به منابع طبیعی جنگلها ومراتع شهرستان وارد می کند.

 محد علی عارفی دبیرستاد حوادث غیر مترقبه شهرستان سپیدان خاطرنشان کرد: هر سال شاهد آتش‌سوزی باغات در حاشیه شهرهستیم که خطراتی از جمله تهدید منازل  مسکونی حوالی حادثه را در بر دارد.

عارفی اضافه کرد: بخش عظیمی از مراتع ملی واقع در کوه‌های روستای  شهید آباددر آتش سوخت اما به محض اطلاع و طی تماس تلفنی با آتش‌نشانی تیم اطفاء در محل حاضر و زبانه‌های بیرحمانه آتش را که خسارت زیادی به این مراتع رساند را مهار کردند.

وی گفت: جزئیات این حادثه در دست بررسی است.

منبع:  مارگون

برچسب ها: اتش سوزی ، سپیدان ، فارس
نظرات بینندگان