کد خبر: ۱۱۰۷۸۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۱ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۶
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نی ریز مطرح کرد؛

سطح زیر کشت دانه رغنی کلزا در نی ریز نسبت به گذشته 500 درصد افزایش داشته است

نشست خبری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نی ریز به مناسبت هفته جهاد کشاورزی در محل این اداره با حضور اصحاب رسانه، کارکنان و کارشناسان این حوزه برگزار شد.

به گزارش شیرازه، به مناسبت هفته جهاد کشاورزی به همت روابط عمومی اداره جهاد کشاورزی شهرستان نی ریز نشست خبری بین اصحاب رسانه، مدیریت و کارکنان این اداره در محل سالن اجتماعات این اداره برگزار شد.


سعید مستفیضی روابط عمومی جهاد کشاورزی شهرستان نی ریز در ابتدای ضمن خیر مقدم به اصحاب رسانه و کارکنان و کارشناسان حاضر در جلسه گفت: هفته جهاد کشاورزی فرصتی است که بتوانیم توانمندیها و پتانسیل کشاورزی شهرستان را ارزیابی و عنوان کنیم.


داریوش طهماسبی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نی ریز در ادامه جلسه ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام شهادت مولای متقیان علی (ع) اظهار داشت: هرساله از 21 الی 27 خردادماه به عنوان هفته جهاد کشاورزی مطرح می باشد.


وی ادامه داد: این هفته را به کشاورزان، زحمت کشان این بخش که با زحمت و تلاش فراوان تولیدات و محصولات خودرا به دست ما می رسانند و همچنین همکاران خود تبریک میگویم و برایشان آرزوی توفیق و سربلندی دارم.


مدیر جهاد کشاورزی نی ریز با اشاره به اهمیت آموزش در بخش کشاورزی بیان کرد: مبحث آموزش هرچه کار شود بازهم کم است، کارشناسان جهاد کشاورزی نی ریز پلی بین آخرین یافته های علمی و کشاورزان هستند.


طهماسبی نسبت به پرداخت تسهیلات به کشاورزان در سال 95 افزود:  بیش از 88 میلیارد ریال تسهیلات بانکی به کشاورزان شهرستان نی ریز در سال 95 پرداخت شده است.

وی ادامه داد: این مبلغ تسهیلات در سال 95 در بخش کشاورزی شهرستان و  توسط جهاد کشاورزی و دیگر نهادها از جمله بسیج سازندگی ، کمیته امداد و اداره بهزیستی پرداخت شده که در مجموع 56 شغل مستقیم و دایمی ، 104 فرصت شغلی غیر مستقیم و 375 مورد هم حفظ اشتغال به دنبال داشته است .


مدیر جهاد کشاورزی نی ریز در ادامه با اشاره به بخش دام و اقدامات صورت گرفته در این حوزه و با توجه خشکسالی چند سال اخیر و خسارات وارد شده به دامداران گفت: در سال زراعی 95 تا کنون به میزان 4 هزار مترمکعب آبرسانی به دامداران شهرستان صورت پذیرفته است.


وی همچنین در خصوص متقاضیان و پرورش دهندگان ماهی عنوان داشت: در حال حاضر 3 اسنخر پرورش ماهی گرمابی و قزل آلا در دست بهره برداری قرار دارد و همچنین 7 متقاضی پرورش ماهی و میگو به مراکز کسب مجوز معرفی شده اند.

طهماسبی در بخش آب و خاک تصریح کرد: منظور استفاده بهینه از منابع آب و اجرای سیاست های کاهش و مدیریت بهینه مصرف آب کشاورزی، 380 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان تحت پوشش طرح آبیاری قطره ای و کم فشار قرار گرفته که بخش اعظمی از هزینه های کشاورزان در قالب یارانه به مبلغ 11 میلیارد و 840 میلیون ریال به آنان پرداخت شده است .

وی همچنین افزود:  260 هکتار دیگر نیز در حال پیگیری و اجرا می باشد.


مدیر جهاد کشاورزی نی ریز در خصوص حفظ نباتات نیز خاطر نشان شد: در این بخش نیز به لحاظ اهمیت مبارزه با علف های هرز گندم، جو و کلزا حدود 2700 هکتار از مزارع شهرستان تحت پوشش عملیات مبارزه با علف های هرز قرار گرفته است .

وی ادامه داد: توزیع سم فسفر دوزنگ به میزان 30 کیلوگرم به طور رایگان و توزیع 1000 عدد کارت زرد و آبی نیز از فعالیت های واحد حفظ نباتات بوده است .

داریوش طهماسبی افزود: در این بخش همچنین علاوه بر ساماندهی فروشگاه های غیرمجاز عرضه سموم، 8 مورد انعقاد قرارداد با کلینیک های گیاه پزشکی و ایجاد سایت IPM انار و ارائه راهکارهای مختلف برای مبارزه با کرم گلوگاه انار و استقرار 5 شبکه ثابت و پیش آگاهی خصوصی و 1 شبکه دولتی نیز از فعالیت های این بخش در سال 95 بوده است .


طهماسبی نسبت به صدور مجوز ها و پروانه ها بهره برداری گفت: صدور پروانه بهره برداری برای 3 واحد صنعتی گلخانه سبزی و صیفی 5000 متر مربعی، صدور پروانه تاسیس برای 2 واحد صنعتی گلخانه سبزی و صیفی 5000 متر مربعی، صدور پروانه بهره برداری برای 2 واحد دامداری روستایی، تمدید پروانه بهره برداری 6 واحد دامداری روستایی، صدور پروانه بهره برداری برای 2 واحد مرغداری صنعتی، صدور موافقت اصولی 4 واحد صنعتی گاو شیری و مرغ بومی و تمدید پروانه بهره برداری 8 واحد مرغداری و بره پروری صنعتی انجام گرفته است.

وی در ادامه بیان کرد: در این بخش همچنین برای 6 واحد صنعتی در زمینه بسته بندی ، پسته پاک کنی، انبارداری و نگهداری مواد غذایی در سطح شهرستان موافقت اصولی صادر شده است .


طهماسبی مدیر جهادکشاورزی شهرستان نی ریز با ارائه گزارش در بخش زراعت اظهار داشت: سطح زیر کشت دانه روغنی کلزا به میزان 500 درصد در سال 95 افزایش داشته ایم.


وی همچنین از اولین طرح واگذاری اجرای طرح گل محمدی در بخش مرکزی و بخش پشتکوه نیز خبرداد.


داریوش طهماسبی در ادامه با اشاره به کشت زعفران در شهرستان عنوان داشت: در حال حاضر 13 هکتار سطح زیر کشت این محصول و 20هکتار نیز در طرح توسعه و ترویج این محصول قرار دارد، که پیش بینی می شود در آینده ای نزدیک رقیبی برای سایر شهرستان ها باشد.


وی در پایان با اشاره طرح تنظیم بازار در ماه مبارک رمضان بیان کرد: در راستای تنظیم بازار 18 تن مرغ منجمد، 35 تن شکر، 20 تن برنج وارداتی بین عاملان توزیع شده است و همچنین گوشت خارجی نیز موجود ولی متقاضی ندارد و همچنین در زمان توزیع اقلام یادشده توسط عاملین فروش ، بازرسان ویژه مدیریت جهاد کشاورزی از نزدیک بر روند اجرای طرح توزیع، نظارت دارند تا در صورت هرگونه تخلف احتمالی ، برخورد قانونی صورت گیرد.





منبع:  نبض نی ریز

برچسب ها: نشست خبری ، کشاورزی ، جهاد
نظرات بینندگان